X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקר הערכת המגמות בעסקים רשם נתון של מינוס 14.7% בדצמבר מגבלות חמורות בענף הבינוי פסימיות בענף התיירות בתקופת מבצע "עמוד ענן" המנהלים מעריכים: האטה בעליית המחירים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

סקר הערכת המגמות בעסקים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הגיע לשפל חדש של 14.7%- (מינוס) בחודש דצמבר. כך עולה (יום ה', 24.1.13) מפרסום הנתונים. ניתן לראות שברבעון הנוכחי נמשכה מגמת הירידה שהחלה מהרבעון השני של שנת 2012 והערכת המנהלים ברבעון הרביעי הגיעה לרמה הנמוכה ביותר שנצפתה מתחילת הסקר.
לכל שאלה על פי תרגום התשובות של מנהלי החברות לציונים הבאים: התשובה "טוב מהרגיל/גדל יחסית לעונה" מקבלת ציון 1, התשובה "ללא שינוי /רגיל לעונה" מקבלת ציון 0 והתשובה "רע מהרגיל/קטן יחסית לעונה" מקבלת ציון 1-. לאחר מכן, כל ציון מקבל משקל בהתאם לחלקן של משרות השכיר שאותן החברה מייצגת מכלל משרות השכיר בענף הכלכלי שבו החברה פועלת. המאזן הוא ההפרש המשוקלל בין אחוז מנהלי החברות אשר דיווחו על הטבה במצב לבין אחוז מנהלי החברות אשר דיווחו על הרעה. מאזן השווה לאפס מעיד על חוסר שינוי כלומר יציבות בחברה, מאזן שלילי מעיד על כך שאחוז החברות עם מספר גדול של משרות שכיר מדווחות על הרעה במצב מאשר על שיפור, ואילו מאזן חיובי מעיד על כך שאחוז החברות עם מספר גדול של משרות שכיר מדווחים על הטבה.
באחד הענפים המרכזיים במשק, ענף הבינוי, 35% מהמנהלים ציינו כי עיכובים בקבלת היתרים אט אישורים מהווה עבורם מגבלה חמורה. בנוסף, 33% מהמנהלים ציינו מגבלה חמורה של מחסור בעובדים בעבודות רטובות ו-29% ציינו מגבלה חמורה בעובדים בעבודות לא רטובות.
מבצע "עמוד ענן", שהתרחש בנובמבר 2012, ככל הנראה השפיע על מענה המנהלים בענף המלונאות, ולפחות שתי מגבלות הושפעו מכך בצורה בולטת. 18% מהמנהלים ציינו שהמצב הביטחוני מהווה עבורם מגבלה חמורה, ו- 33% ציינו שהמגבלה מהווה עבורם מגבלה מתונה. 29% מהמנהלים ציינו מחסור חמור בהזדמנות תיירים מחו"ל ו-36% מהמנהלים ציינו שמחסור זה מתון.
ציפיות מנהלי החברות לגבי שיעור עליית המחירים במשך 12 החודשים הקרובים (עד דצמבר 2013) מראה בממוצע שינוי מצטבר של 2.5%. שיעור עליית המחירים הצפוי בשלושת החודשים הקרובים (ינואר - מרס) מראה בממוצע שינוי מצטבר של 2.67% בחישוב שנתי.
בהסתכלות על התפתחות הציפיות בתקופת הסקר ניתן לציין כי הציפיות לשינויים במדד המחירים לצרכן בעוד 12 חודשים היו יציבות יחסית ונעו בין 2.5% ל-3.3%. לעומת זאת, ציפיות המנהלים לשינויים בעוד שלושה חודשים היו תנודתיות יותר. בחודש יוני 2011 ציפיות המנהלים הגיעו לרמה הגבוהה של 4.3% ואילו בדצמבר 2012 שוב הייתה ירידה, וצפיות המנהלים הגיעו לרמה של 2.7%.

תאריך:  24/01/2013   |   עודכן:  24/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרלי שטרית
הגיבורה הסקסית (מקינטוש) באה להציל את האנושות מזרועות "האח הגדול" (IBM) המבקש לשלוט בתעשיית המחשבים    כך, לפני 29 שנה, החלה הצלחתה המסחרית של "אפל"
איתמר לוין
בשיחתו עם עו"ד אמנון יצחקניא אישר מאיר רבין שבפרויקט הולילנד שולם שוחד    אומר על אולמרט: הוא לא קיבל, זקן ומסר קיבלו    על לופוליאנסקי: היו רק תרומות ליד שרה
עופר וולפסון
לראשונה בתחום חיפושי הגז והנפט, קבוצת משקיעים ישראלית תרכוש מפעיל קידוח במים עמוקים, בתמורה לכ-3 מיליון שקל
עידן יוסף
נתניהו רואה בשר גדעון סער אחראי אישית לאובדן המנדטים של הליכוד בבחירות האחרונות ולכן העדיף למנות לתפקיד עורכי דין המקורבים אליו
איתמר לוין
מסביר בכך את העובדה שהשוחד הנטען ללופוליאנסקי לא מופיע בהתחשבנות ביניהם    "יש דברים שמאיר רבין עשה ולא ידועים לי עד היום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il