X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעל השליטה החדש בעיתון מעריב מדבר על שינויים רדיקליים שבכוונתו לבצע בעיתון שרכש: "יהפוך לעיתון איכות מול רמת עיתוני החינם" אומר כי ענף עיתונות הדפוס כבר אינו מתדרדר ועבר להתייצבות: "עיתונים יצטרכו לעבור הרזייה של הדגשת התוכן הייחודי שלהם"
▪  ▪  ▪
בן צבי. חזון יהודי [צילום: אדי ישראל]

בעל השליטה החדש בעיתון מעריב, שלמה בן צבי, הציג (יום ו',18.1.13) בפאנל הכלכלי של ועידת "מעורבים" באילת שערך עיתונו, את החזון, את תוכניתו ואת שאיפותיו לעתידו של מעריב.
על השינויים החדים בהתנהלות העיתון אמר בן צבי כי "מעריב החל עכשיו לשנות את הראש: בסופשבוע לא פונים רק לבני 52. אנחנו פונים כרגע לכל המשפחה. אנחנו כבר נותנים גלובס לאבא, לכל אמא את 'את', 'מעריב לילדים' לכל הילדים. עיתון משפחתי שכולם יקראו, שכל אחד ימצא משהו, דבר שהוא רוצה לקרוא ואז יתן לך את הדבר הכי יקר שלו - הזמן שלו".
בן צבי מדבר על כך שמעריב יהפוך להיות עיתון איכות, בניגוד לעיתוני החינם, לדבריו, ויוביל לגדילה בזמן הקריאה. "כולם רגילים לחינם. אני הבאתי את החינם ארצה, באמצעות העיתון 'הישראלי'. אבל העיתונים בעולם מתחלקים יותר ויותר לשתי קבוצות. יש את עיתוני האיכות, הקבוצה הכחולה, והקבוצה האדומה - שמחפשים תפוצה וקהל, ורודפים אחרי קהל ודוחפים להם מוצר בכל פינת רחוב. ביזנס שאחד רודף אחרי השני. יש קבוצה אחרת דווקא - אלה שחזרו כבר באנגליה וארה"ב לרווח. עיתוני האיכות נותנים דבר שלא ניתן למצוא בעיתון חינם: עומק, פרשנות, רקע וחזון שלא תמצא בעיתון שמחולק חינם. בן-צבי אמר ש"כיום מעריב הוא אדום בצבע אבל חכו, אנו רק בתחילת המהפכה של מעריב".
למרות המשבר המדובר של העיתונות המודפסת נשמע בן צבי אופטימי יותר לגבי העתיד, כאשר דיבר על התייצבות הענף: "כבר עשור שיש ירידה בכל הענף של העיתונות המודפסת. לפני עשור העיתונות הייתה 40% מעוגת הפרסום. העוגה לא כ"כ הצטמצמה אבל העיתון ירד ל-32%. איך אפשר לשרוד כשיש ירידה כה דרמטית בענף הפרסום? תשובתי - לומדים קודם לחיות עם מה שיש. לומדים להרוויח מהקיים עכשיו בלי געגוע למה שהיה. עיתונים יצטרכו לעבור הרזייה של הדגשת התוכן הייחודי שלהם. מי שחושב שיכול עדיין להשקיע בבית דפוס שהוציא מאות אלפי עותקים ביום ומערך הפצה שישרת מנויים יפסיד הרבה מאוד כסף. הראשון שעבר בכורח הנסיבות את התהליך הקשה הזה היה מעריב. אחרי דנקנר היו לו חובות. העיתון היחיד שאין עליו חובות. שכרנו את בית הדפוס. רק את החלק שאנחנו צריכים לתקופה שאנחנו צריכים כדי להיות יעילים ורווחיים. אנחנו מתאימים את העלויות למה שיש. ואיך אני יודע שמה שיש זה מה שיישאר? כי זה מה שקורה בחו"ל. בארה"ב זה כבר נעצר - 32 ו-33 אחוז מעוגת הפרסום. גם בארץ זה פחות או יותר באותו היקף. עיתון רווחי זה עיתון חופשי והחופש זה בנשמת חייה בשל כל עיתון".
"כלב שמירה של הדמוקטריה? החזון הוא יהודי"
על תפקידו של העיתונאי והחברה הישראלית אמר בן צבי: "אומרים לנו שהעיתונות זה כלב השמירה של הדמוקרטיה. אני לא הלכתי לאוניברסיטה כדי להיות כלב של מישהו. אני שואל את העורכים שלנו מה החזון של העיתונים, מי צריך היום עיתונות בדפוס. אני מדבר על הצורך החברתי שלהם, ובכל העולם שואלים את שאלה הזו. אני כיהודי מאמין אני מאמין שאנחנו חייבים לנסות, ליצור פתרונות לכולם בכל תחום... ראש הממשלה מדבר על כך שצריכה להיות מדינת יהודים. יהודי של מי? של הדתיים, חרדים, חילונים, מסורתיים? של מי? איזו חברה יהודית? מה יכול להיות המכנה משותף לכולנו... את השאיפה הזו בין היתר אנחנו כעיתונאים יכולים למלא כי אנחנו מביאים את המכנה המשותף של הרצון השאיפה לחברה שיש בה יותר צדק. הקב"ה בחר באברהם בגלל שהוא ראה בו את בניו ללכת אחריו ולחפש דרך של צדק ומשפט. אסור לחפש את הדרך לצדקה ומשפט. זהו תפקידו של עיתונאי, שלנו יש את רוחב הדעת והפתיחות להגיב למה שקרה עם מבט קדימה. לכן החברה הישראלית כל כך צריכה אותנו עיתונאי הדפוס. לכן צריך עיתונאים, עיתונים בריאים ולכן צריכים את מעריב כמה שיותר וכמה שיותר מוצלח".

תאריך:  18/01/2013   |   עודכן:  18/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מעריב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן צבי: יש עתיד לעיתונות המודפסת בישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איכות???
אחד העם  |  18/01/13 18:28
2
פניה לבן צבי בעל מעריב
אלי רן  |  19/01/13 16:53
3
חבל על הכסף.. מר בן צבי.
אורי עמר   |  20/01/13 08:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אירועי תקשורת-עיתונות
עופר וולפסון
פתרון כולל לכל זכייניות הטלוויזיה? בנוסף לדיון בחוק להצלת ערוץ 10, ועדת הכלכלה דנה הערב גם בפריסת המחוייבויות של קשת ורשת, והן צפויות לזכות לדחייה ארוכת שנים בהחזרים    ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית - הלילה
עופר וולפסון
העיתונאי לשעבר המתמודד על מקום ברשימת העבודה: "היום בערוץ 10 מתנהל ויכוח על תחקיר שקשור לביבי וקברניטי הערוץ חוששים לפרסמו"    יו"ר המפלגה יחימוביץ': "נתניהו שולח זרועות לכל הערוצים שהוא יכול. התקשורת נאנקת תחתיו באופן חסר תקדים"
עופר וולפסון
מנכ"לית הרשות השנייה על ההחלטה לקצץ במהדורת החדשות: "החלטה מושכלת בעיני"
לי-אור אברבך
מהדורת חדשות 2 תקוצר לחצי שעה מהערב    "שש עם עודד בן-עמי" ו"פגוש את העיתונות" בוטלו    זאת לאור דרישת דירקטוריון חדשות 2 לקיצוץ של 20 מיליון שקל לפחות בתקציב    על-פי ההערכות, בקרוב יחל הליך פיטורים של עשרות עובדים בחברה, לאור תזרים מזומנים בעייתי אליו נקלעו זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת
עופר וולפסון
ועדת הכספים אימצה את חוות הדעת המשפטית ואישרה את המשך שידורי החדשות המקומיות עד סוף מאי 2013    האישור הסופי, אם יינתן, בהצבעה בכנסת ביום ה'    עובדי ערוץ 10 קיבלו מכתבי הפיטורים: "ביבי מתנהג כמו בברית המועצות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il