X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב עובדיה יוסף במהלך שיעורו האחרון במוצאי שבת [צילום: פלאש 90]
תלונה: קול ברמה התגייסה למען שס
שידרה את שיעור הרב יוסף בלי לצנזר את ההתקפות על הבית היהודי מגישת התלונה עמותת חדו"ש מבקשת מיו"ר ועדת הבחירות להטיל סנקציות על התחנה: "הגיע הזמן שקול ברמה ושס יבינו שחוקי הבחירות חלים עליהן"
עידן יוסף
"בית יהודי זה אנחנו; הבית היהודי - גויים"

כלי למתקפה נגד היריבים
במהלך השידור נקטעו פעמיים דברי הרב עובדיה יוסף והושמעה במקומם מוזיקה, אולם בדיקה מדוקדקת מצד הרשות השנייה עשויה לגלות כי למרות זאת הצליחה להשתחל לשידור תעמולה, גם בסבב הדברים הנוסף של הרב יוסף, שדיבר לאחר שרבנים אחרים הרצו. בנוסף, שיבחו והאדירו הדוברים את פעילותם של שרי שס, אך לא נקבו מפורשות בשם המפלגה.
קול ברמה לא נמנעה מלשדר בשידור חי מתקפות נגד מפלגות נוספות מלבד הבית היהודי, דוגמת הליכוד ביתנו וכח להשפיע. עיקר המתקפה הייתה נגד הרב אמנון יצחק וזאת ללא קטיעה ומבלי שהתאפשר לו להגיב. הדבר מהווה לכאורה הפרה של הוראות הרשות השנייה למתן זכות תגובה, וזאת גם ללא קשר לתקופת הבחירות.
עד היום פרסמה הרשות השנייה את צעדי ההפרה נגד תחנות רדיו אחרות בעניין תעמולת הבחירות, אך נמנעה לנהוג באותה דרך כלפי קול ברמה.

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון פנתה ליו"ר ועדת הבחירות השופט אליקים רובינשטיין בבקשה לנקוט סנקציות כנגד תחנת הרדיו התורנית הספרדית קול ברמה. זאת, לאחר שהתחנה הפרה לכאורה את הוראות הרשות השנייה, ושידרה במוצאי שבת האחרון את שיעורו של מנהיג שס הרב עובדיה יוסף בלי לצנזר את תעמולת הבחירות, שכללה התקפות חריפות שלו על מפלגת הבית היהודי.
לפני שבועיים התלוננה חדו"ש בפני ועדת הבחירות כי קול ברמה, ובין היתר שיעורו של הרב יוסף, המשודר בה מדי מוצאי שבת, הפכו למוקד קבוע של תעמולת הבחירות. יום לאחר הגשת התלונה של חדו"ש הורתה הרשות השנייה לתחנה לשדר את שיעוריו של הרב יוסף בשיהוי ולמחוק מהם את תעמולת הבחירות. השופט רובינשטיין הודיע שהוא רושם לפניו הוראה זו, ועל בסיסה הוא נמנע מלהוציא צווי מניעה נגד התחנה.
לדברי חדו"ש במוצ"ש שעבר לא עמדה הוראת הרשות השנייה למבחן בשל מחלתו של הרב יוסף אולם במוצ"ש האחרון ניצל הרב יוסף את שיעורו להתקפה חריפה על סיעת "הבית היהודי". הרב יוסף אמר בין היתר ש"הבית היהודי הוא בית של גויים. הם רוצים לעקור את התורה. אסור לקרוא אותם דתיים. אסור לבחור בהם". לדבריה, הדברים שודרו בקול ברמה בלי שצונזרו, תוך הפרת חוק הבחירות והוראת הרשות השנייה.
מנכ"ל חדו"ש, עו"ד אורי רגב, כתב בתלונה כי "התברר ש'קול ברמה' המשיכה להפר את האיסור על תעמולת בחירות תוך זלזול מופגן, הן בהוראות החוק, הן בהחלטת כבוד יו"ר הוועדה והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, והן בהנחיות הרשות השנייה". רגב ציין שהחוק קובע קנס מוגדל לעבירות אלה ומבקש מרובינשטיין "לשקול את הצעדים והפעולות שיש בסמכותו לנקוט לאור ההפרה הבוטה".
רגב הוסיף ואמר כי "מערכת הבחירות האחרונה הוכיחה מעל לכל ספק ש'קול ברמה' מתפקדת כתחנת רדיו מפלגתית של שס. יש לקוות שבעקבות ההפרות הרבות של חוק תעמולת הבחירות יינקטו נגדה סנקציות חמורות מספיק שיזכירו לה שחוקי הבחירות חלים גם עליה. לאור החריגות החוזרות ונשנות, ספק אם היה מקום להעניק זיכיון להפעלת תחנת רדיו לקול ברמה. יהיה צורך לשקול האם הוא אינו הפעלת התחנה אינה סותרת את האיסור על תעמולה מפלגתית גם מעבר לתקופת הבחירות".
  • תגובת קול ברמה: "אנו שמחים ומודעים לכך ששידורי התחנה מכריעים, חשובים ומשפיעים על דעת הקהל במגזר החרדי בישראל. כפי שהתברר כבר בעבר, התחנה פועלת אך ורק על-פי חוקי הרשות השנייה ולפי כלליה. מדובר בטענות חסרות כל בסיס ואנו מאחלים לעמותת חדו"ש בהצלחה בקמפיין ההחדרה התקשורתי אותו הם מנסים לנהל ללא הצלחה על גבנו".

תאריך:  21/01/2013   |   עודכן:  21/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלונה: קול ברמה התגייסה למען שס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תלונה צודקת ומוצדקת.
רחמים  |  21/01/13 11:45
 
- ולכן ביום הבוחר, נצביע
הקלפי המזמר  |  21/01/13 17:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לא אישר לשדר את תכני מסיבת העיתונאים של מפלגת העבודה    אמש סיכל שידור חי של מסיבת עיתונאים של נתניהו
אפרים הלפרין
שס הייתה תנועת מחאה חברתית, שהפכה לכוח פוליטי ענק, אך הגולם שלה, עגל הזהב, קם על יוצרו. המפלגה הזו התחרפנה לגמרי, ומרגע ששמו בראשה עבריין שריצה את עונשו הם הכריזו כליה גם על עגל הזהב שלה. ביום ג' משה יורד מן ההר, ביום ג' מצביעי שס חוזרים הביתה, לבית היהודי
רועי אורן
לא צריך לוותר מהר על הבחירות ולעשות הכל כדי שגוש המרכז-שמאל יתקרב לגוש המרכז-ימין, אך היה ולא זה יהיה המצב יצטרכו אנשי המרכז-שמאל לבנות תוכנית חלופית מהאופוזיציה
איציק וולף
היועץ המשפטי של העבודה עתר לוועדת הבחירות ופנה גם ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה    "המינוי נובע ממניעים פסולים ומשיקולים זרים אשר יש להם השלכה ישירה על כשרות המעשה"    דרעי: מהלך נואש של נתניהו    לבני: הבחירות עוד לא הוכרעו
עידן יוסף
בהרצאה שנשא מנהיג כח להשפיע, שב ותקף את שס ואת בנו של הרב עובדיה יוסף    "זו הזדמנות לצאת מעבדות לחרות. צריך להשתחרר מהכנופייה שמשעבדת את בית ישראל וכופה עליהם ממש להצביע נגד רצונם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il