X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איילת שקד (במרכז). מחזירה עטרה ליושנה
אלכוהול וטלוויזיה החליפו ספרי התורה
"בית הכנסת הפך לפאב, יש כאן טלוויזיה ומחלקים בקבוקי אלכוהול", אומרים תושבי דרום תל אביב למשלחת הבית היהודי שערכה סיור בנווה שאנן ומצאה עזובה והשתלטות זרים על שאריות המורשת של העיר העברית בעוד שבועיים יגיעו לשפץ

מצבם של בתי הכנסת הנטושים בתל אביב בכי רע. מלבד עזובה, הזנחה ובעיות תחזוקה שאינן מאפשרות כניסה אליהם, על חלקם השתלטו מסתננים. רכזי שטח ופעילי ההנהגה הצעירה של הבית היהודי קיימו (יום ב', 4.2.13) סיור עבודה שנועד לבחון כיצד "להחזיר עטרה ליושנה". אל הסיור התלוותה גם איילת שקד, שתושבע מחר לחברת כנסת.
בהליכה קצרה בשכונת נָווה שאנן נחשפו אנשי הבית היהודי לריסוסים על קירות בתי הכנסת, לחנויות שנסגרו או שמועסקים בהם זרים במקום ישראלים. "בעלי עסקים עושים זאת כדי להגן על העסק שלהם, כדי שלא ישרפו להם את החנות או יגנבו מהם", הסביר תושב השכונה. חיים גורן. "מדובר על שכונה בת יותר מתשעים שנה, שכונה שהייתה יהודית בצורה מובהקת, כמו כל שאר חלקי העיר. בניית התחנה המרכזית החדשה והעובדה שלא הייתה גדר בגבול ישראל-מצרים, גרמו לכך שלדרום תל אביב הגיעו עשרות אלפי מהגרי עבודה שאינם פליטים, שביקשו לשפר את תנאי חייהם". גורן המשיך ואמר: "אין זה סוד שבישראל רמת החיים טובה פי ארבעים מאשר באפריקה, וזה רק עודד אותם לבוא הנה".
מספר האפריקנים השוהים בישראל שלא כחוק עומד על 70,000. "ישנם כאלה שמעריכים את כמות המסתננים פי שניים - כמאה וחמישים אלף", אמרה שקד, שציינה בחיוב את בניית הגדר בגבול מצרים כחסם מפני מסתננים.
לקראת תום הסיור הגיעה הקבוצה לבית הכנסת לשעבר של העדה הגאורגית. בית כנסת זה היה פעיל משנת 1924 ולפני מספר חודשים פונה בצו בית משפט. "בית הכנסת הזה הפך לפאב, יש כאן טלוויזיה ומחלקים בקבוקי אלכוהול. בלילות מסוכן להסתובב כאן", אמר אחד התושבים.
רותי יעקובי, פעילה בוועד השכונות בדרום תל אביב קובעת: "כל עוד המדינה תתן להם מקומות עבודה הם ימשיכו להגיע. רק מניעת העסקת זרים תעצור את ההסתננות". לדבריה, "הם לא פליטים,כיוון שהם עוברים שני גבולות לפחות בדרך לישראל. על קריקטורה של מוחמד כל העולם רועש, וכשבמדינת ישראל בית כנסת הופך לפאב כולם שותקים".
הסיור הסתיים בתחושה קשה. אסף דנוך, יו"ר ההנהגה הצעירה של הבית היהודי, אמר כי מדובר בבעיה קשה. "אנו מזועזעים לראות בתי כנסת שהיו פעם פעילים ושוקקי חיים כיום סגורים ונטושים, בחלקם הצבע מתקלף מהקירות ובאחרים התקרה נהרסה. יש הרבה מה לעשות כאן בשכונה ועכשיו, כשיש לנו כוח אלקטורלי נוכל להתחיל לפעול בעיר. כבר בעוד שבועיים אנחנו מתכננים להגיע לכאן ולהתחיל את פרויקט שיפוץ בתי הכנסת".

תאריך:  04/02/2013   |   עודכן:  04/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלכוהול וטלוויזיה החליפו ספרי התורה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הטניסאית הבכירה הצטרפה להכנות הנבחרת לגביע הפדרציה
איתמר לוין
כבוב קובע שאין להסכים למצב בו מרשם ציבורי רשמי יהיה לוקה בחסר    דוחה את טענת רשם החברות לפיה קיים קושי טכני ברישום העיקולים: "בשנת 2013 לא ניתן לקבל טיעון כזה"
אלעזר לוין
בית המשפט דחה את ערעורו של עו"ד וילי יצחקי על תוכניות הבנייה במתחם סמינר הקיבוצים בתל אביב    יצחקי, שהוא יו"ר חברת "בית בלב" של שירותי בריאות מכבי, הודיע שיערער לבית המשפט העליון
יפעת גדות
חוקרים מצאו כי השילוב בין הזנות כלי רכב בלתי מאוישים ומטוסים ללא טייס במסך וידאו אחד מסייע להתמצאות וזיהוי    המחקר החדש, שבוצע באוניברסיטת בן-גוריון, קובע כי שילוב בין מידעים אלה עשוי לשפר את ביצועי המשימה - מבלי להעמיס על החייל
עידן יוסף
פיצוי סמלי יינתן למנויים של החברה, שהודיעה כי היא מפצה לפנים משורת הדין    מתגבשת בקשה לתובענה יצוגית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il