X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השוטרים הגיעו באישון לילה [צילום: פלאש 90]
כ-150 פלשתינים היו במאחז [צילום: פלאש 90]
לא היתה התנגדות אלימה לפינוי [צילום: פלאש 90]
הפלשתינים הועברו למעבר קלנדיה [צילום: פלאש 90]
בפעולה לילית פונו 150 הפלשתינית שהתיישבו באוהלים במאחז 'באב אל שמס' באזור E1 ד"ר מוסטפה ברגותי נעצר ושאר הפלשתינים הועברו לאזור מעבר קלנדיה עיתונאים ישראלים לא הורשו להיכנס לאזור המאחז בזמן הפינוי
▪  ▪  ▪

+ המדינה: נפעל בדחיפות לפינוי הפלשתינים מ-E1
צה"ל ומשטרת ישראל פינו הלילה (א', 13.1.13) כ-150 פלשתינים שהקימו מאחז אוהלים באזור E1, בין מעלה אדומים לירושלים. הפלשתינים שנעצרו במאחז שזכה לכינוי 'באב אל שמס' (שער השמש) הועלו לאוטובוסים ופונו לאזור מעבר קלנדיה, צפונית לירושלים.
הכוחות לא עצרו אנשים רבים מבין הפלשתינים שהיו בשעת הלילה במאחז. מזכ"ל מפלגת היוזמה הלאומית הפלשתינית, ד"ר מוסטפה ברגותי, נעצר על-ידי המשטרה ולטענת הפלשתינים מלבדו נעצר גם פלשתיני נוסף. ברגותי עצמו טען כי המשטרה עצרה את יושבי האוהלים "אחד אחד", כלשונו. אולם במשטרת ישראל הבהירו שהפלשתינים "לוו אל מחוץ לאזור" ולא נעצרו בגין הפרת צו שטח צבאי סגור.
כאשר הבחינו שהשוטרים והחיילים, אשר כיתרו את המאחז מאז שעות הערב במוצאי השבת, מתחילים להיכנס במטרה לפנות את יושבי האוהלים הציתו הפלשתינים את אחד האוהלים שהוקמו במקום.
צה"ל והמשטרה מנעו מעיתונאים ישראלים להיכנס אל אזור E1 לכל משך הזמן שבו נמשך הפינוי. עם זאת, לא נמנע מכלי תקשורת ערביים ופלשתינים מלהגיע אל המאחז עוד בטרם פונה.

כך נראתה עליית הפלשתינים למאחז

תאריך:  13/01/2013   |   עודכן:  13/01/2013
המדינה: נפעל בדחיפות לפינוי הפלשתינים מ-E1

חשש להפרת הסדר. פלשתינים ב-E1 [צילום: פלאש 90]
מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו"ד אסנת מנדל, הגישה לבית המשפט העליון הודעה על כוונת ועדת המשנה לפיקוח על הבנייה, היחידה המרכזית לפיקוד ומפקד כוחות צה"ל ביהודה ובשומרון לפנות את המאהל הפלשתיני הלא חוקי שנבנה בסוף השבוע באזור E1 סמוך למעלה אדומים.
"בכוונת המשיבים לפעול בדחיפות למימוש הסמכות המסורה להם מכוח הצו בדבר שטח צבאי סגור ולפנות את כלל האנשים מהמתחם. פינוי דחוף זה נדרש מטעמים של צורך ביטחוני דחוף ומניעת פגיעה חמורה בסדר הציבורי", ציינה בהודעה שנמסרה לבג"ץ סמוך לחצות הלילה.
עוד הוסיפה כי הן הצו בדבר שטח צבאי סגור והן הצו בדבר סילוק פולשים מאדמות מדינה מקנה למדינה סמכות עצמאית ונפרדת לפינוי האנשים מן השטח. הצו בדבר סילוק פולשים מקנה למשיבים גם סמכות לפינוי האוהלים מאדמות המדינה.
"על-פי הערכתם המקצועית של גורמי הביטחון וכוחות המשטרה, הותרת האנשים בשטח והותרת האוהלים על-כנם, בשים לב לרגישות השטח הקונקרטי, יוצרת מוקדי חיכוך בעייתיים ביותר, שצפוי כי הם עתידים להיות מלווים בהפרות סדר קשות ונרחבות", כתבה והוסיפה כי "הדברים נאמרים הן על-פי ניסיון העבר, הן על-פי מודיעין עדכני. לדעת גורמי הביטחון והמשטרה קיים חשש ממשי לפגיעה חמורה בסדר הציבורי מהותרת האוהלים ומבני השירותים בשטח".
עמדת גורם ביטחוני נוסף, אשר מצביעה על צורך ביטחוני דחוף בפינוי האנשים והאוהלים מן השטח, צורפה להודעה בחוות דעת סודית במעטפה סגורה.
"המשיבים מתעתדים לפנות גם את האוהלים המצויים על אדמות מדינה מכוח הצו בדבר סילוק פולשים. ואולם, טרם הסרת האוהלים מתעתדים המשיבים להשלים בדיקה מדויקת של מיקום האהלים ביחס להכרזה על אדמות המדינה. בדיקה זו תושלם מחר ועם השלמתה תוגש בקשה דחופה נפרדת לביטול הצו הארעי ביחס לאהלים המצויים על אדמות מדינה", לשון הודעת הפרקליטות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל והמשטרה פינו את המאחז הפלשתיני
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אילו פעלה המדינה בנחישות כזאת
עידןסובול  |  13/01/13 10:17
 
- מזל גדול שלא פתחו עליהם באש
הנ"ל  |  13/01/13 11:34
2
להאשים את השמאלנים שעזרו ל"ת
בסיוע לאויב  |  13/01/13 10:21
 
- 84.228.232.147 עוד פאשיסט
עידןסובול  |  13/01/13 13:47
 
- מתרומם לבנבנן שטרונגול ערבי
מגרה אותך  |  13/01/13 15:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דרור אידר
התכבדות בקלון עַמֵנוּ: עשרה ימים לפני הבחירות רץ נשיא המדינה לעיתון העוין ביותר לממשלת נתניהו    פרס עוזב את הממלכתיות ומדבר פוליטיקה
עידן יוסף
גם השלג לא מנע מפלשתינים להתעמת עם מתנחלים וליידות לעברם אבנים באמצעות קלעים
אליקים העצני
מה הפלא, שהערבים מתנגדים כל כך לחפירות ארכיאולוגיות? מה הפלא שהם הרחיקו לכת לטעון שהם הם צאצאי העברים הקדמונים, ואם כן - מי הם היהודים? צאצאי הכוזרים! כל כך חשובה להם השאלה, מי הוא עם הילידים כאן, שהם אינם נרתעים מלזייף את ההיסטוריה, לעיני השמש
יהונתן דחוח-הלוי
נאומו של אבו מאזן ביום השנה לציון הקמת תנועת הפתח חושף את משנתו המדינית, המציבה את מימוש ה"חלומות" הפלשתינים לשיבת הפליטים כתוכנית פעולה מעשית. אבו מאזן נמנע מלדבר על פשרה היסטורית עם ישראל ובמקום זאת בחר להישבע ללכת בדרכיהם של חאג' אמין אל-חוסייני, השייח' אחמד יאסין ויאסר ערפאת
אריאל י. לוין
עוד מבט על דוח המבקר בפרשת הרפז    כיצד אפשר להכיר בארגון שאינו מכיר בנו?    סתירה בין המח"ט לבין האוגדה    אסד בדרך לאדמה חרוכה    תראו מי נטל אחריות על מתקפת הסייבר נגד בנקים אמריקנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il