X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כתוצאה ממירמה הוטל עיקול על רכבו ומשכורתו של נישום - וכאשר פנה לרשות המיסים נשלח לטפל בבעיה בעצמו ביהמ"ש חייב את המדינה לפצותו וקרא להסדיר את העברת המידע בין הרשויות
▪  ▪  ▪
רשות המיסים

"יש לצפות למתן מענה הולם ורציני בעת פניית נישום בטענה כי הוטל על משכורתו עיקול בטעות, ואין להסתפק בהצגת פרטי התיק בפניו, ולטעון כי לאור הפרטים המופיעים, דהיינו: שמו של הנישום ומספר תעודת זהותו, אין מקום להשמע לטענותיו. יש אף מקום להטיל על עובדי הנתבעת את החובה לצפות, כי העדר מענה שכזה מצידם, עלול לגרום נזק לנישום, שעל משכורתו ורכושו הוטל עיקול".
כך קובעת (10.1.13) רשמת בית משפט השלום בפתח תקוה, עדי אייזדורפר, בפסק דין בתביעה שהגיש יבגני בליאקוב נגד המדינה בשל עיקול שהטילה רשות המיסים בטעות על משכורתו ועל רכבו. אייזדורפר חייבה את המדינה לפצות את בליאקוב ב-7,500 שקל ולשלם לו הוצאות בסך 2,500 שקל.
העיקול הוטל בשל מעשה מירמה של אלכסנדר בוצ'ן, אשר השתמש בפרטים של חיילים משוחררים ופתח על שמותיהם תיקים ברשות המיסים כדי לזכות בפיקדון המגיע להם. בוצ'ן הורשע בעקבות משפט בו היה בליאקוב בין העדים. העיקול הוטל באפריל 2008, ובליאקוב טען שנאלץ לכתת את רגליו במשך שמונה ימים עד שהוא הוסר ובינתיים נגרמו לו נזקים.
אייזדורפר דחתה את תביעתו של בליאקוב בנוגע למירמה שבפתיחת התיק על שמו. היא קבעה, כי פקידי רשות המיסים אינם בלשים ואינם צריכים לחשוד שמוצגים בפניהם מסמכים מזויפים, כפי שעשה בוצ'ן. "הטלת חובה על פקידי הנתבעת בעת פתיחת תיקים ברשויות המס, לצפות, לברר ולעמוד על האפשרות שהמסמכים המוגשים אליהם מזוייפים, מהווה הטלת נטל בלתי סביר על כתפיהם, בכפוף לכך שמוגשים מכלול המסמכים הנדרשים. מה גם, שכאמור לעיל, אין בידיהם הכלים והיכולת לעשות כן, ועל כן לא ניתן לומר כי משלא עשו כן עובדי הנתבעת במקרה זה, התרשלו בתפקידם", היא אומרת.
לעומת זאת קובעת אייזדורפר, כי טיפולה של הרשות בפנייתו של בליאקוב להסרת העיקול אכן היה רשלני, כאשר פקידיה שלחו אותו לבדוק בעצמו מה מקור העיקול ולהוכיח שמדובר במירמה. היא אומרת: "אין ספק כי חלה על עובדי הנתבעת חובת זהירות לבחון פנייתו של נישום הטוען למעשה מירמה והונאה בעניינו, אשר כתוצאה ממנו הוטלו על משכורתו ורכבו עיקולים. חובת זהירות זו מחייבת את עובדי הנתבעת לבצע בירור מעמיק ומקיף במענה לפניית הנישום".
עוד מעירה אייזדורפר: "ראוי ורצוי, כי במקרים שבהם מוגש כתב אישום בגין עבירה פלילית של הונאה ומירמה, ודאי מקום שבו ההליך הפלילי נסתיים בהרשעה, יבואו הדברים לידיעת רשויות המס הרלוונטיות, על-מנת למנוע מקרים מעין אלה. מאחר שרשויות המס לא עודכנו באשר לתוצאות ההליך הפלילי שהתנהל בעניין, נאלץ התובע להתמודד אף עם הטלת העיקול על משכורתו, לאחר שסבר כי העניין בא על סיומו, עם סיום ההליך הפלילי. העברת המידע כאמור בין רשויות הנתבעת, ביחס לתוצאות ההליך הפלילי, יכולה הייתה למנוע את המקרה המונח בפני כעת".

תאריך:  23/01/2013   |   עודכן:  23/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדי אייזדורפר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות המיסים: עיקול - בעיה של הנישום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רשויות מעלות צחנה רעילה
עידןסובול  |  23/01/13 15:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר יש עתיד, אשר מסתמן כמי שעשוי להכריע האם קואליציה בראשות נתניהו תהיה יציבה או שברירית, קורא להקמת ממשלת אחדות    נתניהו הציג את עקרונות ממשלתו המתוכננת ובהם גם 'קריצה' ללפיד בדמות חתירה להגברת שוויון בנטל
עידן יוסף
נפתלי בנט רואה את מפלגתו שותפה בקואליציה שתוכל להכיל בתוכה גם אנשי שמאל, ומבטיח להיות בית לכולם    "החזרנו את הציונות הדתית להיות גורם ומשפיע במדינת ישראל. חזרנו למרכז המפה הפוליטית"
איציק וולף
יו"ר התנועה הודתה לפעילים ואמרה כי מדגמי הטלוויזיה מראים כי קיים סיכוי לשינוי מדיניות בישראל    "חזרתי כדי להישאר"
עידן יוסף
אריה דרעי: "הליכוד ירד ב-25%, קדימה נמחקה, ושס - למרות כל מה שעברה - נשארה כאי איתן, ועלינו בקרוב ל-100,000 קולות חדשים"
איציק וולף
יו"ר העבודה הגיבה על מדגמי הטלוויזיה ואמרה כי היא כבר פועלת ליצירת קואליציה חברתית שתחליף את ממשלת נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il