X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-רקע האפשרות להקמת ממשלה בעלת סדר יום אזרחי, המשפיע בעיקר על מעמד הביניים, קוראים איגודי ההיי-טק לראש ממשלת ישראל למנות שר מיוחד לנושא "דרושה תשומת לב ממוקדת לתעשיה שמובילה את הכלכלה הישראלית, אך זוכה למעט התייחסות ממשלתית" יו"ר ארגון משקיעי הסיד: "התערבות חכמה של הממשלה תקל על הענף"
▪  ▪  ▪
איל ליפשיץ [צילום: יח"צ]

איגודי ההיי-טק יוצאים בבוקר שלאחר הבחירות בקריאה לראש ממשלת ישראל למנות שר לענייני היי-טק. איל ליפשיץ, שותף בקרן הון סיכון "פרגרין" המכהן כיו"ר איגוד משקיעי הסיד וראש ועדת קשרי ממשל באיגוד תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים (IATI), אמר (יום ד', 23.1.13) כי "הגיעה השעה שהממשלה החדשה והעומד בראשה יכירו בצורך לתת תשומת לב ממוקדת לתעשיית היי-טק הישראלית, שמובילה את הכלכלה הישראלית, אך זוכה למעט התייחסות ממשלתית".
ליפשיץ מציין סקר שערך איגוד משקיעי הסיד בישראל לפני כשנה, בו השתתפו מנהלי חממות ומשקיעים פרטיים, ולפיו, 74% מהמשתתפים בסקר ציינו כי יש צורך במינוי שר לענייני היי-טק. הרוב המשמעותי של המשיבים (76%) סברו כי ממשלת ישראל אינה פועלת מספיק לקידום תעשיית ההיי-טק בישראל.
ליפשיץ מסר כי המהלך מתואם עם יואב שלוש ובני זאבי מאיגוד תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים (IATI) ועם אלישע ינאי ושלמה וקס שעומדים בראש איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה.
"הצרכים של ענף ההיי-טק שונים ומגוונים, והתערבות ממשלתית חכמה בהחלט יכולה להקל ולתמרץ את פעולתו. זה אינטרס של כולנו. עד היום, כאשר התעוררו בעיות או מכשולים שנזקקו להתערבות ממשלתית, בכירי ההיי-טק הישראלי פעלו לבד או באמצעות שדולת ההיי-טק בראשות ח"כ רוברט אילטוב ומנכ"לית השדולה אסתי פשין, כפי שהיה בקדנציה האחרונה", ציין.
ליפשיץ מציין כי על סדר היום נמצאים נושאים קריטיים לענף ההיי-טק שטיפול נכון בהם יכול להסיר מכשולים לצמיחת הענף. הנושאים העיקריים הדורשים טיפול לדבריו הם הסדרת תקציב רב-שנתי למדען הראשי כדי לבסס את התעשיה בראייה ארוכת טווח, הסדרה רגולאטורית של השקעת הגופים המוסדיים בתעשיית ההיי-טק הישראלית, התאמת גרסה מעשית של חוק האנג'לים, עידוד העסקת בני 45 ומעלה בתעשיית ההיי-טק, והשלמת חקיקת חוק המו"פ.
"הצורך במינוי שר לענייני היי-טק היא בעצם דרישה לתשומת לב ממשלתית", אומר ליפשיץ, ומסכם: "בזכות שדולת ההיי-טק למדנו כמה מהר עניינים יכולים לזוז אם יש מישהו נכון שדוחף אותם. התועלת של מדינת ישראל ממינוי שר לענייני היי-טק תהיה ברורה. קטר ההיי-טק הישראלי נוסע כיום ללא תוכניות ארוכות טווח או יד מכוונת. כשחרב הגידול בגירעון של המדינה מונחת על הצוואר, יש צורך להשקיע ולקדם תחומים מחוללי צמיחה במשק הישראלי ותחום ההיי-טק כבר הוכיח שהוא כזה. קידום מיניסטריאלי של הענף, על כל מעגליו יחזק את הכלכלה הישראלית כולה".

תאריך:  23/01/2013   |   עודכן:  23/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
אפרים הלפרין
דורות על דורות אנו חיים על פני האדמה הזו, יודעים שברמה המולקולרית יש לכאורה כאוס מוחלט, ובכ"ז לא קרה מעולם שכל האוויר התכנס בפינתו של חדר וכל הנמצאים בו נחנקו - למעט אם הייתה התערבות חיצונית. אז איך ייתכן שחלק כה ניכר מהקולות הצפים צפו לכיוונו של לפיד?
עמוס שנער
לחרדים כדאי יהיה להישאר נאמנים כי האופציה האחרת היא הקמת ממשלה בלעדיהם, ולנתניהו כדאי יהיה להיות מעט יותר חברתי, כי האופציה האחרת היא שמאל מדיני, חילוקי דעות בנושא הגרעין, הפלת הממשלה במוקדם או במאוחר ותבוסה בבחירות הבאות
אלישי בן-יצחק
מה יכול חגה של הדמוקרטיה הנחגג אחת לכמה שנים וכל פעם במועד אחר ליטול מחג האילנות אותו מציינים וחוגגים מדי שנה?
אליזבט רימיני
הפרשנות האמיתית והמדויקת של מערכת הבחירות שבתקשורת מסתירים מכם. שקרים-סקרים הבריחו מצביעי ליכוד חילוניים ומתונים ל"יש עתיד"
ירון זכאי
אין הפתעה בבחירות אלא לאנשים המתעלמים באופן רציף מהמציאות שהציבור מנסה לומר אותה כל הזמן. שליש מכוחו האלקטורלי של לפיד התקבל מקולות נודדים מהליכוד. לפיד הבין את זה היטב והודיע כל הזמן כי הוא אינו מתכוון להצטרף לגוש חוסם של יחימוביץ', גלאון, וחנין זועבי. למרות זאת התעקשו פרשני הטלוויזיה לספור כל הערב את לפיד כחלק מגוש השמאל
רשימות נוספות
כרבע מיליון קולות נזרקו לפח  /  עידן יוסף
לפיד: דרושה ממשלה רחבה  /  איציק וולף
"בית חדש לציונות גאה ולא מתרפסת"  /  עידן יוסף
תוצאות הבחירות - הכנסת זזה ימינה  /  ד''ר אברהם שלום
זבולון בנט  /  יניב אקרמן
על מי זכאי הנשיא להטיל הרכבת ממשלה?  /  חיים שטנגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il