X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערן צור, זמר-כותב, זוכה בפרס ראש העיר ראשל"צ על שם מאיר אריאל על יצירתיות בשפה העברית
▪  ▪  ▪
הסופר חיים באר. מן היוצרים הבולטים בדורנו

ערן צור וחיים באר הם הזוכים בשני הפרסים הכספיים אשר מוענקים השנה במסגרת כנס ראש הממשלה לשפה העברית בשיתוף משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס אשר יתקיים בין 8-5 בפברואר 2013. הפרסים יוענקו במסגרת הכנס אשר ייפתח בטקס בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-5 בפברואר 2013 בהיכל התרבות ראשון לציון.
ערן צור, זוכה בפרס ראש העיר ראשון לציון, מר דב צור, על שם מאיר אריאל בסך 50,000 שקלים על יצירתיות בשפה העברית. פרס ראש העיר נועד לבטא הוקרה על יצירה אמנותית הגותית אשר טבעה את חותמה והביאה לידי הנגשת השפה העברית ואוצרותיה לקהלים גדולים וחדשים.
מנימוקי ועדת השופטים לפרס מאיר אריאל: "ערן צור הוא אמן מן המדרגה הראשונה כשלעצמו. אבל יפה בעינינו שראשון הזוכים בפרס יהיה אמן בתחום שמאיר אריאל, והעברית המופלאה שלו, קבעו בו את רף האיכות הגבוה. הזמר-כותב הוא האישיות האחת שבה מתלכדים אמן המלים, ואמן המוזיקה, ואמן ההגשה. הקהל שבא אל הופעותיו של ערן צור מחכה לרגע שבו הוא נוהג, זה שנים רבות, לשיר את "נשל הנחש" של מאיר אריאל, מתוך כבוד ליוצרו של השיר. לכבוד לנו להעניק לו היום את הפרס על שם מאיר אריאל".
חיים באר - חוליה מקשרת בין התרבות היהודית לעכשווית
חיים באר הוא הזוכה בפרס ראש הממשלה על שם אליעזר בן יהודה על סך 70,000 שקלים. פרס ראש הממשלה נועד לעודד ולקדם את שימורה וטיפוחה של השפה העברית.
מנימוקי ועדת השופטים לפרס על שם אליעזר בן יהודה לשנת תשע"ג: "חיים באר הוא מן היוצרים הבולטים בדורנו. באר ויצירותיו הם חוליה מקשרת חיונית מעין כמותה בין התרבות היהודית ומורשתה לבין התרבות הישראלית העכשווית. באר בקיא במכמני השפה העברית וברזיה ותורם תרומה חשובה לקירוב לבבות רבים לארון הספרים היהודי ולעברית על רבדיה.
"תרומתו של באר לספרות הישראלית ולעברית כסופר, כעורך, וגם כחוקר קשוב וידען מרשימה יותר: מקצת מחקריו שראו אור בבמות שונות כונסו בשני ספרי העיון שלו, 'גם אהבתם גם שנאתם: ביאליק, ברנר, עגנון, מערכות יחסים' (1987) ו'מזיכרונותיה של תולעת ספרים' (2001) בעריכת גדעון טיקוצקי. גם כמוציא לאור, שעמד ליד עריסתם של מאות ספרים עבריים, גם כמורה וכמרצה לספרות עברית במינוי פרופסור וגם כחבר פעיל באקדמיה ללשון העברית, ומשפיע מרוחו ומהידע הנרחב שלו על תלמידיו, על יוצרים רבין הקשורים בו ועל כל מי שהמילה העברית באשר היא יקרה לליבו.
"באר, שחידש את המונח 'ארון הספרים היהודי', שב העמיד ארון זה הודות ליצירותיו ולמכלול עשייתו - במרכז הבית הישראלי, ובתוך כך הכניס משב רענן וחיוני לארון זה".

תאריך:  28/01/2013   |   עודכן:  28/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיים באר יקבל את פרס רה"מ לשפה העברית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
זוג ממרכז הארץ זכה בסכום הגדול בהגרלת הלוטו שהתקיימה במוצאי שבת    ההורים לשמונה אמרו: "לא נגלה לילדים כדי שימשיכו לעבוד ולהרוויח את לחמם. בסופו של דבר כל מה ששלנו יהיה שלהם"
עופר וולפסון
הממונה על ההגבלים החליט כי סידור מדפים על-ידי ספקי רשתות מגה ושופרסל, הפוגע לכאורה בספקים קטנים, ייפסק לחלוטין עד סוף 2013    המלצות ועדת קדמי בנושא עדיין ממתינות לאישור הכנסת
איתמר לוין
אבראהים אגבאריה הקים מבנה בן שלוש קומות במוסמוס    ישלם למדינה 170,000 שקל בשל הוצאות ההריסה והצורך לאבטח את הפעולה על-ידי 300 שוטרים
אלעזר לוין
"מיטב יועצי השקעות" מציעים להשתמש בכספי קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות כדי לממן רכישת דירה    ההצעה טובה לזוגות נשואים עם וותק, שצברו כספים בקרנות    החסרון הברור: ירידה בצבירה
איתמר לוין
אומר שלא קיבל מהלל צ'רני צ'ק לכיסוי 120,000 שקל שהעביר ללופוליאנסקי אלא התחשבן עימו כחלק מהמערכת הכספית הכוללת    מאשר שהתרומה לכולל בראשות בנו של לופוליאנסקי לא נגעה להעמדתו של בכיר בעירייה לדין משמעתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il