X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוכשת מאדרי-אל 50% מחלקה בקניון ב-145 מיליון שקל תקנה ממנו גם 25% מקניון קריית שמונה ב-29.5 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
דיזנגוף סנטר [צילום: צבי גיל]

קרן ריט 1 היא השותף החדש של שמואל פלאטו-שרון ומשפחת פילץ בדיזנגוף סנטר: הקרן רכשה מחברת אדרי-אל, בבעלות יעקב אדרי, 50% מחלקה בקניון, העומד על 12,300 מ"ר. היא תשלם 145 מיליון שקל. השמאי ירון ספקטור העריך (אפריל 2011) ששווי נכס אדרי-אל הוא 290 מיליון שקל, כך שריט 1 קונה על-פי השווי המוערך לאותה עת. היא תשלם 23,600 שקל למ"ר. הנכס מושכר בתשואה של 7%.
אדרי-אל רכשה את הנכס בארבע עסקות, בשנים 2006 עד 2010, ושילמה בעדו 146 מיליון שקל. מכירת 50% ממנו ב-145 מיליון שקל תניב לה רווח ברוטו של 72 מיליון שקל. מרווח זה יש לנכות הוצאות מימון ואחזקה והצמדה למדד. 100% מהשטחים מושכרים, ל-16 שוכרים, בעיקר רשתות אופנה גדולות. דמי השכירות הם כ-140 שקל למ"ר לחודש בממוצע.
לאחר הרכישה, יהיו לריט 1 ולאדרי-אל 6,150 מ"ר כל אחד בקניון. יתר השטחים נמצאים בבעלות פלאטו-שרון, פילץ ושורת רוכשים פרטיים.
בנוסף, רכשה ריט 1 מאדרי-אל 25% מהקניון "שמונה סנטר" בבעלותה בקריית שמונה, וכן מגרש צמוד, ב-29.5 מיליון שקל. ריט קיבלה אופציה לרכוש 25% נוספים בקניון, ככל הנראה ב-27 מיליון שקל. הקניון הוא בן 13,400 מ"ר. ריט 1 קונה 3,600 מ"ר לפי 7,500 שקל למ"ר. הקניון הוא בתפוסה של 92%, ודמי השכירות מניבים 6.9 מיליון שקל - תשואה של 4%.
מקור המקורב לעסקה העריף היום, בשיחה עם News1, שחברת אדרי-אל תשתמש בתמורת העסקה כדי לפרוע חובות לבנק העיקרי שלה, לאומי. כן היא עשויה להשתמש בתמורה כדי לפרוע אג"ח שהנפיקה בבורסה.
ריט 1 נמצאת בשליטת קבוצה של בתי השקעות וחברות ביטוח, ובהם דש-איפקס, פסגות, הפניקס, מנורה ואקסלנס. החברה מתרכזת ברכישת נכסים מניבים נושאי תשואה.
חנות "הגשש החיוור" נמכרה ב-27,000 שקל למ"ר
רני בן בסט וקבוצה המיוצגת בידי עו"ד שי כרמל קנו מחברת "הגשש החיוור"" חנות בת 170 מ"ר המפלס הרחוב של הקניון, ב-4.5 מיליון שקל. הקונים שילמו 27,000 שקל למ"ר. מחיר זה גבוה ב-20% מהמחיר ששילמה קרן ריט 1. אך יש לזכור שהקרן קנתה שטחים גדולים מאוד; בעסקות מעין אלו, מקובל שהמחיר למ"ר של שטח גדול גבוה בהרבה מהמחיר לחנות בודדת.

תאריך:  13/01/2013   |   עודכן:  13/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הפעילות בשוק הדירות חוזרת לשיא    זינוק של 45% לעומת דצמבר 2011    החודש הטוב ביותר (חוץ מחודש יולי החריג) בשנת 2012    כרגיל: 75% מההלוואות - בריבית משתנה
שרלי שטרית
בנאומו, היום לפני 50 שנה, חזה הנשיא קנדי כי "רוחות-השינוי חזקות מתמיד"    באותה שנה החלה תחזיתו להתגשם, אך בסופה נורה בראשו    פינה חדשה מארכיון מראות אימג'
עידן יוסף
זימן ללשכתו את הקצין שהיה מעורב בפרשת הרפז והודיע לו כי לא יוכל להמשיך בשירותו לנוכח ממצאי המבקר    אין זה מן הנמנע שהפצ"ר יחליט לפתוח נגדו בהליכים פליליים
איתמר לוין
האדמו"ר מביאלא, ר' יעקב רבינוביץ', חויב לשלם לבנק בעקבות תרמית שהביאה לקבלת הלוואה כנגד משכנתה מזויפת    ביהמ"ש: הבנק "עצם עיניו בחוזקה" מלראות את הפגמים שנפלו במשכנתה
מירב ארד
נבון כיהנה בארבע השנים האחרונות בתפקיד סמנכ"ל התפעול והמשנה למנכ"ל SAP ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il