X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסביר בכך את העובדה שהשוחד הנטען ללופוליאנסקי לא מופיע בהתחשבנות ביניהם "יש דברים שמאיר רבין עשה ולא ידועים לי עד היום"
▪  ▪  ▪
רבין. פריטת צ'קים במיליונים [צילום: פלאש 90]

ש"ד עומד על כך ששילם שוחד למי שהיו סגני ראש עיריית ירושלים, יהושע פולק (שהיה גם יו"ר הוועדה המקומית) ואלי שמחיוף (שהיה האחראי על הכספים). לדבריו (יום ה', 24.1.13), פרטים שונים שמסר בחקירתו במשטרה לגבי השוחד לשניים לא היו מדויקים, אך הסכומים והמטרות עליהם מסר - מדויקים. סניגורו של מאיר רבין, עו"ד שמואל קליין, שאל מדוע שילם את השוחד לשמחיוף בצ'קים ולא במזומן. ש"ד השיב, כי גם אחרים קיבלו שוחד בצ'קים ושמחיוף עצמו לא התנגד לכך.
עוד אמר ש"ד, כי המשיך להעסיק את עו"ד משה שמעוני - לשעבר מנכ"ל משרד הדתות - גם לאחר שחדל לשמש כאיש הקשר עם שמחיוף ופולק, לנוכח קשריו המצוינים עם רות יוסף, שהייתה יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. קשרים אלו נדרשו, לדבריו, כדי להעביר את תב"ע ו' של פרויקט הולילנד. לדבריו, הוא עצמו מימן את שכרו של שמעוני, שהסתכם בלמעלה מ-600,000 שקל.
שמעוני עצמו אמר בחקירתו: "לא היה ולא נברא. תקחו את ד' לבדיקה פסיכיאטרית. הוא הולך להפיל הרבה משפחות. הוא מסוגל לעשות הכל". שמעוני הביע נכונות לעימות עם ש"ד, ולדברי ש"ד גם הוא היה מוכן לעימות כזה, אך הוא לא בוצע. קליין הראה, כי בחקירתו במשטרה טען ש"ד ששילם מאות אלפי דולרים תמורת צורך אישי מסוים. ש"ד השיב שכוונתו הייתה לומר שזו הייתה העלות הצפויה, אך אותו הליך לא יכול היה להתממש, ונמצא לו תחליף יקר מאוד שגם עבורו נזקק לסיוע כספי.
"זו סברה של חולה רוח"
קליין הציג את האפשרות, כי שמחיוף סייע לש"ד בפריטת צ'קים בגמ"ח בירושלים עבור ש"ד, כאשר הלה נזקק לגלגול כספים לצרכיו הפרטיים ורבין שוב לא יכול היה לעשות זאת בבני ברק. תדמור הגיב, כי באותה תקופה פרט רבין ללא בעיה מיליוני שקלים בצ'יינג'ים בבני ברק, ומדובר בטענה קלושה שהושמעה בידי שמחיוף בהודעתו האחרונה וכעת רבין מאמץ אותה לאחר ששתק בחקירתו.
ש"ד הגיב: "זו סברה של חולה רוח. שמחיוף בא כל הזמן וביקש עוד שוחד. לא הייתי נותן לרבין לפרוט צ'קים אצל מישהו מעיריית ירושלים, כאשר אני משלם שם שוחד לכולם ונחשב לגביר גדול ומחלק כסף לכוללים ולחסידויות, ופתאום הגביר הגדול פושט יד? אתה עושה את מאיר לאידיוט הכי גדול, שהוא יודע ששמחיוף יספר בכל העיר? אתה לבד אמרת שמאיר בחור חכם ואני הסכמתי איתך. הוא לעולם לא היה הולך לפרוט אצלו צ'ק".
עוד עמד ש"ד על גירסתו, לפיה שילם במזומן 120,000 שקל לאורי לופוליאנסקי ביום הבחירות לראשות עיריית ירושלים ב-2003, ואמר שקיבל על סכום זה החזר מהלל צ'רני. קליין תהה כיצד סכום זה אינו מופיע ברישומיו של צ'רני בעת ההתחשבנות עם ש"ד בשנת 2007. ש"ד השיב, כי צ'רני ניהל רישום כפול ואולי משולש של התשלומים. לדבריו, כתב ההגנה של צ'רני עצמו בהתדיינות האזרחית ביניהם חושף עובדה זו.
בחקירתו במשטרה אמר ש"ד, כי באי-כוחו, עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל, הציעו לרבין לייצג אותו מול הרשויות במו"מ למעמד של עד מדינה. כעת אמר ש"ד, כי זה מה שחשב שנאמר בפגישה, וכי לא האזין מעולם להקלטת השיחה בין השלושה. יצחקניא וסובל הכחישו בעדותם, כי הציעו לרבין לייצג אותו. ש"ד הוסיף, כי את כל הפרטים מהשיחה אליהם התייחס בעדותו שמע מיצחקניא וסובל.
"התקבל לעבודה בשביל השוחד"
עוד התייחס קליין לשאלה ממתי העסיק ש"ד את רבין, כאשר גירסתו של ש"ד היא שהיה זה החל מינואר 1997. קליין טען, כי על-פי הדיווחים לרשויות ועל-פי דבריו של ש"ד עצמו, העסקתו החלה רק באפריל 1999. לדברי קליין, אם ההעסקה החלה רק ב-1999 - הרי שמסמך שהציגה התביעה בנוגע לסיכום דיון בהולילנד בדצמבר 1996 הוא מזויף. ש"ד עמד על גירסתו, ואמר שאינו יודע מדוע לא הוצאו לרבין המסמכים המתאימים.
"מאיר היה שותף מלא לתשלומי השוחד מהיום הראשון, ובגלל זה הוא התקבל לעבודה, כי מהיום הראשון התפקיד שלו היה להעביר את השוחד למתי חותה [יו"ר הוועדה המחוזית דאז]", המשיך ש"ד. כאשר עימת אותו קליין עם אמירתו בחקירה, לפיהם רבין היה מעורב רק בחברת הזרע, אמר ש"ד שהוא עומד על כך שרבין היה מעורב גם בנושא תעשיות מלח, וכי באותה נקודה לא זכר פרט זה. לדבריו, יש דברים שעשה רבין ושכנראה לא ידועים לו עד היום.
עוד אמר ש"ד, כי מנכ"ל המינהל דאז, יעקב אפרתי, סיפק את הסחורה תמורתה קיבל את השוחד מחברת הזרע - מתן הרשאה לתכנון בנייה למגורים בשטח חוות שלם (פארק איילון). לדבריו, אפרתי עשה כמיטב יכולתו בעניינים שהתבקשו ממנו, ואיש לא ציפה ממנו להביא לבדו לשינוי החלטות של הדרגים שמעליו.

תאריך:  24/01/2013   |   עודכן:  24/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  מתי חותה  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ש"ד: צ'רני ניהל מערכת רישומים כפולה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
ש"ד הבטיח לניצב בדימוס אריה עמית 3% מהסכום בו יזכה מול הלל צ'רני. תחילה אמר שהסכום הובטח תמורת פתיחת דלתות במשטרה, אך לאחר מכן הסביר שמדובר היה רק בסיוע במישור האזרחי
איתמר לוין
מאשר שחמישה צ'קים שייחס למתן שוחד לאפרתי בפרשת תעשיות מלח, הם למעשה חלק מפרשת הזרע - בה לא מואשם אפרתי בקבלת שוחד    סניגורו של רבין: אתה מערבב צ'קים שונים
איתמר לוין
התביעה: לא הוכח שאולמרט נתן תמורה לסיוע שהגיש טלנסקי לאחיו    סניגורו של אולמרט: אין כאן עדות שיטה; טלנסקי מסר בביהמ"ש גירסה הסותרת את עדותו במשטרה
איתמר לוין
טוען במשפט הולילנד שהעביר 30,000 דולר ליוסי אולמרט לבקשתו של ראש הממשלה לשעבר    "שולה זקן נתנה לי את ההוראות לאן להעביר את הכסף"    מטרת התביעה: לבסס את הטענה שגם ש"ד סייע ליוסי אולמרט לבקשת אחיו
איתמר לוין
טוען: רבין היה שותף מלא למתן השוחד בידי אביגדור קלנר ליעקב אפרתי    סניגורו של רבין: ש"ד הטעה במכוון את חוקרי המשטרה כאשר הגיש את הכרטסות
רשימות נוספות
התביעות בין ש"ד לצ'רני יידונו במאוחד  /  איתמר לוין
פרקליטיו של ש"ד יועמדו לדין משמעתי  /  איתמר לוין
טלנסקי נגד אולמרט - סיבוב שני  /  איתמר לוין
חובבנים  /  איתמר לוין
האם המדינה מטעה את בתי המשפט?  /  איתמר לוין
הרזים של רוזן  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il