X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקורת יוצאת דופן בחריפותה של ביהמ"ש העליון על וינברג, אשר נקט בעשרות הליכים במחלוקת מס שבח עמית: ההוצאות בסך 125,000 שקל בהן חויב וינברג הן נמוכות עד סבירות; חייב אותו ב-100,000 שקל נוספים
▪  ▪  ▪
וינברג. פריצה נועזת דרך הגג
עמוק בתוך המתחם
"המערערים נקטו בעשרות הליכים, בגין אותו עניין ובגין אותן נסיבות, בכל פעם באצטלא ובאדרת אחרת, כדי לעכב ביצוע פסקי הדין של ועדות הערר. המערערים חזרו והעסיקו את בתי המשפט על ערכאותיהם השונות ובפני שופטים שונים פעם אחר פעם, באופן הנמצא עמוק בתוך המתחם של שימוש לרעה בהליכי משפט. גם לאחר שבית המשפט הבהיר כי הוא רואה בהתנהלות המערערים ניצול לרעה של הליכי משפט, נקטו המערערים בלמעלה מעשרה הליכים נוספים שכל תכליתם עיכוב ביצוע פסקי דינם של ועדות הערר"

עו"ד ד"ר משה וינברג התנהל בצורה הנמצאת "עמוק בתוך המתחם של שימוש לרעה בהליכי משפט". זוהי הלשון היוצאת דופן בחריפותה בה מתאר (יום ד', 30.1.13) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, את התנהגותו של וינברג במחלוקת עם רשות המיסים.
וינברג ייצג את חברת מ.ו השקעות שבשליטתו בנוגע לקביעת מס שבח בשלוש עסקות בנכסים שירשו הוא ואחותו. עמית מתאר כיצד נקט וינברג בשורה ארוכה של הליכים משפטיים מקבילים, תוך שלעיתים הוא מסתיר מערכאה אחת את שהוא מבקש מערכאה אחרת ואף נוקט בהליכים הסותרים זה את זה. נראה, מעיר עמית, שוינברג נקט במה שמכנה שלמה המלך "אחוז בזה וגם מזה אל תנח את ידך".
בהתייחסו לערעורו של וינברג על ההוצאות בהן חויב, אומר עמית: "המערערים נקטו בעשרות הליכים מקבילים-כפולים-משולשים-ומרובעים בערכאות השונות, כולל בבית משפט זה. כך פעלו המערערים לא רק במסגרת המערכה השלישית, אלא גם במסגרת המערכה הראשונה והשנייה, תוך הגשת בקשות חוזרות ונשנות של המערערים לעכב ביצוע תשלום המס בו חויבו, כפי שעולה מהחומר שהמשיבים עצמם צירפו".
"לא המערערים ירימו ידיים"
עמית מתאר את ההליכים בהם העסיק וינברג את בית המשפט העליון, מזכיר שבאחת ההחלטות כבר נאמר שוינברג מנצל לרעה הליכי בית משפט, וממשיך: "ואם נותר הקורא בשלב זה חסר נשימה, נספר כי המערערים הגישו עתירה נוספת שאף היא נדחתה בפסק דינו של בית משפט זה.
"...אך לא המערערים ירימו ידיים. משנסגרו בפניהם כל הדלתות, החלונות, ואף הכניסה דרך המרתף נאטמה, הגיחו המערערים דרך הגג בפריצה נועזת, והפעם בעתירה להורות למשיב למסור לידיהם את שיטת התגמול הנהוגה בו לעובדי הגבייה, ככל הנראה מתוך הנחה כי באמצעות עתירה זו תצלח דרכם לעיכוב ההליכים. אף עתירה זו נדחתה".
עמית מסכם: "הנה כי כן, המערערים נקטו בעשרות הליכים, בגין אותו עניין ובגין אותן נסיבות, בכל פעם באצטלא ובאדרת אחרת, כדי לעכב ביצוע פסקי הדין של ועדות הערר. המערערים חזרו והעסיקו את בתי המשפט על ערכאותיהם השונות ובפני שופטים שונים פעם אחר פעם, באופן הנמצא עמוק בתוך המתחם של שימוש לרעה בהליכי משפט. גם לאחר שבית המשפט הבהיר בפסק דינו בבג"ץ 75/08 כי הוא רואה בהתנהלות המערערים ניצול לרעה של הליכי משפט, נקטו המערערים בלמעלה מעשרה הליכים נוספים שכל תכליתם עיכוב ביצוע פסקי דינם של ועדות הערר".
לאור כל זאת, הוא קובע, ההוצאות בסך 25,000 שקל בהן חויב וינברג בידי ועדת הערר "הן על הצד הנמוך מאוד", וההוצאות בסך 100,000 שקל בהן חויב בבית המשפט המחוזי "הם על הצד הסביר עד מתון". עמית עצמו הטיל על וינברג הוצאות בסך 100,000 שקלים נוספים. המשנה לנשיא מרים נאור והשופט חנן מלצר הסכימו עם עמית. את המדינה ייצג עו"ד יורם הירשברג.

תאריך:  31/01/2013   |   עודכן:  31/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עו"ד משה וינברג השתמש לרעה בהליכים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אילן ספקטור שאב מידע על העולים לגמר "האח הגדול" ו"הישרדות" והביא להפצתו    ביהמ"ש נמנע ממאסר בפועל בעיקר בשל תסקירי שירות המבחן
איתמר לוין
חברה ומנהליה זוכו מאשמת הזיהום לאחר שהתברר, כי הדגימות שנטלו אנשי מועצת רמת חובב והמשרד לאיכות הסביבה לא נלקחו ממקור הזיהום, הבדיקה נעשתה באיחור ולא נותרו דגימות לבדיקת הנאשמים
מערכת אתר ערוץ הספורט
חיפה לא זכתה בתואר מאז 1998. המאמן: נשארו 4 משחקים
איציק וולף
לא בטוח שנהיה בקואליציה, אמר לפיד לנשיא    נשיא המדינה פתח את סבב ההתייעצויות עם ראשי הסיעות שנבחרו לכנסת לקראת הטלת הרכבת הממשלה על אחד המועמדים    הליכוד-ישראל ביתנו ויש עתיד המליצו על נתניהו
איציק וולף
צבא סוריה פרסם הודעה בטלוויזיה הממלכתית והודיע כי מטוסי חיל האוויר הישראלי הפציצו והחריבו מתקן מחקר שהיה בעבר מוקד למתקפות של גורמי אופוזיציה    שללו התקפה על שיירת נשק    הניו-יורק טיימס: ישראל הודיעה לארצות הברית על התקיפה מבעוד מועד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il