X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמואל האוזר אומר כי הרשות תפעיל מודל פיקוח על פעילות הייעוץ לקרנות נאמנות כמו זו של אנטרופי הטענה נגד החברה: גובה באופן לא ראוי כספים מחברות ציבוריות ובמקביל גם על שירותי ייעוץ לגופים המוסדיים השוכרים את שירותיה
▪  ▪  ▪
יו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר [צילום: פלאש 90]

רשות ניירות ערך תפקח על חברת הייעוץ אנטרופי. כך עולה (יום ה', 31.1.13) ממכתב תשובה של הרשות לפנייה של איגוד החברות הציבוריות שפנה בדרישה לפיקוח על אנטרופי ובמקביל גם פנה לממונה על ההגבלים העסקיים דייויד גילה וביקש ממנו להכריז על אנטרופי כמונופול. גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פנתה ליו"ר הרשות, שמואל האזור, בנושא.
האוזר ציין במכתבו כי "הרשות החליטה לפעול לפיקוח על פעילות הייעוץ לקרנות נאמנות של חברות מייעצות כגון אנטרופי, ובימים אלה היא שוקדת על הכנת מודל פיקוח בהקשר זה. בין היתר, מתעתדת הרשות לבחון את מודל התגמול של חברות הייעוץ, ובפרט מודל התגמול שעליו הצבעת במכתבך, על פיו נגבים כספים לא רק מהגופים המקבלים את שירותי הייעוץ, אלא גם מהתאגידים המדווחים עצמם".
במכתב ששלח איגוד החברות לפני כשבועיים לרשות ניירות ערך ולממונה על ההגבלים העסקיים נכתב כי "מדובר בניצול כוחה המונופוליסטי של אנטרופי שגובה באופן לא ראוי כספים מחברות ציבוריות ובמקביל גם על שירותי ייעוץ לגופים המוסדיים השוכרים את שירותיה".
במקביל, פנה האיגוד אל כלל החברות הציבוריות בבקשה שלא לחתום על התקשרות מחייבת עם אנטרופי עד להשלמת הבירור בנושא: "איגוד החברות הציבוריות רואה בחומרה את הניסיון של המונופול בתחום הייעוץ למוסדיים להגדיל רווחיו על חשבון החברות הציבוריות. האיגוד נמצא בהליך בירור של הסוגיה מול אגף שוק ההון באוצר, רשות ני"ע וחברת אנטרופי.עד להשלמת הבירור אנחנו ממליצים לחברות להימנע מהתקשרות מחייבת עם אנטרופי".
לטענת האיגוד, כוחה המונופוליסטי של חברת אנטרופי גדל, בחסות הרגולטור, עם כניסתו לתוקף של תיקון 20 לחוק החברות ("שכר הבכירים"). "תיקון 20 לחוק החברות מחייב להביא לאישור האסיפה הכללית את מדיניות התגמול בלי שבעלי השליטה בחברה רשאים להשתתף בהצבעה, כך שאישור מדיניות התגמול נתון בידי המוסדיים - כלומר בידי אנטרופי", לשון המכתב לממונה על ההגבלים. לדברי האיגוד, "אנטרופי דורשת שהחברות הציבוריות ישלמו "דמי טיפול" שנתיים ובכך הוגדשה הסאה ויש כאן ניצול לרעה של המונופול".
מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו הוסיף כי "עדיין אין כאן בשורה אמיתית לחברות הציבוריות ולגופים המוסדיים - רק תחרות אמיתית לאנטרופי או מגבלות מפורשות של הרגולטור יוכלו לעצור זאת".
בתגובה להודעה יו"ר אנטרופי גל סטאל מסר: "אנו מברכים מאוד על החלטת רשות ניירות ערך. זו החלטה חשובה שתסייע לקדם את אינטרס בעלי מניות המיעוט בנקודות צומת חשובות".

תאריך:  31/01/2013   |   עודכן:  31/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זהבה גלאון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות ני"ע: יוטל פיקוח על אנטרופי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט אומר שאינו מבין מדוע יש לנהל את שלב ההוכחות בעניינו של ראש עיריית ירושלים לשעבר    התביעה: מוכנים תמיד לדבר    ההגנה: נראה אחרי תום החקירה הנגדית של ש"ד
מוטי פשכצקי וטליה סלנט
רק 5,000 יורו מפרידים בין האדומים לקשר נבחרת ישראל
יפעת גדות
כשמדובר בבריאות חשוב לדעת לא להגזים    צעדים מסוימים הנעשים בצורה קיצונית פוגעים בבריאותנו
עופר וולפסון
העבירות המיוחסות לראש עיריית רמת גן: מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון    מואשם בקבלת שוחד במקרים שונים על פני שש שנים בסכום מצטבר של כ-2 מיליון שקל
איציק וולף
סגן שר החוץ האירני צוטט בטלוויזיה האירנית מאיים בתגובה על הפצצת שיירת הנשק על אדמת סוריה    בשבוע שעבר אמר עוזרו של האייתולה חמינאי כי כל תקיפה על אדמת סוריה תיחשב כתקיפת אירן עצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il