X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אחרי 70 שנות זיהום

נבחרה החברה שתנקה את הקישון

קבוצת אנגלוב מקנדה גברה על 20 חברות בינ"ל ותבצע את ניקוי וטיהור קרקעית נחל הקישון העבודות יתחילו כבר בתוך שבועיים עלות כלל הפרויקט: 220 מיליון שקלים והוא יושלם בתוך כשלוש שנים השר ארדן: "הציבור יקבל חזרה פארק מטרופוליני רחב ידיים, במקום הנחל המזוהם ביותר בישראל"
▪  ▪  ▪
שיקום נרחב [צילום: רשות נחל הקישון]
(מימין לשמאל): שגריר קנדה פול האנט, נציג החברה ד"ר בארי אליס והשר גלעד ארדן
[צילום: מרקוביץ גדעון]

חברת אנגלוב (EnGlobe) הקנדית - היא החברה הקבלנית אשר זכתה במכרז הבינלאומי לניקוי והעמקת קרקעית נחל קישון. השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, הודיע היום (ג', 15.1.13) על זכייתה במכרז הבינלאומי וסקר את התקדמות הפרויקט הענק לשיקום הנחל. באירוע השתתפו, בין היתר, שגריר קנדה, פול האנט ומנהל הפעילות הבינלאומית של החברה, ד"ר בארי אליס.
לחברה שנבחרה ניסיון רב בטיפול בקרקעות מזוהמות. החברה נבחרה במכרז בינלאומי שהתמודדו בו עשרים חברות וחמש מהן הגיעו לשלב הסופי בו נבחרה קבוצת אנגלוב. בעוד כשבועיים יוקם אתר העבודות בו תטוהר הקרקעית שתוצא מהנחל ובחודש אוגוסט ייפרשו דוברות מיוחדות שיחלו לחפור באדמה המזוהמת של הנחל. משקעים אלה יטוהרו בתהליך ביולוגי ייחודי שלא נעשה כמותו עד כה בישראל. לאחר שתטוהר הקרקע, תשמש להקמת גבעות פארק לגדת הנחל, כשער לפארק המטרופוליני המתוכנן, שיהווה מוקד משיכה לתושבי האזור כולו. עלות הטיפול בקרקע והוצאתה מהווה חלק נכבד מסך עלות הפרויקט העומד על 220 מיליון שקלים, במימון המפעלים, המדינה ורשויות מקומיות.
בימים אלה נמצאת בעיצומה חפירת התוואי החלופי של הנחל. תוואי זה נחפר על-מנת לאפשר שטח שעליו יוקם מפעל הטיפול בקרקעית המזוהמת ובסופו של התהליך לקיים נחל רחב בו הציבור יוכל ליהנות משתי גדות משוקמות.
נחל הקישון שנחשב בעבר לנחל המזוהם ביותר בישראל, מצוי בשנים האחרונות בעיצומו של תהליך שיקום מתקדם ולאחרונה ניתן להבחין בחזרה של בעלי חיים למקום, לאחר שיפור משמעותי באיכות מימיו. על-פי החלטת ממשלה מיוחדת שאושרה לפני מספר חודשים ביוזמת השר ארדן, תנוקה קרקעית הנחל שזוהמה באופן כבד מאז שנות השלושים של המאה הקודמת.

תאריך:  15/01/2013   |   עודכן:  15/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
מהמרכז הרפואי הדסה נמסר, כי תחזית 2013 אומרת כי הגרעון המשוער של בית-החולים יעמוד בסך של כ-200 מיליון שקלים ונסיבות אלו הביאו את פרופ' אהוד קוקיה להגיש את התפטרותו
עופר וולפסון
הסתדרות עובדי המדינה אישרה לכלל עובדי המזכירויות בבתי המשפט להפסיק את העבודה וללכת הביתה, עקב מצב התחזוקה של שירותי העובדים, שאינם מנוקים בגלל שביתת עובדי חברת "האחים עובדיה"
יפעת גדות
כורכום - תכונות אנטיווירליות
איתמר לוין
גרופר ובניו דוד ויהונתן הואשמו באי-העברת מע"מ בסכום כולל של 1.1 מיליון שקל לאוצר המדינה    ההגנה טענה שמדובר באישום טכני ובמחדל של המדינה    ההליכים נגד השלושה עוכבו; דוד ויהונתן שילמו כופר
איתמר לוין
פקיד שומה גוש-דן ביקש מביהמ"ש למשפחה לעיין בתיק שהתנהל בפניו - למרות החיסיון הברור הקבוע בחוק    השופט סמארה: הבקשה נשענה כנראה על בורות לגבי הסעיף הרלוונטי בפקודת מס הכנסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il