X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשת הטלוויזיה פראנס 24 דיווחה כי כמה מבני הערובה הזרים שמוחזקים על-ידי מיליציה איסלמיסטית בשדה גז באלג'יריה הוכרחו ללבוש חגורות נפץ 30 חטופים אלג'ירים הצליחו להימלט החוטפים דורשים מצרפת להפסיק את המבצע הצבאי במאלי הצרפתים בינתיים התחילו מתקפה קרקעית בצפון מאלי
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

החמושים האיסלאמיסטיים שהשתלטו על שדה גז באלג'יריה ולקחו 41 בני ערובה זרים כפו על כמה מהם ללבוש חגורות נפץ. כך עולה מדיווחים בצרפת. רשת הטלוויזיה הצרפתית פראנס 24 הצליחה לשוחח עם אחד החטופים וזה אמר כי בידיהם של החמושים, אנשי ארגון בריגדת רעולי הפנים אשר התפלג מאל-קאעידה שבמגרב, כלי נשק רבים הכוללים מרגמות ורקטות נגד מטוסים.
לדברי אותו בן ערובה, תקפו החמושים שני אתרים בו זמנית, נכנסו לתוך שדה הגז וכינסו את כל העובדים במקום אחד. ככל הנראה בעת הפריצה של החמושים לשדה הגז נהרגו שלושה בני אדם, בהם אחד בעל אזרחות בריטית ואחד בעל אזרחות צרפתית. ייתכן שההרוג השלישי הוא אזרח אלג'ירי. סוכנות הידיעות האלג'ירית הרשמית APS פרסמה בצהריים כי 30 חטופים מקומיים בעלי אזרחות אלג'ירית הצליחו להימלט מידי השובים. ייתכן שזה מקור הדיווח שפורסם הבוקר ברשת אל ערביה אודות שחרור כ-150 עובדים אלג'ירים על-ידי החוטפים. לא נמסר באיזה אופן הצליחו החטופים להימלט.
לטענת הטרוריסטים, ההשתלטות על האתר שבבעלות ענקית הנפט בריטיש פטרליום נעשתה בתגובה למתקפה האווירית הצרפתית במאלי. לדבריהם, לא ישוחררו בני הערובה אם המתקפה הצרפתית לא תיפסק.
במדינות שאזרחיהן שבויים בשדה הגז - בהן ארצות הברית, בריטניה, צרפת, יפן ועוד – מוטרדים ביותר מן האירוע החמור שטרם הסתיים. שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, אמר היום כי ממשלת בריטניה פועלת 24 שעות לפתרון המצב המסוכן מאוד. עוד ציין כי הוא אינו סבור שיש ממש בטענה הקושרת בין המתקפה על שדה הגז למתקפה הצרפתית במאלי משום שלוקח בדרך כלל זמן רב לתכנן מבצעים מן הסוג שביצעו הטרוריסטים.
שר ההגנה האמריקני, ליאון פאנטה, הצהיר אמש כי ארצות הברית תגיב למשבר בני הערובה ותפעל בכל האמצעים הדרושים. דברים אלה לא נותרו ללא מענה של החמושים ואלו ציינו כי "ארצות הברית תישא בתוצאות אם תתערב במשבר או במלחמה במאלי".
גם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, התייחס לחשש לחיי אזרחים יפנים הנמצאים בידי המיליציה האיסלאמית באלג'יריה וציין כי יפן לעולם לא מגלה סובלנות למקרים כאלו.
ובינתיים ממשיך העימות במאלי בין המורדים האיסלאמיסטיים לבין צבא מאלי המחוזק על-ידי צבא צרפת לצבור תאוצה. כעת פתח צבא צרפת, המפציץ יעדים במדינה מאז יום שישי שעבר, במתקפה קרקעית בצפון המדינה. ככל הנראה, יעדם של הכוחות הצרפתיים היא העיר דיאבאלי, שעליה השתלטו האיסלאמיסטים.

תאריך:  17/01/2013   |   עודכן:  17/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בני ערובה הוכרחו ללבוש חגורות נפץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מלחמת האיסלם בעולם התרבות
החלו ימי החושך  |  17/01/13 16:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גרוניס קיבל את בקשתו של ש"ד וקבע שהן יידונו בבית המשפט המחוזי בתל אביב    המדינה הודיעה שהיא מסירה את בקשתה לעיכוב ההליכים האזרחיים עד לסיום עדותו של ש"ד במשפט הולילנד
איתמר לוין
ביהמ"ש: העירייה ידעה שחוות סוסים בלתי חוקיות פועלות בפרדס כץ וסוסים מסתובבים חופשיים בשכונה, אך לא עשתה דבר
איתמר לוין
האתר "יזרוס" טוען ללשון הרע במאמרו של ברנע, בו נרמז שדני איילון הורחק מרשימת ישראל ביתנו בעקבות סירובו לרכוש את שירותי האתר
אלעזר לוין
יעלו רק 73 עד 145 אלף שקל לדירה
אלעזר לוין
המינהל הוציא מכרזים למכירת 12 מגרשים מוזלים ל-1,200 דירות בראש העין - אך נמכרו רק 4 מגרשים ל-544 דירות    ורק 25% מהדירות ימכרו בזול לזכאים, ב-875-616 אלף שקל    כמה מגרשים קנו גיא ודורון לוי - שלושה או אחד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il