X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אריק קליין הורשע ב-11 מקרים של קבלת מיליוני שקלים במירמה שותפו, רופא השיניים עמוס בוחניק, זוכה מרוב האישומים
▪  ▪  ▪
אריק קליין [צילום: חדשות 10]

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, הרשיע (יום ד', 9.1.13) את אריק קליין - "ממציא מדבקת הפלא" - בשורה של מעשי הונאה בהיקף של מיליוני שקלים. שותפו, עמוס בוחניק, הורשע רק בחלק מן העבירות שיוחסו לו וזוכה מרובן.
קליין, נוכל שריצה עונשי מאסר, טען שפיתח שורה של המצאות טכנולוגיות מהפכניות. בוחניק, רופא שיניים ואיש עסקים מצליח, נתן אמון במצגיו של קליין ושימש כאיש השיווק וההון של חברת סייף-סקיי שהקימו השניים (בשל עברו הפלילי של קליין, היה בוחניק באופן רשמי בעליה היחידים של החברה).
קליין טען, כי מעולם לא טען שהמציא דבר מה, יכולתו הייתה בשילוב של מוצרים קיימים, וכי סייף-סקיי הייתה חברה פעילה וממשית. בוחניק טען, כי הוא עצמו השקיע בחברה מיליוני שקלים וכי האמין שאכן מאות מיליוני דולרים עומדים לזרום לקופתה – כפי שהציג בפני המשקיעים הפוטנציאליים. המדינה מצידה טענה, כי ייתכן שהייתה היתכנות כלשהי למוצרים שהציג קליין, אך המצגים עצמם היו מצגי שווא ולכן קליין ובוחניק קיבלו במירמה 10 מיליון שקל.
לא היה להם מה להציע
רוזן קבע, כי קליין ובוחניק מעולם לא קיבלו תשלום כלשהו כפי שהציגו למשקיעים, וכי בוחניק גם לא האמין בתמימות שהכספים עומדים להגיע בכל רגע. בניגוד למצגיהם, השניים לא חתמו על חוזים כלשהם, לא הייתה להם תשתית ייצור ולכן לא היה להם מה להציע בצורה אמיתית למשקיעים.
באישום הראשון נקבע, כי קליין ובוחניק קיבלו במירמה 500,000 דולר מהיזם ברט המלי, לאחר שהציגו בפניו מכשיר סלולרי חד-פעמי בעזרתו ניתן לנהל שיחות מכל מקום בעולם, ואף טענו שקליין פיתח מכשיר המזהה פדופילים בעזרת דנ"א. באישום השני נקבע, כי קליין ובוחניק קיבלו במירמה מעדי גולן 500,000 שקל בגין אותו "מכשיר סלולרי". באישום השלישי הורשע קליין בכך שמסר צ'קים ללא כיסוי ליועץ התקשורת דוד ספקטור, בידיעה שהצ'קים לא יכובדו.
באישום הרביעי זוכו קליין ובוחניק מאשמת קבלה במירמה 100,000 דולר ממתלונן ששמו נאסר בפרסום, לאחר שהציגו בפניו מיזמים בתחומי רפואת השיניים והתקשורת הלוויינית, משום שרוזן קובע שהייתה היתכנות למיזמים אלו. קליין הורשע בקבלה במירמה של 465,000 דולר מאותו מתלונן בגין פרויקטים בתחום הדבק הביולוגי והפורקס. קליין ובוחניק הורשעו בכך שקיבלו ממנו במירמה עוד 295,000 דולר, כביכול לשם פרעון חוב שלהם לחברת פרטנר. הם גם הורשעו במתן צ'ק חסר כיסוי בסך 10 מיליון שקל לאותו מתלונן, וקליין הורשע גם במתן צ'ק חסר כיסוי בסך 2.3 מיליון דולר הונג-קונגי וערבות בנקאית חסרת כיסוי בסך 6 מיליון שקל.
קליין הורשע ב-41 אירועים
האישום החמישי נגע לפרשת "מדבקת הפלא", אשר לטענת קליין ובוחניק תתריע מראש על התקפי לב. רופא השיניים ד"ר גבי סאבין ובעל עסקי השטחים והנדל"ן יוסף שקלים העבירו לסייף-סקאי 1.4 מיליון שקל לאחר ששוכנעו להצטרף לשותפות במיזם זה ובהמצאות אחרות של קליין. רוזן הרשיע באישום זה חלקית את קליין וזיכה את בוחניק.
האישום השישי נגע לקבלת 722,400 שקל מרופא השיניים ד"ר נחמן ברגר, כביכול להשקעה במיזם רפואת השיניים של קליין. רוזן זיכה מחמת הספק את קליין ובוחניק, לאחר שלא הוכח במידה הדרושה שהם הציגו בפניו מצגי שווא. באישום השביעי נטען, כי קליין ובוחניק הזמינו מחברת דיזנהויז טיסות ושירותי תיירות ונותרו חייבים לה 450,000 שקל, לאחר ששילמו בצ'קים חסרי ערך. קליין הורשע בנוגע לתשלום בסך 150,000 שקל שידע שלא ייפרע, זוכה מחמת הספק בנוגע ליתרת הסכום ובוחניק זוכה באישום כולו.
קליין הורשע חלקית באישום השמיני, לפיו שכר במירמה משרדים בבית גיבור ספורט בשווי 500,000 שקל, כאשר נתן למשכיר, רוני אילן, צ'קים חסרי כיסוי. בוחניק זוכה מחמת הספק מאישום זה. עוד הורשע קליין בכך שמסר לבוחניק מסמך מזויף, כביכול בחתימת בכיר בבנק הבינלאומי, ולפיו עומדים להיכנס לחשבון סייף-סקיי 1.5 מיליארד דולר שתשלם חברת נוברטיס. בוחניק, שמסר את המסמך לסניף פאג"י בבני ברק, זוכה משום שלא ידע שמדובר במסמך מזויף. לבסוף הורשע קליין חלקית בקבלת שירותי תיירות במירמה מחברת מעוז ב-30,000 דולר ובוחניק זוכה מחמת הספק.
קליין הורשע בסיכומו של דבר ב-11 מקרים של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, בניסיון לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ב-13 מקרים של משיכת צ'ק ללא כיסוי, בארבעה מקרים של זיוף מסמך וב-12 מקרים של שימוש במסמך מזויף. בוחניק הורשע בשלושה מקרים של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, בניסיון לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות ובחמישה מקרים של משיכת צ'ק ללא כיסוי.
את המדינה ייצגו עוה"ד צחי הבדלי ואסף שביט; את קליין – עו"ד דוד ונטורה; ואת בוחניק – עו"ד נתי שמחוני.

תאריך:  09/01/2013   |   עודכן:  09/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורשע ממציא "מדבקת הפלא" לחיזוי התקף לב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שמחוני תותח הזיכויים ל"ת
שד  |  9/01/13 15:01
2
צריך מדבקת פלא
מזכיר_המדינה  |  9/01/13 16:38
3
בישראל,הפריירים לא מתים
תומס אלווה  |  9/01/13 18:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת המדבקה
איתמר לוין
עו"ד שפיקח על מעצר הבית של אהרון קליין ביקש להשתחרר מתפקידו, אך החלטה לא ברורה של השופט עודד מודריק גרמה למשטרה לחשוב שהוא לא שוחרר - ואז זומן לחקירה כאשר תנאי המעצר הופרו
איתמר לוין
סולברג: אי-אפשר לתת אמון בקליין לאחר שהפר את תנאי מעצר הבית, לנוכח עברו הפלילי בעבירות מירמה ולנוכח ההאשמות הכבדות נגדו
איתמר לוין
אריק קליין ועמוס בוחניק התיימרו למכור מדבקה במיליארד דולר
איתמר לוין
מנחם רובינשטיין, מבכירי עורכי הדין הפליליים בישראל, מנסה לקבל תשלום מאריק קליין - "ממציא" מדבקת הפלא - מתוך כספים שנתפסו בידי המשטרה    בין היתר ביקש רובינשטיין לשחרר את הכספים תוך העלמת החלטות קודמות של בית המשפט
איציק וולף
על-פי כתב האישום הוציאו השניים במרמה מיליוני שקלים ממשקיעים רבים    ההונאות, שאחת מהן היא "מדבקת הפלא", כוללות זיופי מסמכים ושימוש בהם, קבלת דבר במרמה וניסיונות לקבל דבר במרמה והוצאות שקים ללא כיסוי    בוחניק גילה שקליין מרמה את המשקיעים אך לא דיווח אלא הצטרף אליו במרמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il