X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחד הדיירים במתחם שבתל אביב ביקש לקבוע שהזכויות הנוספות ישמשו רק לפיצוי הדיירים ביהמ"ש: העתירה הוגשה בשיהוי ניכר, תוך התעלמות מפסקי דין קודמים והסתרת העובדה שהעותר הוא פולש
▪  ▪  ▪
הדמיית מגדל סומייל. 45 דונם
אבסורד
דומה שרק אצלנו ייתכן אבסורד כזה: אדם שפלש לקרקע ציבורית ויושב בה שנים בניגוד לחוק, פונה לבית המשפט ודורש להבטיח לו פיצוי מוגדל אם וכאשר יואיל בטובו לפנות את השטח. דוד תג'ר אינו היחיד ומתחם סומייל אינו היחיד; לאורכה ולרוחבה של הארץ נעשה שימוש בלתי חוקי בקרקעות הלאום, כאשר רשויות האכיפה כמעט ואינן עושות דבר ובתי המשפט מקילים מאוד עם העבריינים. וזה כמובן נותן עידוד לעבריינים נוספים, וחוזר חלילה.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, צילה צפת, דחתה על הסף (31.1.13) עתירה נגד תוכנית הבינוי במתחם סומייל שברחוב אבן גבירול בתל אביב.
התוכנית מיועדת לבניית 970 דירות, משרדים, שטחי מסחר ושטחים ציבוריים במתחם שגודלו 45 דונם. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה זכויות מוגדלות בהרבה מהמקובל, כדי לאפשר ליזמים לממן בכך את פינויים - מרצון או בהליכים משפטיים - של הדיירים באיזור, אשר לפחות לגבי חלק מהם קיימים חילוקי דעות בנוגע לחוקיות ישיבתם במקום.
דוד תג'ר, אחד הדיירים ומי שאומר שהוא יו"ר ועד השכונה, ביקש לקבוע שהזכויות הנוספות שיינתנו ליזמים באזור ישמשו אך ורק לפיצוי התושבים הנוכחיים. לחלופין ביקש תג'ר לבטל לחלוטין את התוכנית, או להורות לוועדה המחוזית לתקן אותה בהתאם לדרישתו הראשונה.
צפת קובעת, כי יש שתי עילות לדחייה על הסף של העתירה. האחת - שיהוי: התוכנית נדונה במשך שבע שנים, תג'ר נטל חלק בדיונים ולא עתר נגדה כמות שהיא. השנייה - מעשה בית דין: תג'ר ניסה כבר פעמיים להביא לכך שהזכויות העודפות ישמשו רק לפיצוי הדיירים ופעמיים דחה בית המשפט את בקשותיו.
צפת אומרת: "אין לקבל את טענתו המיתממת של העותר גם בהקשר הזה, לפיה עילת העתירה במקרה דנן הינה מנהלית, כאשר כל מבוקשו הוא שקיפות מספרית באשר להיקפן של הטבות הבניה הגלומות בתוכניות והמחולקות לכל אחד מבעלי המקרקעין באופן פרטני בנושא זה, מקובלת עלי גישת המשיבות, לפיה דרישת 'השקיפות' אינה עומדת בגפה, שכן העותר מצהיר, בריש גלי, כי היא נועדה לשרת את מטרתו העיקרית, דהיינו, יצירת תנאים אשר יבטיחו שזכויות הבנייה הנוספות יינתנו כתמיכה כלכלית לבעלים לצורך מימון פינוי המחזיקים, ותו לא".
עוד מעירה צפת, כי ייתכן שדרישתו האמיתית של תג'ר היא לקבוע מפתח כספי לפיצוי הדיירים, אשר יהווה למעשה תנאי לפינויים - דרישה שכבר נדחתה בעת הליכי התכנון, לאחר שהמגעים עם הדיירים לא עלו יפה. עוד היא אומרת, כי תג'ר נהג בחוסר תום לב כאשר הסתיר מבית המשפט את פסקי הדין שקבעו שהוא עצמו פלש לקרקע. תג'ר חויב בתשלום הוצאות בסך 60,000 שקל.

תאריך:  06/02/2013   |   עודכן:  06/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 צילה צפת / Tzila Tzfat
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה עתירה נגד תוכנית הבנייה בסומייל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החברה לפיתוח נתניה התעקשה שהזכייה במכרז לפינוי פסולת, בהיקף של למעלה מ-20 מיליון שקל, הייתה כשרה - למרות הראיות המצטברות לכך שהזוכה הציגה בפניה מצגים שקריים
יפעת גדות
הקפידו על אמבט לחיית המחמד פעם בשבוע
איתמר לוין
סניגוריו של לופוליאנסקי הראו שש"ד גלגל את הצ'קים שתרם ל"יד שרה" ורשם את אותה תרומה פעמיים ואף יותר בדוחותיו למס הכנסה    ש"ד: "יד שרה" מזכירה לי את השלטים של התורמים ב"סאלח שבתי"
איתמר לוין
טוען שכאשר הסתייג אולמרט מבניית וילות - היזמים ויתרו אך קיבלו את אחוזי הבנייה ביתר הבניינים    סניגורו של לופוליאנסקי: אתה לוקח תרומה טהורה לזכר נכדו של לופוליאנסקי ו"מזהם" אותה
שרלי שטרית
באפריל 1979, כשהטנזנים כבשו את קמפלה, נמלט רודן אוגנדה ללוב ואחר-כך לסעודיה    כך תמו 8.5 שנים עקובות מדם ופנטזיה    קטע מארכיון מראות אימג'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il