X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיל הים האמריקני מתלבט מול קשיי תקציבו
▪  ▪  ▪
בעיות תקציב בחיל הים האמריקני [צילום: AP]

למרות ביצועים ירודים של כמה מכלי-השיט שלו, אין חיל הים האמריקרני מסוגל לתקנם, ואינו יכול להוציאם משירות בשל מחסור בתקציב.
חוק תקציב הביטחון 2013, שאושר באחרונה בדוחק רב, קבע את רשימת כלי-השיט, שיוצאו משירות בשנת 2013. חלק מכלי-שיט נמצאים ברשימה כיוון שלחיל הים אין די תקציב לשפצם, או לשדרגם, בעלות של מיליארדי דולרים.
חיל הים נמצא בין הפטיש התקציבי לבין הסדן של הקונגרס, הדורש לשמור על סדר-כוחות חיל הים, ואף להגדילו. כך, הקצה הקונגרס כספים לשיפוץ שלוש סיירות, שנמצאות ברשימת כלי-השיט המיועדים להשבתה. כיוון שלא הייתה הסכמה על כך, נמצאים הכספים הללו בהוראת שעה, המגדילה למעשה את תקציב הביטחון האמריקני על בסיס תקציב 2012 ולא כתוספת לתקציב.
המדובר בסיירות-הטילים אנציו, ויקסברג, האחים קאוּפּנס ופּורט רויאל. לחיל הים אין די כסף לשפצן, והן פועלות במצב ירוד באימונים בצוות מופחת באוקיינוס האטלנטי ובאוקיינוס השקט, ואינן יוצאות למשימות מבצעיות בים הפתוח.
הסיירות ושתי ספינות לסיוע לנחיתה נועדו לשרת עוד כעשר, או חמש-עשרה, שנים בחיל הים - לאחר שיפוץ ושדרוג. התקציב לשיפוצן לא התקבל, וכלי-השיט הועברו עם עוד ארבע סיירות-טילים לרשימת המיועדים להוצאה משירות בשנת 2013. עוד שלושה כלי-שיט יוצאו משירות בשנת 2014. שבע הסיירות דורשות השקעה של יותר מחמישה מיליארדי דולר בשיפוץ ובשדרוג, אמר בקונגרס אדמירל ביל בֶרקי, ראש הלוגיסטיקה של חיל הים. לכן, על החיל להוציאן משירות.
בסנאט ובבית הנבחרים מתנגדים לקיצוץ בסדר-הכוחות של חיל הים דווקא כעת כשארצות-הברית מתחילה להעביר את עיקר תשומת-לבה לאוקיינוס השקט ולזירת מזרח אסיה. סנאטורים דרשו לשמור על כוחו של חיל הים, שקטן בהתמדה. ועדת ההקצבות של הסנאט גילתה דאגה לנוכח התקציב המתמעט לבניית ספינות בשני העשורים הקרובים.
בית הנבחרים אישר תקציב של 630 מיליוני דולר לשיקום שלוש הסיירות אנציו, ויקסברג וקאופנס, וביקש לבדוק את מצבה של הסיירת פורט רויאל, שנפגעה קשות בתאונה בשנת 2009., ונמצאת ברשימת כלי-השיט, שייצאו משירות למרות גילה הצעיר.
בית הנבחרים אישר תקציב נוסף לחיל הים - בניגוד להמלצות הפנטגון, שהגיב בזעם, בטענה, שהקצאת הכספים הללו תפגע בתחומים אחרים בביטחון הלאומי של ארצות-הברית.
גם אם הוויכוח יוכרע, והכסף יועבר לחיל הים - זה יהיה מאוחר מדי, והחיל יסבול מסדר-כוחות קטן מהרצוי, עד לגמר שיפוץ כלי-השיט - אמר קצין בכיר בחיל הים.

תאריך:  24/01/2013   |   עודכן:  24/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הנשיא יאשר את רשימת החיסולים בהתייעצות עם מחלקת המדינה ועם גורמים אחרים בממשל    CIA תמשיך לחסל בפקיסטן ובאפגניסטן - ללא קשר למדריך ללוחמה בטרור, שכותבים כעת בכירים בממשל, ביוזמת ג'ון ברנן, היועץ ללוחמה בטרור, שמועמד לנהל את CIA
אביתר בן-צדף
בשנת 2016 ינסו האמריקנים לפרק בחלל אנטנה מלוויין בלתי-שמיש, ולהרכיבה על מיני-לוויין    אם הניסוי יצליח, יוזיל הדבר בניית לווייני תקשורת חדשים
מערכת אתר ערוץ הספורט
2:6, 2:6, 1:6 לסרבי בתוך פחות משעה וחצי
איתמר לוין
ראש עיריית קריית מלאכי יישלח לעבודות לשירות הציבור, יתפטר מיידית ולא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העירייה    לא הואשם בעבירות החמורות ביותר שיוחסו לו - אונס וקבלת שוחד
מחלקה ראשונה
האם קיימת חובה לרכוש פירות ט"ו בשבט מיהודי ולא מגוי? ומה בנוגע לרכישה של תוצרת חקלאית ישראלית?    מכון כת"ר הוציא פסק הלכה המתייחס לרכישת פירות ט"ו בשבט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il