X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תנועת אומ"ץ כתבה ליועץ המשפטי לממשלה כי נודע לה שבכוונתו לסגור את תיקי החקירה בפרשת מסמך הרפז פניות רבות שנעשו אל וינשטיין זכו להתעלמות מצידו "אם תורה על סגירת התיקים או אם לא תשיב לפנייה - נעתור לבג"ץ"
▪  ▪  ▪
וינשטיין. דין אחד לאזרח ודין אחר ל'גדולים'? [צילום: פלאש 90]

תנועת אומ"ץ פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והתריעה בפניו כי אם יורה על סגירת תיקי החקירה בפרשת הרפז תעתור לבית המשפט העליון. יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, אף קבל בפני היועץ המשפטי לממשלה כי התחושה הציבורית היא שבניגוד לחקירות שנפתחות נגד האזרח הקטן, הרי שבכל הנוגע ל"מגרש של הגדולים", כלשונו, יש נטייה לסגירת דברים "מתחת לשולחן".
"פרשת יחסי העבודה בין לשכת שר הביטחון ובין לשכת הרמטכ"ל לשעבר, מעוררת שאלות קשות הנוגעות למוסדות הרגישים והמרכזיים ביותר במערכות השלטון והביטחון בישראל. לתנועת אומ"ץ נודע כי בכוונתך להודיע על סגירת תיקי החקירה בפרשה זו. עוד נודע לאומ"ץ כי כבר לפני כשנתיים הודעת למבקר המדינה היוצא השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, על כוונתך להגיש בתוך זמן קצר כתב אישום נגד בועז הרפז אחרי שהודה בזיוף מסמך אך לא עמדת בהבטחתך", כתב אבנרי לוינשטיין.
לדבריו, פניות שנעשו ללשכת היועץ המשפטי לממשלה על-ידי אומ"ץ מאז מרס 2012 לא נענו. "בעקבות הימנעותך מלהשיב, עתרה העמותה לבג"ץ. העתירה נדחתה מן הטעם שלא ניתן לך די זמן להשיב לפנייה. לאחר דחיית העתירה, שבה התנועה ופנתה אליך (23.7.12) והזכירה כי עדיין לא התקבלה תשובה. גם בבקשה לבג"ץ מיום 22.8.12 חזרה התנועה והבהירה כי "על-אף הזמן שחלף מאז פניית העותרת אל המשיב, עד היום לא קיבלה העותרת תשובה לגופו של עניין ונראה כי המשיב פירש את דחיית העתירה כ "פטור" ממתן תשובה עניינית". התנהלות זו של לשכתך הינה התנהלות פסולה, העומדת אף בסתירה לתגובתכם לבג"ץ", ציין.
עוד הוסיף כי מכל מקום, נראה כי כעת, לאחר פרסום דוח מבקר המדינה על פרשת הרפז מקבל הצורך בחקירה פלילית משנה תוקף.
"התחושה בציבור הינה כי בעוד שמשטרת ישראל חוקרת את האזרח הקטן בעניינים פעוטים, דבר יום ביומו, הרי ש"במגרש של הגדולים", יש ניסיון "לסגור דברים" מתחת לשולחן ללא חקירה יסודית כפי שרק משטרת ישראל יכולה לבצע. חקירת משטרה הינה מחויבת המציאות, בין היתר לאור חילופי הדברים הקשים בין שר הביטחון ובין הרמטכ"ל לשעבר, שהאשימו איש את רעהו במעשים "פליליים לכאורה". דוח מבקר המדינה מתאר נורמות פסולות העולות כדי הפרת אמונים ואולי אף פגיעה בבטחון המדינה. גם עניין היעלמות הראיות הינו נושא שיש לחוקרו", ציין.
לדבריו, העובדה שלא נפתחה חקירה עוד לפני הגשת דוח מבקר המדינה, עשויה להתברר בעתיד כהרסנית בכל הקשור לאובדן ראיות. "מבקר המדינה היוצא אף התריע על כך בעוד מועד. אך לאחרונה נתקלנו בפרשת ליברמן, שם ההשתהות הביאה לאובדן ראיות, ובעקבות זאת לסגירת התיק", כתב. "לאור האמור, תנועת אומ"ץ מתנגדת לסגירת התיקים הפליליים ודורשת כי תורה על קיום / המשך חקירת משטרה של כל הנוגעים בדבר. היה ולמרות האמור, תורה על סגירת התיקים, או אם לא תתקבל תשובה לפנייה זו, לא יהיה לתנועת אומ"ץ מנוס מלפנות שוב אל בג"ץ, הפעם לאחר שחלף די והותר זמן מפניותיה הרבות", לשון הפנייה לוינשטיין.

תאריך:  29/01/2013   |   עודכן:  29/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וינשטיין התעלם; אומ"ץ מאיימת בעתירה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מותר לחשוד שויינשטיין משוחד?
ציפור  |  29/01/13 13:25
2
נראה שהאיום עשה את שלו .
נירון קיסר  |  30/01/13 09:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
אפרים הלפרין
אני מבקש להפנות את הקוראים לעמוד 138 בדוח מבקר המדינה, שם מתואר המסלול המדויק על-פי הבנת המבקר של מסלול המסמך המזויף לאולפן שישי של ערוץ 2
צ'לו רוזנברג
"פרשת הרפז" היא סימפטום חברתי מובהק. נכון שהמדובר בקצינים ומערכת הביטחון אך התנהגותם היא אות ו"מופת" לדפוסים חברתיים שהתקבעו בישראל. ראשי מערכת הביטחון וראשי הצבא רואים במערכת משהו הגובל בקניין פרטי. כל מעשה מותר, כמובן בשם הביטחון
חנן וייס
מוקדש לאל"מ וינר, סא"ל אייזנר ואלוף נוה
אברהם פכטר
פצצת סירחון, רימון עשן, נכלוליות מעקבים, האזנות, איסוף דואר זבל, נא להוסיף ו/או למחוק את המיותר. מדובר בהתנהלות - ש"דגל שחור" מתנוסס מעליה ולכן, בלתי חוקית ומצדיקה סירוב פקודה. גם ברק, גם אשכנזי - לא יוצאים נקיים מהדוח כאשר עוזר הרמטכ"ל (אל"מ וינר) מפסיד בווינר בגדול
עידן יוסף
זימן ללשכתו את הקצין שהיה מעורב בפרשת הרפז והודיע לו כי לא יוכל להמשיך בשירותו לנוכח ממצאי המבקר    אין זה מן הנמנע שהפצ"ר יחליט לפתוח נגדו בהליכים פליליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il