X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי דחה את בקשתו של אבשלום ויינברג להימנע מהרשעתו בשימוש במידע פנים, לאחר שהעביר ללקוחותיו מידע על דוחות בנק לאומי שהגיע בטעות לידי ביזפורטל
▪  ▪  ▪
לב ליבו של שוק ההון [צילום: פלאש 90]

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה (יום ד', 6.2.13) את בקשתו של אבשלום ויינברג, שעבד בדסק המשקיעים הזרים בחברת כלל פיננסים, להימנע מהרשעתו בשימוש במידע פנים. ויינברג הודה בעבירה ונדון ל-40 שעות עבודה לשירות הציבור, וערעורו נגע רק לשאלת הרשעתו.
באוגוסט 2008 העביר בטעות דובר בנק לאומי הודעה על דוחות הבנק (לרבעון השני של השנה) לדוא"ל של ביזפורטל, שם ראה אותו עדי בן-ישראל, שהיה סגן עורך שוק ההון באתר. בן-ישראל התקשר לויינברג, מסר לו פרטים מתוך ההודעה והלה העביר אותם לכמה מלקוחותיו.
שופטת בית משפט השלום בתל אביב, מיכל ברק-נבו, דחתה את בקשתו של ויינברג להימנע מהרשעתו, והמחוזי - הנשיאה דבורה ברלינר והשופטים ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב - דחו את ערעורו. המחוזי אימץ את דבריה של ברק-נבו, ולפיהם "מדובר בעבירה חמורה, שכן היא פוגעת בלב ליבו של שוק ההון ובאמינותו... עצם העברת המידע לאנשים אחרים בשוק ההון גורמת נזק לתדמית של שוק ההון ופוגעת בציפיות ציבור המשקיעים למשחק הוגן".
ברלינר, קרא וסוקולוב מוסיפים: "הנאמנות ללקוחות יכולה וחייבת להישמר רק כל עוד היא אינה מהווה עבירה על החוק. ההרשעה במקרה זה מתחייבת, ולו כדי לשרש את התפיסה ולפיה ניתן להעדיף את טובת הלקוחות והנאמנות להם על פני שמירה קפדנית על איסור משמעותי כל כך, כמו שימוש במידע פנים שיש לו, כאמור, השלכות רוחב על האמון בשוק ההון... הנורמה לפיה פעל המערער היא פסולה מן היסוד. בענייננו 'הפסלות' צריכה למצוא ביטוי בהרשעה".
המחוזי אומר, כי אכן להרשעתו של ויינברג צפויות השלכות על תעסוקתו, במיוחד לנוכח ההסתייגות של בתי השקעות המטפלים בלקוחות זרים מהעסקת מי שהורשע בפלילים. ואולם, אומרים השופטים, אין חשש שויינברג יחטא שוב, והפגיעה בו תהיה זמנית והיא "מתחייבת וראויה". את ויינברג ייצגו עוה"ד יעל גרוסמן ורוני בלקין, ואת המדינה - עו"ד טבנקין.

תאריך:  07/02/2013   |   עודכן:  07/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשעה במידע פנים לעובד כלל פיננסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הזמר והמלחין בן ה-78 השנוי במחלוקת אושפז אמש לאחר שסבל מהפרעות קשות בדרכי הנשימה    מצבו קשה אך יציב
יפעת גדות
חוקרים מזהירים כי עד שנת 2050, קרוב ל-14 מיליון אמריקנים בלבד עלולים לפתח אלצהיימר    זה העתיד הצפוי לנו במידה שלא תהיה כל התקדמות בנושא    לרוע המזל, מחקרים שעוסקים בפיתוח טיפולים ובניסיון לעכב את המחלה הניבו עד כה תוצאות מתסכלות ביותר
איתמר לוין
עד המדינה ביקש להציג מסמך בעיצומה של חקירתו הנגדית, בו מופיעים לגירסתו מקבלי השוחד ונותניו - אך כעת מודה שיש בו אי-דיוקים    אומר על חלק מתרומותיו: "לא כל רגע חושבים: שוחד, שוחד, שוחד"
איציק וולף
ראש הממשלה הודה לראש ממשלת בולגריה על החקירה שניהלו הרשויות במדינתו בעקבות הפיגוע בבורגס    "אירן, על שלוחותיה, מנהלת מערכת טרור גלובלית"    סגן מזכ"ל חיזבאללה: ישראל מנסה להכפיש אותנו
איתמר לוין
משרדי הפנים וביטחון הפנים מבקשים לעגן את הוראות השעה בנוגע לאיסור מכירת אלכוהול בלילות ולמתן סמכות למשטרה לתפוס ולהשמיד אלכוהול בשעות הלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il