X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין מותח ביקורת חריפה על התנהלות לשכתו של סגן שר החוץ היוצא כלפי מי שהייתה הרל"שית של קודמו: פוטרה לאחר חופשה לידה תוך הפרת חוק עבודת נשים וללא שימוע כדין
▪  ▪  ▪
איילון. חובות גם במשרת אמון [צילום: פלאש 90]
קשוט עצמך
אולי היה כדאי שדני איילון, שבאורח פלא נזכר רק אחרי הדחתו מרשימת ישראל ביתנו עד כמה אביגדור ליברמן פעל שלא כדין למינויו של זאב בן-אריה לשגריר בלטביה, יבדוק תחילה את המינויים שנעשו בלשכתו-שלו. אולי היה עדיף שהוא יבטיח שלשכתו מתנהלת כחוק ובתום לב, לפני שהוא מותח ביקורת על המינויים הנעשים בשירות החוץ. כמאמר חז"ל: "קשוט עצמך ואחַר קשוט אחרים".

לשכתו של סגן שר החוץ היוצא, דני איילון, פיטרה בצורה בלתי חוקית ובחוסר תום לב את מי שהייתה מנהלת לשכתו של קודמו, מגלי ווהבה. כך קובע (22.1.13) בית הדין הארצי לעבודה, אשר חייב את המדינה לשלם לשירי להב קרוב ל-100,00 שקל.
להב הייתה בחופשת לידה בעת הקמת הממשלה היוצאת ומינויו של איילון לסגן שר החוץ במקומו של ווהבה. פסק הדין מתאר באריכות את האופן בו לא ניתן לה לחזור לעבודתה לאחר ששבה מחופשת הלידה, וזאת בנימוק שמדובר במשרת אמון. באחריות הישירה להתנהלות זו נושאת קלרינה שפיץ, שהייתה ראש מטהו של איילון. להב פוטרה בדיוק 60 יום לאחר שחזרה מחופשת הלידה.
השופטת רונית רוזנפלד קובעת, כי חוק עבודת נשים חל גם על מי שמועסקות במשרות אמון ומכאן שמשרד החוץ היה חייב להחזיר את להב לתפקידה כראש לשכת סגן השר. עוד היא מציינת, כי על נושא המשרה החדש להכיר את העובדים הקיימים לפני שהוא מחליט האם להחליפם באנשי אמונו, ואין להשלים עם מצב בו תימנע היכרות כזו משום שהעובדת הייתה בחופשת לידה.
לשכתו של איילון גם מנעה מלהב את זכות הטיעון, שוב בנימוק שמדובר במשרת אמון. על כך אומרת רוזנפלד: "כמו הוראת חוק עבודת נשים שהיא קטגורית, במובן זה שהיא מחייבת את המדינה לאפשר חזרת עובדת לעבודה לאחר חופשת לידה, לרבות עובדת שמשרתה היא משרת אמון, כך גם, ובבחינת על אחת כמה וכמה, לא תהא המדינה פטורה ממתן זכות טיעון לעובדת או לעובד, שהועסקו במשרת אמון, שמבקשים לסיים העסקתם על-רקע סיום כהונתו של נבחר".
בנוגע להתנהלות מול להב, קובעת רוזנפלד: "מתוך התשתית העובדתית כפי שנקבעה על-ידי בית הדין האיזורי, נמצאנו למדים למרבה הצער על ענן כבד של חוסר תום לב ואי חוקיות. ענן זה אופף את התנהלות משרד החוץ בקשר שקיים עם המערערת בעת שהותה בחופשת הלידה, במהלך התקופה המוגנת, ובשני מעשי הפיטורים שבהם פוטרה... אכן, המערערת הועסקה במשרת אמון, שתקופתה מוגבלת עד למועד תום כהונת הנבחר. נכון גם שמרבית עובדי לשכת סגן השר הקודם הוחלפו. אלא שבכך אין לפטור את המעסיק מחובות בסיסיות של תום לב והגינות.
"...לא למותר הוא להזכיר כי חזרתה של אם עובדת לעבודה מחופשת לידה, אינה עניין של מה כך. שהרי הדבר כרוך בדאגה לצורכי התינוק שנולד, לרבות שכירת מטפלת או סידורי מעון למיניהם. אך ברור הוא הקושי במצב דברים מעין זה כאשר העובדת האמורה לחזור לעבודה, הופכת להיות כמעט כלי משחק בידי מעסיקתה, שהיא מדינת ישראל... המערערת פוטרה שלא כדין מעבודתה כמנהלת לשכת השר, בלא שקוימה לגביה חובת השימוע, וכחלק מהתנהלות חסרת תום לב באופן קיצוני כלפיה, לרבות במהלך שהותה בחופשת לידה".
בית הדין הארצי הגדיל בצורה משמעותית את הפיצוי שתקבל להב. המדינה חויבה לשלם לה חמש משכורות, בסכום כולל של 27,000 שקל; פיצוי של 30,000 שקל על עוגמת הנפש שנגרמה לה; פיצוי של 20,000 שקל על הפרת חוק עבודת נשים; והוצאות בסך 30,000 שקל.
סגן הנשיאה יגאל פליטמן, השופטת לאה גליקסמן ונציגי הציבור יוסי רוזן ואליעזר וייץ הצטרפו לדעתה של רוזנפלד. את להב ייצגו עוה"ד סיגל פעיל, יפעת תבור וליהי בכר, ואת המדינה - עו"ד רוני לוי.

תאריך:  25/01/2013   |   עודכן:  25/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיטורים בלתי חוקיים בלשכת דני איילון
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
שירות המדינה מושחת ל"ת
אובד מדינה  |  25/01/13 09:02
2
איילון? זה לא הוואדי המסריח?
עידןסובול  |  25/01/13 11:10
3
שני קוני למלים
גולדפדן  |  25/01/13 11:35
4
נציבות שירות המדינה
אורי פ  |  25/01/13 12:17
5
הנזק האדיר שהאידיוט גרם.
ת  |  25/01/13 12:20
6
במשרד התקשורת הייתה פרשה לא
אבי וייס  |  25/01/13 13:51
7
מי שפיטר אותה שישלם!!!!!!
סיישל.  |  25/01/13 14:23
8
איילון השלמזל הבעייתי
דניל'ה  |  26/01/13 22:01
9
מה לא חוקי ? הוראות התקשיר
חשדנית  |  27/01/13 21:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ליברמן
טובה ספרא
כדאי לאביגדור ליברמן ללכת למשפט כדי להוציא לאור את האמת. תוך זמן קצר ייסלל המסלול שיחזיר אותו לפעילות פוליטית    ייתכן שנשמע איך צצות משום מקום סיכות בבלון התביעה של הפרקליטות    תחזית אסטרולוגית לשבוע: 11.1.13-4.1.13
איתמר לוין
הנימוק לבקשה: "מדובר במקרה שהעניין לציבור בו הוא רב במיוחד, ובהתחשב בהשלכותיהן הציבוריות של ההכרעות השיפוטיות הצפויות להתקבל בתיק"
מחלקה ראשונה
המשנה לשעבר לנשיא ביהמ"ש העליון צופה טענת "הגנה מן הצדק" במשפטו של ליברמן    רומז: הופעתה של שרית חדד בכנס הליכוד - דומה לשוחד בחירות
איציק וולף
סגן שר החוץ דני איילון יהיה אחד מעדי התביעה המרכזיים    הפרקליטות: ליברמן אמר לאיילון שיש למנות את בן-אריה לשגריר בלטביה
אברהם (פריצי) פריד
שתי הגדות של נאום בר-אילן, איווט לומד שיעור רוסי, שידוך משמים, דיון בעליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il