X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד רם כספי מזכיר שהסיסמה "כספים של יתומים ואלמנות" נכונה גם כאשר משקיעים את הכסף "אני לא מבין מה זה 'תביאו כסף מהבית'; קל מאוד להיות פופוליסט"
▪  ▪  ▪
כספי. "איפה האחריות?!" [צילום: פלאש 90]

פירמה פונה לגיוס אג"ח כאשר מיצתה את כל מה שהיא יכולה לקבל מהבנקים כנגד הבטחונות שלה, או משום היא נמנית על קבוצת לווים או לווה בודד והבנקים אינם יכולים להלוות לה בשל מגבלות בנק ישראל. "כאשר יוצאים עם הסיסמה 'כספים של אלמנות ויתומים', צריך לזכור שזה כספים שלהם גם כאשר אתה נותן אותם. איפה האחריות?!". כך אומר (יום א', 6.1.13) עו"ד רם כספי בסיום קורס של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין.
כספי הוסיף, כי בפנסיות ובקופות הגמל יש 900 מיליארד שקל, מתוכם 500 מיליארד שקל בשוק ההון והיתרה באג"ח של המדינה. המערכת של המוסדיים יקרה יותר ב-2% מאשר המערכת הבנקאית, משום שעלות הכסף בה היא 7%-9% לשנה. לפיכך מדובר על עודף גבייה של 9-7 מיליארד שקל של המוסדיים לשנה, והחלק שנמחק בהסדרים הוא אפסי לעומת סכום זה.
עוד העיר כספי, כי כולנו מחאנו כפיים לרפורמות כגון בתחום הסלולר, תוך התעלמות מכך שהדבר מביא לירידה בערך החברות - שהוא הערך לפיו נעשו הגיוסים. "בזמן אמת, כשגייסו את הכספים הללו, מישהו חלם שלא יוכל למחזר את הכספים הללו? יכול להיות מצב של פירמה עם אפס חוב? עם בנק אתה יכול לשבת ולהגיע להסדר; לא עם מחזיקי אג"ח - שם צריך אסיפה, אישור בית משפט, מומחה. המוסדיים צריכים להבין שלפעמים קורה משהו וצריך לתת אוויר לנשימה במקום לפרק ולרסק.
"אני לא מבין מה זה 'תביאו כסף מהבית'. אם יש עילה - תגישו תביעה נגזרת. חס וחלילה ניהלו חברה בתרמית - יש עילה לתביעה. אבל מה אנחנו מרסקים את זה [עיקרון האישיות המשפטית הנפרדת]? קל מאוד להיות פופוליסט ולהגיד שהטייקונים ימכרו את כל מה שיש להם ויכניסו את זה לקופה". עוד אמר כספי, כי מחזיקי האג"ח של חברת-אם לא יאפשרו לה להזרים בטחונות וכספים לחברת-בת שנקלעה לקשיים.
"כל דבר שקורה במדינה הזאת הוא צונאמי. צריך למצוא את המסלול הנכון וההגון, בלי עליהום" בנושא תרומת בעלי השליטה, הוסיף כספי. "אני חולם על היום בו יישבו לשולחן המו"מ בלי אמוציות, אלא כדי לראות מה הפתרון הנכון וההגון". לטענתו, לא קרה כלום אם חברה אינה יכולה לפרוע אג"ח בדיוק במועד שנקבע, אם היא יכולה לשכנע שקרה משהו וצריך להמתין עוד שנתיים-שלוש עד לפרעון. "אבל המחזיקים לא יכולים לתת אישור, אפילו עם שיפור בתנאים, בלי אישור של 75%".
כספי הזהיר מפני חוסר יציבות, שלדבריו הוא הרסני לכלכלה חופשית: "אני לא מסוגל לתת היום חוות דעת כמעט על כלום, כי כל דבר תלוי בנסיבות וכל דבר נתון לפרשנות. זו ביקורת קשה שיש לי על המערכת המשפטית. אנחנו כמשפטנים חייבים לעשות חושבים על כל הדבר הזה: למה אין בהירות, למה אין יציבות, למה יש פופוליזם, למה כל דבר הולך להקצנה".

תאריך:  07/01/2013   |   עודכן:  07/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רם כספי /  Caspy Ram"
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כספי: מערכת המשפט אינה מאפשרת יציבות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קורא לבנות מודל אשר יקבע את תרומתו של בעל השליטה בהתאם לשווי הצפוי של החברה    גם ליפא מאיר נגד אלשיך: יש בתי משפט שבהם הסנטימנטים של הציבור ושל התקשורת הרבה יותר חזקים
עידן יוסף
מנהיג 'כח להשפיע' מפריך את השמועות מצד שס כאילו בכוונתו לפרוש ומבטיח להתמודד עד הסוף    "דרעי רשע מרושע"    "6 ח"כים משס גנבו כסף מהציבור"    מאיים לחשוף לאן שס מעבירה את הכסף ("לא לישיבות")    "אפילו לאייכמן שרצח מיליונים עשו משפט הגון. אני שהצלתי מיליונים, לא נותנים לי משפט הגון?!"
אור זיו
פוטבול: הליינבאקר סידר מפגש עם דנבר בשלב הבא
טליה סלנט
יו"ר הוועד האולימפי ייכנס מסע"ת ויודיע על החלטתו
אלעזר לוין
דורשים מועדת הערר לבטל את ההיתר לבניית חניון תת-קרקעי במתחם רכבת "הראשונים" בראשון לציון    טוענים: זהו שלב ראשון לבניית מגדל משרדים ומסחר בגובה 150 מטר    "ההיתר ניתן שלא כדין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il