X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון התיר לאדריכל שתכנן את ביתו של יזם ההיי-טק לפרסם הדמיות מחשב של הבית מבחוץ - אך הותיר על-כנו את האיסור לפרסם הדמיות של הבית מבפנים
▪  ▪  ▪
פוגלמן. הזכות לפרטיות [צילום: פלאש 90]
ללמוד מהקב"ה
השופט נעם סולברג מוצא תימוכין במקורות היהדות לאבחנה בין חזיתו של בית לבין חלקיו הפנימיים. הוא מזכיר את האיסור החל על נושה להיכנס לביתו של הלווה כדי ליטול משכון ואת המדרש הידוע של חז"ל על ברכתו של בלעם לישראל: "מה ראה בלעם? ראה שאין פתחי אהליהם מכוונים זה לזה. אמר: ראויין הללו שתשרה עליהם שכינה". סולברג מוסיף: "כך נהג הקדוש ברוך הוא בקוראו לאדם מפתח גן עדן, וממנו נלמד: 'לעולם לא ייכנס אדם פתאום לבית חברו. ויִלמדו כל אדם דרך ארץ מן המקום, שעמד על פתח הגן וקרא לו לאדם'".

האדריכל אסף גוטסמן רשאי לפרסם באתר האינטרנט של משרדו הדמיות מחשב המתארות את ביתו של יזם ההיי-טק אריק ורדי מבחוץ, אך לא הדמיות המתארות אותו מבפנים. כך קובע (יום ד', 23.1.13) בית המשפט העליון.
ורדי, ממקימי חברת ICQ ובנו של היזם הסדרתי יוסי ורדי, הזמין מגוטסמן תכנון של בית שהוגדר כיחיד במינו. "בית מרהיב ויוצא דופן מבחינת גודלו, סוג החומרים ששימשו לבנייתו, העיצוב הייחודי שלו, וכן מבחינת ההשקעה בכל אחד מן הפריטים האדריכליים המרכיבים אותו", תיאר אותו בית המשפט המחוזי בתל אביב.
על-פי דרישתו של ורדי, נאסר על גוטסמן לפרסם תמונות של הבית בלא הסכמתו של בעליו. לאחר שוורדי סירב להעניק הסכמה כזו, הזמין גוטסמן הדמיות מחשב של הבית, מבחוץ ומבפנים. בית המשפט המחוזי אסר על גוטסמן לפרסם אותן, הוא ערער לעליון והשופט עוזי פוגלמן קיבל את ערעורו באופן חלקי.
פוגלמן עומד על הזכות החוקתית לפרטיות בכלל ועל הזכות לפרטיות בביתו של אדם בפרט. לדבריו, פרסום תמונות פנימיות של בית חושף את הרגליו האישיים והפרטיים של בעליו, ולכן מדובר בפגיעה בפרטיות. גם הדמיות המחשב שהזמין גוטסמן מהוות פגיעה כזו. "ההדמיות אומנם מציגות את הבית במצב 'סטרילי' - היינו: מבלי שמופיעים בהן חפציו האישיים של ורדי - אך פרטי הריהוט הנזכרים בהן דומים עד מאוד לריהוט הקיים; הן חושפות חללים 'אישיים' בבית, כגון חדר השינה וחדר הרחצה; ויש בהן כדי להעיד על אורחות חייו של ורדי ואף ללמד, כלשון הסעיף [בחוק הגנת הפרטיות], על 'התנהגותו ברשות היחיד'", אומר פוגלמן.
שונה המצב לגבי ההדמיות מבחוץ. ורדי אומנם טען, כי מדובר בהדמיות המציגות את הבית כפי שהוא נראה מן החצר ולא מרשות הרבים, אך פוגלמן קבע שאין בהן משום פגיעה בפרטיות. "הצגתה של חזית ביתו של אדם ברבים אינה מקימה פגיעה הדומה בהיקפה לזו הנגרמת מהצגת פנים ביתו. בעוד שפנים ביתו של אדם חשוף אך בפני אורחיו הקרואים, חזית ביתו 'פרטית' פחות. בחזית ביתו של אדם אין את אותה 'צנעה' המאפיינת את חדרי ביתו האינטימיים... בעוד שההדמיות המציגות את חללי פנים הבית עלולות לפגוע ב'צנעת החיים האישיים' - פרסום הדמיות חוץ הבית אינו מקים פגיעה שכזו", קובע פוגלמן.
עוד אומר פוגלמן, כי למרות שההדמיות פורסמו באתר של גוטסמן מבלי לציין את שמו של ורדי, הרי שייחודו של הבית מהווה גורם מזהה ולכן אין לקבל את הטענה לפיה לא נפגעה פרטיותו. עוד הוא דוחה את טענתו של גוטסמן, לפיה פרסום ההדמיות הפנימיות מהווה פגיעה שאין בה ממש: "כאשר נפרשת לעין כל תמונה ברורה של ביתו של אדם, ובמיוחד חדריו האינטימיים - חדר השינה, חדר הרחצה ועוד - עלול הפרסום ליצור בקרבו תחושה עזה של אי-נוחות. טיבם של חדרים אלה הוא כי הם נסתרים מן העין, על-פי רוב גם מעינם של אורחים מוזמנים. זהו המקום שבו אדם מצפה יותר מכל כי יהיה חסוי מפני עינו של הציבור".
השופטים סלים ג'ובראן ונעם סולברג הצטרפו לפסק דינו של פוגלמן. את גוטסמן ייצגו עוה"ד הלל איש-שלום, רועי קובובסקי וגיא לוטם, ואת ורדי - עו"ד ערן פרזנטי.

תאריך:  23/01/2013   |   עודכן:  23/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרסום חלקי להדמיות ביתו של אריק ורדי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נתניהו קובע מראש שיוגבר השוויון בנטל ויקודם דיור בר-השגה    לבני לא מוכנה לגלות אם פניה לקואליציה    יחימוביץ' קוראת ללפיד לא להצטרף לממשלת נתניהו
איציק וולף
סגן הרמטכ"ל לשעבר מגלה כי צה"ל בלם בעבר ובולם בהווה את הדרג המדיני משום שהוא מודע למגבלות הפעלת הכוח    "שיטת הסיכולים הממוקדים יעילה אך מוגבלת ואינה מעניקה תשובה לכל דבר"
עופר וולפסון
באחד העם מגיבים בחיוב לתוצאות הבחירות והבורסה רושמת עליות שערים    האנליסטים הכלכליים תמימי דעים: "על-פי התוצאות, צפויה לקום ממשלה שתוכל לעמוד חזק יותר נגד לחצים וסחטנות פוליטית המתבטאים בתקציבים רבים למטרות לא יצרניות"
מערכת אתר ערוץ הספורט
6:7, 6:4, 6:7, 6:3, 3:6 לשווייצרי. היריב הבא: מארי
עופר וולפסון
בעקבות רכישת הנמל על-ידי האחים נקש, נקבע בהסכם כי המדינה תהיה ערבה לקליטת עובדי הנמל ולהמשך תפעולו תוך כדי מנגנון לשימור שכר העובדים במידה שהרוכש יעזוב    ההסכמים הקיבוציים והפנסיות שוריינו אף הם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il