X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר: תחושות לגבי הרווחה הנפשית נוטות להתגבר עם הגיל, אך הרמה הכללית של תחושת הרווחה תלויה למעשה בשנת הלידה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: ז'ראר אלון]

רווחה נפשית טובה כבר מזמן נמצאה קשורה להיבטים שונים חשובים בחיים, כולל הצלחה בקריירה, סיפוק ממערכת היחסים ובריאות. אך עדיין לא ברור כיצד התחושות או הרווחה האישית משתנות כשאנו מזדקנים, מאחר שמחקרים שונים סיפקו ראיות למגמות שונות לאורך זמן.
דוח חדש שפורסם בכתב העת Psychological Science, העיתון של האיגוד למדעי הפסיכולוגיה, מגלה כי תחושות, על בסיס דיווח עצמי, לגבי הרווחה הנפשית, נוטות להתגבר עם הגיל, אך הרמה הכללית של תחושת הרווחה תלויה למעשה בשנת הלידה.
מדענים מתחום הפסיכולוגיה מאוניברסיטת פלורידה, שביצעו את המחקר, שיערו כי לאנשים מאותה "קבוצת לידה" - שנולדו באותו זמן - יהיו חוויות ייחודיות שיעצבו את הדרך בה יתפסו את מידת האושר והאופטימיות שלהם. התיאוריה שלהם הייתה כי רמת הרווחה הנפשית עליה ידווח אדם מסוים תשתנה בהתאם לשנת לידתו.
בעזרת שימוש בשני מחקרים אורכיים ומקיפים (NIH’s Baltimore Longitudinal Study of Aging, ו-CDC’s National Health and Nutrition Examination Survey), החוקרים בדקו נתונים של אלפי איש לאורך 30 שנה, כולל יותר מ-10,000 דיווחים על רווחה נפשית, בריאות וגורמים אחרים.
שנת לידה
כשהחוקרים ניתחו את הנתונים של כל המשתתפים, הם גילו כי לאנשים מבוגרים היו רמות נמוכות יותר של רווחה נפשית לעומת המשתתפים הצעירים ואלו שהיו בגיל העמידה.
אך כשניתחו את אותם נתונים כשהם לוקחים בחשבון את קבוצת הגיל, התגלתה מגמה שונה לחלוטין: שביעות הרצון עלתה לאורך החיים. מגמה זו נשארה דומה גם לאחר שגורמים כמו בריאות, טיפולים תרופתיים, מין, מוצא והשכלה נלקחו בחשבון.
בעוד ששביעות הרצון מהחיים עלתה עם הגיל לגבי כל קבוצת גיל, קבוצות של אנשים מבוגרים יותר - במיוחד אלו שנולדו בין השנים 1925-1884 - התחילו עם רמות נמוכות של רווחה נפשית בהשוואה לאנשים שנולדו בשנים מאוחרות יותר. בחינת רמת הסיפוק מהחיים לאורך כל קבוצות המשתתפים, ללא קשר לשנת הלידה שלהם, טישטשה את העובדה שבכל קבוצת גיל נראתה למעשה אותה מגמה.
החוקרים ציינו כי רמת הרווחה הנפשית של קבוצות משתתפים שנולדו בתחילת המאה ה-20, במיוחד של אלו שחיו בזמן השפל הגדול, הייתה נמוכה בצורה ניכרת מזו של משתתפים בקבוצות שגדלו במהלך תקופות של שגשוג גדול יותר.
תחושה טובה של רווחה נפשית של קבוצות גיל מאוחרות יותר יכולה לנבוע משגשוג כלכלי, עלייה בהזדמנויות ההשכלתיות והתרחבות התוכניות החברתיות והציבוריות במחצית השנייה של המאה ה-20.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  07/02/2013   |   עודכן:  07/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שב וקורא לתביעה ולהגנה להתמקד בשאלה המרכזית: האם עובדי ציבור קיבלו כספים במסגרת מילוי תפקידם    "אני לא רוצה להתעורר בלילה ולומר אם זו קרקע חקלאית או עירונית"
עופר וולפסון
המטבע האמריקני בשפל של 15 חודשים מול השקל    מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק: "רוצים לחזור על הטעויות שנעשו בשנים הקודמות ולאבד מיליארדי דולרים של ייצוא, כתוצאה מפיחות חד בשער הדולר"
מוטי פשכצקי וזיו אברג'יל
שמח בבית"ר. המאמן לחלוץ: "מה אתה מרים את האף?"
יפעת גדות
בא לכם להדפיס את המספר החדש? תיאלצו להצטייד ב-5,319 דפי A4 ולהדפיס אותו בפונט בגודל 11
עופר וולפסון
היקפו ירד ב-50 מיליון דולר - ירידה של 0.2%    עיקר הייצוא - למדינות האיחוד האירופי ולרוסיה    ערך ייבוא הדגנים והאגוזים לישראל ירד ב-2.1%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il