X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש קובע שרק מי שהוכרז כלקוח מוגבל יכול לבקש לגרוע צ'קים מרשימת אלו שלא כובדו. לפיכך, נדחתה בקשתו של מי שחזרו רק שלושה צ'קים שלו לגרוע אותם מהרשימה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

אדם שרק שלושה צ'קים שלו סורבו בשל העדר כיסוי, אינו יכול לבקש לגרוע אותם מרשימת הצ'קים שלא כובדו. זאת, משום שהגריעה אפשרית רק על-פי חוק הצ'קים ללא כיסוי - וחוק זה חל במקרה בו סורבו לפחות עשרה צ'קים בשנה. כך קובעת (14.1.13) שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, הלית סליש.
הבנק הבינלאומי סירב לכבד שלושה צ'קים של יצחק סער, בשל חריגה ממסגרת האשראי שלו. הצ'קים נמסרו לדברי סער בשל טעות של בתו, ולאחר מספר ימים הוא הפקיד מזומן בחשבונו. הבנק לא התנגד עקרונית לגריעת הצ'קים מרשימת הצ'קים המסורבים, אך טען שמבחינה חוקית אינו יכול לעשות זאת.
סער פנה לבית המשפט, אך סליש קיבלה את עמדת הבנק. היא מציינת, כי החוק מאפשר ללקוח מוגבל או ללקוח מוגבל חמור לבקש מבית המשפט לגרוע צ'קים שסורבו. לקוח מוגבל הוא מי שעשרה צ'קים שלו סורבו בתוך שנה, ולפיכך - מי שסורבו פחות צ'קים שלו, אינו לקוח מוגבל וממילא אינו יכול לבקש לגרוע את הצ'קים.
"החוק במפורש ובמתכוון לא היה מיועד 'לעסוק' במי אשר הבנק סירב לכבד שיק פרטני שלו, זה או אחר, אלא לפעול כנגד התופעה של ריבוי מתן שיקים, שעה שהמושך מודע או צריך להיות מודע לכך, שאין בחשבונו יתרת זכות , או יתרת אשראי, מספקת", אומרת סליש. היא מוסיפה:
"כשם שאין מי שהוא לקוח מוגבל יכול 'לעקוף' את הוראות החוק ולעתור למתן סעד הצהרתי לביטול גריעתם של צ'קים שלא באמצעות חוק שיקים ללא כיסוי; כך, הצד האחר של אותה מטבע, הינו כי אין מקום, כי מי שאינו עומד בתנאי הסף של החוק, יכול לעתור למתן סעד במסגרתו".

תאריך:  07/02/2013   |   עודכן:  07/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי דחה את בקשתו של אבשלום ויינברג להימנע מהרשעתו בשימוש במידע פנים, לאחר שהעביר ללקוחותיו מידע על דוחות בנק לאומי שהגיע בטעות לידי ביזפורטל
איציק וולף
הזמר והמלחין בן ה-78 השנוי במחלוקת אושפז אמש לאחר שסבל מהפרעות קשות בדרכי הנשימה    מצבו קשה אך יציב
יפעת גדות
חוקרים מזהירים כי עד שנת 2050, קרוב ל-14 מיליון אמריקנים בלבד עלולים לפתח אלצהיימר    זה העתיד הצפוי לנו במידה שלא תהיה כל התקדמות בנושא    לרוע המזל, מחקרים שעוסקים בפיתוח טיפולים ובניסיון לעכב את המחלה הניבו עד כה תוצאות מתסכלות ביותר
איתמר לוין
עד המדינה ביקש להציג מסמך בעיצומה של חקירתו הנגדית, בו מופיעים לגירסתו מקבלי השוחד ונותניו - אך כעת מודה שיש בו אי-דיוקים    אומר על חלק מתרומותיו: "לא כל רגע חושבים: שוחד, שוחד, שוחד"
איציק וולף
ראש הממשלה הודה לראש ממשלת בולגריה על החקירה שניהלו הרשויות במדינתו בעקבות הפיגוע בבורגס    "אירן, על שלוחותיה, מנהלת מערכת טרור גלובלית"    סגן מזכ"ל חיזבאללה: ישראל מנסה להכפיש אותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il