X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש מפריך טענות קודמות ומגלה: משתתפים שצרכו חומצות לינולאיות אומגה-6 היו בסיכון גבוה יותר למוות מכל הגורמים, כמו גם ממחלות קרדיווסקולריות וממחלות לב כליליות
▪  ▪  ▪
קנייה מיותרת [צילום: AP]

העצות התזונתיות לגבי שומנים והקשר לסיכון למחלות לב מעוררים ספק כעת, כשניסוי רפואי הראה שהחלפת שומנים רוויים מן החי באומגה-6 - שומנים צמחיים רב בלתי רווים - קשורה לעלייה בסיכון למוות בקרב חולי לב.
לדברי החוקרים, לממצאים יכולות להיות השלכות חשובות לגבי ההמלצות התזונתיות בכל העולם.
העצות לגבי החלפת שומנים צמחיים עשירים בחומצות שומן רב בלתי רוויות (PUFAs) בשומנים רוויים מן החי במטרה להוריד את הסיכון למחלות לב, הן אבן דרך בקווים המנחים התזונתיים מזה חצי מאה. ה-PUFAs התזונתית השכיחה ביותר בתזונה המערבית היא חומצה לינולאית אומגה-6.
ארגונים רבים בעולם, כולל איגוד הלב האמריקני, חזרו לאחרונה על העצות לשמר ואפילו להעלות את צריכת אומגה-6, והמלצות אלו עוררו מחלוקת סביבן, משום שהעדויות לכך שחומצות לינולאיות מורידות את הסיכון למחלות קרדיווסוקלריות (של הלב וכלי הדם) מוגבלות.
ניתוח נתונים מעמיק של השפעות החומצה הלינולאית על מוות ממחלות לב כליליות וממחלות קרדיווסקולריות לא היה אפשרי קודם לכן משום שנתונים ממחקר בשם Sydney Diet Heart Study - ניסוי מבוקר אקראי שבוצע בין השנים 1973-1966 - היו חסרים.
תוצאות הפוכות!
אך כעת, צוות חוקרים מארצות הברית ומאוסטרליה גילה וניתח את המידע המקורי מהניסוי בעזרת שיטות סטטיסטיות מודרניות, שאיפשרו להשוות את שיעור מקרי המוות מכל הגורמים, מגורמים קרדיווסקולריים וממחלות לב כליליות.
ניתוח הנתונים שלהם כלל 458 גברים בני 59-30 שעברו לאחרונה אירוע לבבי כמו התקף לב או תעוקת חזה.
המשתתפים חולקו בצורה אקראית לשתי קבוצות. אלו שבקבוצה ההתערבותית קיבלו הוראה להפחית בצריכת שומנים רוויים מן החי, לפחות מ-10% מצריכת האנרגיה ולהעלות את צריכת החומצות הלינולאיות (שמן חמניות ושמן חריע לדוגמה) ל-15% מצריכת האנרגיה. שמן חריע הוא מקור מרוכז לחומצות לינולאיות אומגה-6 ללא אומגה-3. קבוצת הביקורת לא קיבלה הנחיות תזונתיות ספציפיות.
המשתתפים בשתי הקבוצות עברו הערכה רגילה ומילאו יומני אכילה לאורך 39 חודשים, בממוצע. כל ההיבטים הלא תזונתיים של המחקר היו שווים בין שתי הקבוצות.
תוצאות המחקר הראו כי הקבוצה שצרכה חומצות לינולאיות אומגה-6 הייתה בסיכון גבוה יותר למוות מכל הגורמים, כמו גם ממחלות קרדיווסקולריות וממחלות לב כליליות, בהשוואה לקבוצת הביקורת.
לאחר מכן השתמשו החוקרים בנתונים חדשים כדי לעדכן ניתוח נתונים שנעשה מוקדם יותר (סקירת כל העדויות). גם ניתוח נתונים זה לא הראה עדויות ליתרון כלשהו, והצביע על קשר אפשרי לסיכון למחלות קרדיווסקולריות, עובדה שהדגישה את הצורך לחשוב על המנגנונים הקושרים תזונה למחלות לב.
החוקרים הגיעו למסקנה כי הנתונים החסרים יצרו פער משמעותי בספרות המקצועית שפורסמה עד היום ולממצאים החדשים השלכות חשובות על ההמלצות התזונתיות בעולם כולו.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  06/02/2013   |   עודכן:  06/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חומצות שומן אומגה-6 מזיקות ללב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ערך המחקר במדעים הלא מדויקים..
נחום שחף  |  6/02/13 15:30
 
- ערך
יונה סוקולובסקי  |  6/02/13 15:47
 
- "מדעים לא מדויקים"
משה ש.  |  9/02/13 13:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
זקן חברי הכנסת, המכהן כיו"ר הזמני, וקודמו בתפקיד אשר צפוי להחליפו, ח"כ ראובן ריבלין, קוראים לנשיא האמריקני לנאום בפני מליאת הכנסת ולדבר משם באופן ישיר לאזרחי ישראל
מירב ארד
בתפקידו האחרון ניהל במשך כ-4.5 שנים את מחלקת המחקר של מגדל שוקי הון
עופר וולפסון
בתוך עשור גדל היקף המשפחות החד-הוריות עם ילדים צעירים ב-20% לכ-107 אלף    מספר האימהות החד-הוריות הרווקות גדל ב-60%    ממוצע הנפשות במשפחה בעשור החולף נותר דומה, אך צפיפות הדיור ירדה
איציק וולף
מחמוד אחמדינג'אד ממשיך בניסיונות לגבש חזית מאוחדת עם מצרים, אויבתה של אירן עד לא מכבר    בראיון לאל אהראם ציין כי אם מצרים תשתף פעולה עם טהרן היא תיחשף לידע גרעיני שצברה אירן בשנים האחרונות
איציק וולף
ההסכמים שנחתמו בין ממשלת ישראל לבין הפלשתינים ואשר הובילו לרצח רבין אינם אומרים דבר ליותר ממחצית מבני הנוער שחיים בישראל    רבים אינם מכירים את המרגל אלי כהן    רוב מוחץ הודיע כי יתנדב לשירות צבאי אם לא תהיה חובת גיוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il