הממשלה אישרה (יום א', 13.1.13) את הצעת ההחלטה להפחתת התלות הישראלית בנפט בתחבורה, אותה הגישו במשותף ראש הממשלה
בנימין נתניהו, שר האנרגיה והמים
עוזי לנדאו ושר האוצר
יובל שטייניץ.
ההצעה הציגה פתרונות שיאפשרו להגיע למצב בו עד שנת 2020 כ-30% מסך הדלקים לתחבורה בישראל יתבססו על תחליפי נפט. כמו-כן, קובעת התוכנית, עד לשנת 2025 היקף זה יגיע כבר ל-60%. יעדים אלו מותנים בכדאיותם הכלכלית למשק.
ההצעה קובעת כי
משרד התחבורה יאפיין את הדרישות הבטיחותיות והביטחוניות לשימוש באוטובוסים המונעים בגז טבעי דחוס תוך 120 יום ויגבש בתוך כחצי שנה מתווה לרגולציה לכלי רכב המונעים על-ידי מקורות אנרגיה חליפיים.
עוד יוטל עליו לגבש תוכנית לשיתוף פעולה עם יצרניות רכב כדי להגביר את השימוש בתערובות מתנול ובנזין ברכבים, כמו גם להגביר את היקף השימוש ברכבים רב-דלקיים.
מול משרד האוצר ורשות המיסים יפעל משרד התחבורה כדי לפתח מתווה מדיניות עבור אמצעי תחבורה ציבורית חדשה, כדי לצמצם את השימוש בתחבורה פרטית בערים ובכניסות אליהן.
בהצעה צוין כי הפתרונות מבוססי הגז הטבעי הם הזמינים ביותר וניתן להתחיל בהטמעתם כבר בשנים 2015-2014 ולהגיע לחדירה של 50% תוך עשור. במנהלת תחליפי הנפט שבמשרד ראש הממשלה צופים כי תחילת חדירה של דלקים ממקורות מתחדשים עד סוף העשור, והתעצמות השימוש בה במהלך העשור הבא, כאשר הכדאיות הגדולה ביותר של דלקים אלו היא בשוק התעופה, בעיקר בשל רגולציה אירופית לטיסות מעל שמי היבשת.