רשות ההסתדרות לצרכנות ערכה סקר במלאת שנתיים להפעלת התקנות בדבר החזרת מוצרים. הסקר נערך באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה. בסקר עולה (יום א', 13.1.13) כי כ-81% מהציבור מודע לקיומן של התקנות.
עוד עולה מהסקר, כי כ-57% מהצרכנים שביקשו להחזיר מוצרים קיבלו החזר כספי כמקובל בחוק עבור המוצר שהחזירו כאשר 41% מתוכם קיבלו את ההחזר ללא כל בעיה וכ-17% נוספים קיבלו את ההחזר רק לאחר ויכוח עם החנות.
מהסקר אף עולה כי כ-35% מהצרכנים שביקשו להחזיר את המוצר שבידיהם לא זכו להחזר כספי והפתרון שניתן להם היה זיכוי במקום החזר כספי או החלפת המוצר.
בסקר פולחו גם הענפים בהם הוחזרו המוצרים ונמצא כי כ-51% מהמוצרים שהוחזרו משתייכים לענף ההנעלה והביגוד, כ-22% לענף החשמל והאלקטרוניקה וכ-11% ציוד וכלים לבית.
מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אומר היום: "רוב הצרכנים מודעים לקיומן של התקנות ורבים מהם אף משתמשים בזכותם להחזיר את המוצרים. עם זאת נראה כי לא כל בעלי העסקים הפנימו את חובתם להחזיר לצרכן כסף ולא זיכוי או מוצר אחר ובתחום זה יש מקום לשיפור". עוד הוסיף לוינסון כי "התנהלות נאותה של בעלי העסקים בכל הנוגע להחזרת מוצרים תפעל לטובת שני הצדדים - הצרכנים ייהנו מקיום זכויותיהם לפי החוק ובעלי העסקים יזכו בלקוחות מרוצים שמן הסתם גם ימשיכו לקנות אצלם".