X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מצביעים עם הילדים [צילום: שירלי בן שלמה]
מצביע בירושלים [צילום: AP]
לאן משלשלים? [צילום: פלאש 90]
המעטפות ממתינות לכם [צילום: פלאש 90]
שיעור ההצבעה רק מעט יותר מאשר בחירות 2009 אם הקצב יישמר, אחוז ההצבעה הכולל יעבור את רף 70 האחוזים כשהקלפיות ייסגרו, בפעם הראשונה מזה כעשור 10,132 קלפיות נפתחו בשעה 07:00 בבוקר ויישארו פתוחות עד לשעה 22:00 בערב
▪  ▪  ▪
ברכה לילדי כיתה א' [צילום: יוסי זמיר]

ציפי לבני בקלפי [צילום: sodavideo]

אריה דרעי בקלפי [צילום: פלאש 90]

גלגלי דרום למען נכים
מוקד גלגלי דרום יפעל במתכונת מיוחדת ביום הבחירות, על-מנת לסייע לאנשים עם מוגבלויות באזור הדרום להגיע לקלפי להצביע.
אנשים המעוניינים להתנדב לפרויקט ואנשים עם מוגבלויות מהערים דימונה, ירוחם, ערד, אופקים ומצפה רמון המעוניינים בליווי או בהסעה מוזמנים להתקשר למוקד "גלגלי דרום" בטלפון 1599-566-466 פקס 1532-6444-444, או דואר אלקטרוני: galgaleydarom@yadsarah.org.il

הבחירות לכנסת ה-19. בשעה 07:00 נפתחו 10,132 קלפיות ברחבי הארץ והמצביעים משלשלים לתוכן את מעטפותיהם עם פתקי הבחירה. הקלפיות תהיינה פתוחות עד לשעה 22:00 בערב.
  • שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-19 הגיע ל-66.6%, שהם 3,767,000 מצביעים. בבחירות הקודמות הגיע שיעור ההצבעה ל-64.7%.
  • המשטרה טיפלה עד כה בכ-350 מעשים פליליים הקשורים לבחירות, ביניהם תליית שלטים שלא כחוק, קטטות ועבירות תנועה בסמוך לקלפי. מהבוקר נפתחו 11 תיקים בשל עבירות כגון התפרעות בקלפי, התחזות והצבעה שלא כחוק, הונאת בחירות, מעשה מגונה בפומבי והדבקת מודעות בניגוד לחוק.
  • שי רווח, פעיל של כח להשפיע מאשקלון מאושפז לאחר שהותקף בידי בריון חובש כיפה. הוא חזר להכרה ומלמל כמה מילים.
  • בבית שמש נפסלה אחת הקלפיות בשל אי-סדרים. מדובר בקלפי הנמצאת בריכוז אוכלוסיה חרדי.
  • שר החוץ וויליאם הייג מבריטניה הזהיר בבית הנבחרים כי הזמן הולך ואוזל לפתרון שתי מדינות, באומרו כי הבנייה בהתנחלויות מהווה מכשול מרכזי. "הפתרון לשתי המדינות הולך ודועך", אמר לחברי הפרלמנט. הוא ציין כי הוא אומר את הדברים בשעה שישראל הולכת להצביע. הייג אמר כי הוא מקווה שכל ממשלה שתעלה מהבחירות של היום "תכיר בכך שאנו מתקרבים להזדמנות האחרונה".
  • בעקבות פנייה של מפלגת העבודה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית נעצרה פעולתו של ראש עיריית נצרת עילית, תומך הליכוד, לנסות לחבל בפעילות המפלגה ולהביא לסגירת מטה המפלגה בעיר. פעילותו היא עוד ביטוי ללחץ שבו מצוי הליכוד מזליגת קולות למפלגת העבודה.
  • בקלפי בכפר סבא שברחוב אלקלעי בעיר, איים פעיל ליכוד על פעיל מפלגת העבודה במספריים בשל ויכוח על תליית שלטים. לא היו נפגעים בעימות.
  • פעיל שס ברחובות נעצר לאחר שאיים על מורה ומחנך שידאג לסיום עבודתו אם לא יצביע לשס.
  • הליכוד ביתנו הגישה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית בחשד לפתקים מזויפים בקלפיות בחדרה, בראשון לציון ובבית עזרא. בקלפיות המדוברות, מופיעים פתקי מחל ללא הכיתוב: "הליכוד ישראל ביתנו בראשות בנימין נתניהו לראשות הממשלה".
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה וילדיו הגיעו בשעה שבע בבוקר לקלפי בבית הספר 'פולה' בירושלים. נתניהו אמר כי אומנם זה לא יום גשום, אבל הוא רוצה גשמים של פתקי הצבעה למפלגתו. נתניהו, שהבחין בתמונתו תלויה על קיר כיתה א' בבית הספר שבו הוצבה הקלפי, השאיר לילדי הכיתה הפתעה בדמות ברכה בחתימת ידו על התמונה שתלויה בכיתתם.
  • נשיא המדינה שמעון פרס הצביע בקלפי בתיכון לאומנויות בירושלים. "ברצוני לאחל לכל המועמדים בהצלחה בבחירות, ולפנות לכל האזרחים לצאת הבוקר ולהצביע. ביום רגיל אזרחים הם הפונים אל המדינה, היום המדינה מבקשת מהאזרחים צאו להצביע. במשך 65 שנות קיומה של מדינת ישראל עברה המדינה שבע מלחמות אך מעולם לא איבדה את צביונה הדמוקרטי. היום זוהי חגיגה לדמוקרטיה", אמר. עוד הוסיף כי כולם יכולים להתלבט לגבי מי להצביע, אבל אין התלבטות לגבי עצם קיום ההצבעה. "היום כל אזרח חייב להתגאות בארצו ולהצביע", אמר.
  • אריה דרעי, מראשי שס, הגיע גם הוא בשעת בוקר מוקדמת אל הקלפי ברחוב הקבלן בירושלים והציג מצג אחדות נדיר עם יריבו הפנימי, אלי ישי. "אני, עם הפתק שלי, מכניס עכשיו את אלי ישי לכנסת", אמר. בהמשך היום התלווה דרעי לרב עובדיה יוסף בעת שיצא להצביע בקלפי מותאמת לנכים בקריית משה בירושלים. הרב יוסף נפנף מול המצלמות בפתק ההצבעה שלו. אלי ישי אמר כי הוא מקווה ששס תקבל יותר מ-11 מנדטים.
  • יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, המסתמן כהפתעת מערכת הבחירות, הגיע יחד עם רעייתו גילת לקלפי ברעננה הסמוכה לביתו. את בנט ליוו עשרות פעילים של מפלגת הבית היהודי אשר רקדו ושרו סביבו. רעייתו אמרה כי היא מקווה שעם ישראל יתן לבעלה הזדמנות לעשות פה משהו טוב.
  • יושב-ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה כי אחוזי ההצבעה הגבוהים לעומת שנים קודמות משמחים ומעידים שהציבור אכפתי ורוצה להשתתף בתהליך הדמוקרטי. ראש מטה הבחירות של מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר כי בתום יום הבחירות תצליח מפלגתו להשיג את שלושת המנדטים שמפרידים כיום בין הגושים כדי לעשות מהפך.
  • יושב-ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הצביעה בקלפי שבבית הספר הדר בפתח תקוה. "קמתי והצבעתי בתחושה של אופטימיות גדולה. אני מרגישה שיש לנו הזדמנות לשמאל גדול ושהמומנטום איתנו", אמרה.
  • מספר 9 ברשימת התנועה לכנסת, מירב כהן, ילדה הלילה בת. לאם ולתינוקת שלום. יושב-ראש מפלגת התנועה, ציפי לבני, אשר התלוותה לכהן בדרכה לבית החולים, התקשרה אליה הבוקר ובירכה אותה ואת יובל בעלה על לידת בתם. "מירב נשמעת מאושרת וקורנת. היא סיפרה על הלידה ועל התינוקת המקסימה. התינוקת הרכה היא התינוקת של כולנו", אמרה לבני.
  • לבני הצביעה בתל אביב: "אני מתרגשת היום ומקווה שכל אחד ואחת מהמצביעים יחשבו בבואם לקלפי על ההחלטות הגדולות שצריך לקבל ויבחרו במי שמנוסה ומסוגל לקבלן".
  • יושב-ראש דע"ם, אסמא אגבארייה זחאלקה: "זוהי הדחיפה האחרונה בדרך אל הכנסת".

5,656,705 בעלי זכות בחירה

בישראל 5,656,705 בעלי זכות בחירה. אומנם מעולם לא ניצלו כל בעלי זכות הבחירה את האפשרות להגיע ולהשפיע על שיקרה בישראל בארבע השנים הקרובות, אולם במפלגות רבות נושאים עיניים אל מזג האוויר השמשי והנעים בתקווה שהוא יוביל להעלאת אחוז ההצבעה.
מבין אלפי הקלפיות שנפתחו בבוקר ישנן גם 1,555 קלפיות המונגשות לנכים, 194 קלפיות בבתי חולים ו-57 קלפיות בבתי הסוהר השונים.
מאז מוצאי השבת מתנהלת הצבעה בבסיסי צה"ל השונים ובמוצבים ברחבי הארץ. הצבעה זו של החיילים תימשך גם מחר. ב-96 קלפיות כבר הסתיימה ההצבעה, עוד בטרם הגיע יום הבחירות הרשמי. מדובר בקלפיות שהוצבו בנציגויות ישראליות בחו"ל. תוצאות הבחירות בקלפיות הללו לא ייחשפו עד תום יום הבחירות, אז יישלפו מן הכספת וייכללו בתוצאות ההצבעה של שאר האזרחים.
פעילי המפלגות כולן נערכו ליום הבחירות בכוחות מתוגברים על-מנת לנסות ולהשיג קולות של הרגע האחרון. בליכוד מפעילים מערך של כ-40,000 אנשים אשר התפרשו בקלפיות כבר מן השעה 06:30. מפלגת העבודה תעסיק כ-10,000 פעילים מתנדבים. אולם יש מבין המועמדים שמנסים לשמור על פינה של שפיות ביום משוגע שכזה. כך למשל יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, צפוי להתחיל את הבוקר כרגיל, באימון קראטה שרק לאחריו יתחיל לסייר בקלפיות בכל הארץ.
ראשי המפלגות השונות יקיימו במהלך היום כולו סיורים. זאת לאחר הצילום המסורתי שלהם משלשלים את הפתק של עצמם לתוך הקלפי. לקראת שעות הערב יתכנסו הפעילים והמתמודדים במטות המפלגתיים על-מנת לצפות במדגמי הטלוויזיה.

צאו להצביע ולבחור

תאריך:  22/01/2013   |   עודכן:  22/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני שלישים מהאזרחים הצביעו
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
זכור ישראל,רק משיח בן-דוד יגאל
קורןנאוה טבריה  |  22/01/13 03:52
 
- לא ידעתי שגם במחלקות הסגורות י
מישהו  |  22/01/13 17:47
 
- למישהו
איריס כהן  |  23/01/13 10:22
2
יהודי יקר,בבואך אל עגל הקלפי ש
קורןנאוה טבריה  |  22/01/13 07:26
3
אשרי מי שלא יצביע
איריס כהן  |  22/01/13 10:00
 
- החברה שלך נאוה המשוגעת מצביעה
לאיריס מחללת השם  |  22/01/13 13:05
 
- לא קיללתי איש ! אני מודעת לכך
איריס כהן  |  22/01/13 14:08
 
- כולנו מאמינים בשם!!!! אנחנו
נו, די נמאס!  |  23/01/13 09:55
 
- די נמאס מהשקר
איריס כהן  |  23/01/13 10:35
4
ברק הפיל עוד ראש ממשלה....
חשדנית  |  22/01/13 21:18
 
- ביבי סתם דרק
איריס כהן  |  23/01/13 09:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עידן יוסף
ניתוח הסיקור בכלי התקשורת השונים מאז הוכרז על הבחירות מעיד על נטייה ברורה שמאלה    אילו היו נערכות הבחירות בעיתונות היה גוש השמאל-מרכז מקבל 68 מנדטים לעומת רק 52 לימין
עידן יוסף
בתשדיר נראה הרב יוסף אומר כי לא ימחל למי שיצביע למפלגתו של הרב אמנון יצחק    כח להשפיע מבקשת לסגור עד אחרי הבחירות את קול ברמה ולפסול את רשימת שס
עידן יוסף
שוב הפיצה עלוני תעמולה ובהם ברכות למצביעים למפלגה    בכך הפרה צו מניעה שהוציא יו"ר ועדת הבחירות המרכזית    בעלונים שהודפסו יושחרו הברכות
עידן יוסף
צעיר חרדי מחה בפני יו"ר הבית היהודי נגד גיוס חרדים בשעה שביקר בכותל
עידן יוסף
זאת בעקבות השידור הרדיופוני במוצאי שבת בו תקפו הרב עובדיה יוסף ורבני שס את הרשימות המתמודדות לכנסת    הרשות השנייה הודיעה כי אם תמצא שהתחנה הפרה את הכללים היא צפויה לקנס גבוה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il