X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בליכוד סבורים כי הדרישה ל-18 שרים נעשתה במסגרת ברית לפיד-בנט עשויים להציע מפתח חדש לקבלת שרים לפי שווים גם אולמרט בוחש בקלחת
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. תוכן המגעים נסתר מעיני הציבור [צילום: פלאש 90]
מאחורי הקלעים: אולמרט
גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בוחש בקלחת מאחורי הקלעים. נודע כי בשיחות שהוא מקיים מנסה אולמרט ליצור קואליציה שתתאים לרעיונותיו. אולמרט מבקש לצרף למפלגת הליכוד-ביתנו את יש עתיד שבראשה עומד ידידו לפיד, את קדימה בראשות שאול מופז עליו המליץ לבוחרים להצביע, וכן את המקבילה האידיאולוגית התנועה בראשות ציפי לבני וגם את הבית היהודי. מדובר ברעיונות בלבד שספק אם ייצאו אל הפועל.

במפלגת הליכוד-ישראל ביתנו אין ספק כי יושב-ראש הבית היהודי נפתלי בנט מתואם עם יושב-ראש יש עתיד יאיר לפיד. הוכחה נוספת לכך קיבלו מדרישתו של בנט לממשלת ח"י, ממשלה שמספר שריה לא יעלה על 18, דרישה אותה מציג לפיד במסגרת המשא-ומתן הקואליציוני.
ל-News1 נודע כי בליכוד עשויים להיעתר לדרישה ולהסכים למספר זה של שרים ואולי מעט יותר. עם זאת, נשקלת האפשרות להציע תמחור לתפקידי שרים וסגני שרים. הווי אומר: קביעת התפקיד לפי מספר חברי הכנסת שתביא המפלגה. לשם המחשה, עבור תפקיד בכיר של שר הביטחון למשל תידרש מפלגה להביא שישה חברי כנסת, ועבור תפקיד זוטר של שר להגנת הסביבה למשל רק שלושה.
קביעת מפתח תמחור שכזה יוצרת פלונטר לליכוד-ביתנו, שמעוניינת להעמיד מספר גדול יותר של שרים מתוכה, דבר שיתאפשר רק על-ידי החרגה שלה מהתמחור המוצע.
ככל הידוע, הצעת הליכוד טרם נמסרה לרשימות השונות שעשויות להיות השותפות הקואליציוניות, ולא ברור אם היא על דעת כל הגורמים המעורבים במשא-ומתן.
עמרם מצנע (התנועה) אינו פוסל הצטרפות מפלגתו לקואליציה, אך הבהיר כי לא תוותר על הובלת המשא-ומתן המדיני. "אנחנו ניכנס לקואליציה רק אם נהיה בעמדה של משפיעים ואף מובילים של התהליך המדיני", אמר מצנע בראיון רדיופוני. היום נפגשו נציגי התנועה עם נציגי הבית היהודי לדון כיצד לגשר על פערים באופן שיאפשר ישיבה משותפת באותה קואליציה.

נתניהו: צו השעה - אחדות ואחריות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי צו השעה הוא אחדות ואחריות. "המזרח התיכון ואויבינו אינם נחים לרגע ולכן צריך ללכד כוחות, להדגיש את המאחד ולא את המפצל ולפעול בכל דרך להקמת ממשלת אחדות רחבה". בישיבת סיעת הליכוד-ישראל ביתנו אמר נתניהו כי שוחח עם ראשי כל הסיעות, והבהיר כי הוא ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל. "משימת האחדות מתחילה בשותפות בין הליכוד וישראל ביתנו", דברי נתניהו.
יושב-ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, עקץ את לפיד ואמר כי זאת הפעם הראשונה שיום למחרת הבחירות נראים אנשים שאינם מדברים על המדינה אלא כיצד יהיו ראש ממשלה. הוא הביע תקווה שמדובר בליקוי מאורות זמני והצדדים יחזרו למשא-ומתן ענייני.

תאריך:  05/02/2013   |   עודכן:  05/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרישה לממשלת ח"י; הליכוד יציע תמחור
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חבל שאלדד ובן-ארי לא נכנסו
נאוה מטבריה  |  5/02/13 15:33
 
- את צודקת 100% ל"ת
את צודקת  |  5/02/13 18:14
2
מה רע בממשלת חי שרים ?
נירון קיסר   |  5/02/13 15:46
3
בגין גם"הבטיח" ח"י שרים ואמר:
מיכל מירושלים  |  5/02/13 19:41
4
אולמרט לעד יבחוש  ל"ת
יחיל  |  6/02/13 12:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
דן אלון
האם מלפיד יצא מתוק? ולמרות התהום האידיאולוגית הצמד הזה ילך ביחד והציר המשותף שלהם יחזיק מעמד? נתניהו לא יכול להקים איתם ממשלה ולא יכול בלעדיהם. הציר הזה יוליד את מסכת "ביבי מציעא", של "שניים אוחזים בטלית". ביבי יפול אם ימשיכו לאחוז יחדיו
מאיר אינדור
המסר הציבורי היוצא מהמהלך אינו ראוי, בוודאי שלא לנוער הציוני אמוני שגוייס לבית היהודי מתוך צפיה והבטחה, למשהו חדש נקי יותר וכו'. דווקא משום שרבים מהם האמינו בכך, צריך אחריות כפולה
עידן יוסף
הרב שמואל אליהו, ממנהיגי הציונות הדתית, אומר כי רק כאשר שס תתנצל ניתן יהיה לדבר על גוש משותף    בנט על הפטור לחרדים: "זה לא מוסרי ולא בר-קיימא. הכלכלה הישראלית לא תעמוד בכך"
אריה אבנרי
בממשלת החירום הלאומית הרחבה יחולקו תיקים מכל הבא ליד כי נתניהו התחייב שלא לכלול בה שרים ללא תיק    תפקידים חדשים שניתן לשבץ בהם שרות ושרים: שר לענייני "דה וויס", שרה שתייצג את עקרות הבית, שר לענייני חתולי רחוב ושרה לענייני נשים עגונות
רועי אורן
אם בוחנים את הנתונים של השנים האחרונות מגלים שממשלות צרות מחזיקות מעמד יותר מממשלות רחבות. וזאת מאחר שבממשלה רחבה כל אחד דואג לעצמו ומפר את המשמעת הסיעתית מעת לעת, והציבור רואה בכך בזבוז. אך אם בוחנים את הנתונים של השנים האחרונות מגלים שממשלות צרות מחזיקות מעמד יותר מממשלות רחבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il