X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתוך כשבועיים מאיימים העובדים כי ישביתו את פעילות החברה - המובילה הימית המרכזית בישראל "הנהלת החברה פירשה את נכונותנו לתרום לשגשוגה של החברה כחולשה"
▪  ▪  ▪
מכולות של צים [צילום: AP]

ההסתדרות במרחב חיפה הודיעה השבוע (4.2.13) לממונה על יחסי העבודה במשרד התמ"ת במחוז חיפה ולהנהלת צים על סכסוך עבודה.
ההסתדרות נעתרה לבקשת ועד עובדי צים להכריז על סכסוך העבודה לאור טענות הוועד לפגיעה המתמשכת בחוסנו של ההסכם הקיבוצי.
הסיבות לסכסוך העבודה קשורות להעברת פעילויות מישראל לחו"ל ולקליטת עובדים חדשים שלא במסגרת ההסכם הקיבוצי. החברה מתכננת תוכנית התייעלות נוספת במסגרתה יבוטלו העלאות שכר והטבות בתנאים של 800 העובדים בישראל בסכום כולל של 4 מיליון דולר ל-2013.
לאחר 14 ימי צינון מתכוונים עובדי צים לנקוט בצעדים ארגוניים וביניהם גם השבתת הפעילות עד כדי פגיעה בפעילות המסחר הימי.
לטענת ועד העובדים, המאבק הוא אומנם על מימוש ההסכמים הקיבוציים, על אי פגיעה במעמד העובדים המאורגנים ובהבטחת השארת הפעילות בארץ והבטחת מקור תעסוקת העובדים. לא מדובר בסכסוך עבודה אלא במאבק על שמירת מעמדה של צים כמוביל הימי הלאומי ושמירה על האינטרס של מדינת ישראל. לדברי הוועד, הפגיעה בעובדים היא מסווה כי בפועל עלות העובדים שולית ביחס למחזור החברה.
בוועד העובדים מסבירים כי מאז פרוץ המשבר הכלכלי ב-2008 הסכימו העובדים לויתורים רבים בתנאי השכר ושיתפו פעולה עם ההנהלה מתוך הזדהות מלאה עם החברה, אלא שלדבריהם, "מאז החתימה על ההסכם הקיבוצי בשנת 2011 מפרה הנהלת החברה באופן שיטתי וכמעט יום יומי את ההסכם במטרה לפלג את העובדים, ליצור מעמדות, לשחוק את העובדים הקיימים ולהחליש את הוועד. יש לראות בהחלשת העובדים בחברה על-רקע ניסיונותיו של מנכ"ל החברה לרוקן את צים ישראל מנכסיה כדי להכשיר את הקרקע לפיצול החברה".
מן הוועד נמסר עוד כי החליט להילחם על ההסכם הקיבוצי ועל עתידה של חברת צים. "לצערנו, הנהלת החברה פירשה את נכונותנו לתרום לשגשוגה של החברה, כחולשה. ההכרזה על סכסוך העבודה היא תחילת של מאבק לשימור מעמדה של צים כמוביל הימי הלאומי".
במקביל להכרזה על סכסוך העבודה, מועצת העובדים תפנה גם לבית הדין לעבודה בתביעות כנגד הנהלת החברה, המפרה לדבריה ביודעין הסכמי עבודה חתומים, במטרה לאלץ את מועצת העובדים לשנות את ההסכמים הקיימים.
"הוועד עוצם עיניו לנוכח המציאות העסקית הקשה"
מהנהלת החברה נמסר בתגובה: "כידוע, המשבר העולמי הוא ארוך והשפעתו על ענף הספנות דרמטית. צים אינה חריגה בענף, ונמצאת בתהליכי התייעלות מסיביים החל משנת 2010. החברה נקטה בצעדי התייעלות בכל מרכיבי ההוצאה התפעוליים, שינתה תנאי העסקה של עובדים בחו"ל וצמצמה את כוח האדם במשרדיה בחו"ל. בכל תהליכי ההתייעלות האלה תרמו העובדים בארץ תרומה מינורית ביותר בהשוואה לצעדים הדרסטיים שנעשו. המשך המשבר איננו מותיר אפשרות אחרת, ומחייב לצמצם את מצבת העובדים ולצמצם בהטבות המפליגות של העובדים".
"ועד העובדים ממשיך להתמקד בפרטים מינוריים ודרישות קטנוניות ועוצם את עיניו לנוכח המציאות העסקית הקשה שעמה מתמודדת החברה. זוהי גישה הרסנית לכל הצדדים ואנו קוראים לנציגי העובדים לשנות כיוון. הכרזה על סכסוך עבודה משמעותה הפסקה של המשא-ומתן ע"י ועד העובדים וקבלת החלטות הכרחיות להמשך תהליך הבראת החברה. צעדי ההתייעלות מחייבים ויתור כלשהו מצד העובדים. רק דיאלוג יביא לפתרון ולכן ההנהלה מעוניינת לחזור לשולחן הדיונים על-מנת להגיע להסכמות הנדרשות".

תאריך:  06/02/2013   |   עודכן:  06/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה בקשת ועד צים להכריז על סכסוך עבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההעברות התקציביות שאישרה הוועדה למטרות דת במהלך 2011, מעבר לתקציב המאושר, הגיעו לקרוב ל-850 מיליון שקל    ב-2010 הסתכמו ההעברות ביותר ממיליארד שקל    פקידי האוצר סימנו העברות אלו בכינויים מיוחדים, תחת שמו של יו"ר הוועדה, כגון "קואליציוני גפני"
עופר וולפסון
בתקופה של כחצי שנה, נרשמו בקיבוץ 600 הפרעות חשמל של מספר שניות, הפוגעות באיכות החיים של התושבים ולנזקים לתעשיה ולחקלאות    חברת החשמל: "הפגיעה דומה למאפייני ההפרעות בקווים במחוז הדרום ולקווי מתח דומים בכלל"
עופר וולפסון
בהתאחדות התעשיינים אומרים כי הנזק הכלכלי שייגרם למגזר העסקי אם יאושר חוק שבוע עבודה מקוצר מסתכם בכ-14 מיליארד שקל    "התרומה החיובית כתוצאה מהגידול בפעילות ענפי הפנאי לא תקזז ההפסדים העצומים"
איתמר לוין
וינשטיין מגבה כצפוי את פעילותה של היועצת המשפטית למשרד רה"מ בנושא נתן אשל ואגב כך חושף פרט יוצא דופן
איציק וולף
המורדים פוצצו בסוריה שלוש מכוניות תופת    שתיים התפוצצו סמוך למטה המודיעין בעיר תדמור    שלישית התפוצצה סמוך לבית ספר בדמשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il