X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הריון בקרב נערות מתחת לגיל 20, הינו גורם סיכון לסיבוכים הכוללים משקלי לידה נמוכים ולידה מוקדמת פרופ' שיינר: "הריון בקרב מתבגרות כרוך בסיבוכים מהותיים גם ללא קשר למוצא היולדת"
▪  ▪  ▪
לידות אצל מתבגרות [צילום: פלאש 90]

הריון בקרב מתבגרות הינו גורם סיכון לסיבוכים הכוללים משקלי לידה נמוכים ולידה מוקדמת. כך עולה ממחקר שנערך בחטיבה למיילדות וגינקולוגיה בבית-חולים סורוקה, בשיתוף חוקרים מהמחלקה לאפידמיולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון.
הריון בקרב מתבגרות מוגדר כהריון בקרב נערות מתחת לגיל 20. המחקר בדק תוצאות לידה של נערות מתחת לגיל 20 בהשוואה לקבוצת יולדות בין הגילאים 24-20 והוא נערך בקרב מדגם מייצג של 31,985 יולדות, מתוכן: 1,482 הן צעירות בנות 17-15 ו-5,876 בנות 19-18. בקבוצת הביקורת היו 24,627 יולדות בין הגילאים 24-20.
תוצאות המחקר מצאו קשר לינארי בין קבוצות הגיל לסיבוכי הריון, כאשר עיקר הסיבוכים נצפו בקרב הצעירות ביותר. למשל, משקלי לידה נמוכים נצפו אצל 17.7% מהמתבגרות בגיל 17-15 ו-14.3% מהמתבגרות בגיל 19-18 לעומת 11.5% אצל בנות 24-20. יתר הסיבוכים כללו לידות מוקדמות ואף תמותת עוברים.
החוקרים ציינו, כי גם כאשר נוטרלו נתונים מעורפלים חשובים כמו היעדר מעקב טרום-הריוני ומוצא אתני, נשמר הקשר המובהק בין לידה בגיל צעיר לאותם סיבוכים חשובים.
פרופ' אייל שיינר, מנהל מחלקת יולדות ד' בסורוקה, מסר: "הריון בקרב מתבגרות כרוך בסיבוכים מהותיים גם ללא קשר למוצא היולדת. יש להדגיש נושא זה בקרב בני-הנוער, וכאשר מנהלים הריונות אלה, יש להקפיד על מעקב צמוד ובעיקר הערכת משקל קפדנית על-מנת לנסות ולהפחית סיבוכים".
עינת אופיר, עובדת סוציאלית בחטיבה למיילדות וגינקולוגיה בסורוקה, ציינה: "הריון בגיל הנעורים אינו תואם את משימות החיים של הגיל. בנסיבות מסוימות, עלול להוות חוויה טראומתית בעלת השלכות משמעותיות על המשך החיים הבוגרים של הנערה. הנערה עוברת שינוי משמעותי באורח חייה. האחריות לתינוק על כל המשתמע מכך דורשת ממנה ויתור על פעילות שמטבעם של בני-נוער לעשות. ייתכן שיהיה עליה להפסיק את הלימודים בבית-הספר, לצמצם בילויים אופייניים לגיל זה והקשר עם קבוצת הגיל עלול להיפגע. להתייחסות המשפחה - מקבלה ותמיכה ועד לדחייה וניכור - יש משמעות חשובה ביכולת התמודדותה עם המצב החדש".
המחקר נערך בראשות פרופ' אייל שיינר, מנהל מחלקת יולדות ד' בסורוקה ופרופ' אילנה שהם-ורדי, מהמחלקה לאפידמיולוגיה והערכת שירותי בריאות באוניברסיטת בן-גוריון. המחקר פורסם לאחרונה בעיתון בינלאומי לרפואת אם ועובר J MATERN FETAL NEONATAL MED.
תאריך:  10/02/2013   |   עודכן:  10/02/2013
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
הריון בקרב מתבגרות עלול לגרום לסיבוכים
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
פירוט הנזקים
משה ש.  |  16/02/13 20:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גורמים מדיניים: הנשיא האמריקני קבע את ביקורו בישראל בעיקר לנוכח חששותיו מפני תקיפה ישראלית עצמאית על מתקני הגרעין האירניים    זאת לנוכח קביעת נתניהו בנאומו באו"ם שאביב 2013 הוא נקודת זמן משמעותית
יפעת גדות
מערכת ה-WIRION הינה מערכת ייחודית מוגנת פטנט, מסוג פילטר להגנה מפני תסחיפים הנוצרים במהלך הליך צנתורי לפתיחת כלי דם חסומים
אלעזר לוין
אם תהיה עסקה - ישלמו 390 מיליון שקל    זהו ניסיון רביעי של אזורים למכור את חלקה, 50%, בקניון    הנסיונות למכור לעזריאלי והראל נכשלו והמו"מ עם כלל ביטוח הוקפא    שיכון ובינוי מחכה בצד לניצול "זכות סירוב"
יפעת גדות
גברים שדיווחו על לחץ קבוע היו בסיכון גבוה ב-45% לפתח סוכרת, בהשוואה לגברים שלא דיווחו על לחץ בהווה ובעבר
איתמר לוין
לקוח של פלאפון הגיש בקשה ללא הנמקה משפטית, ואז ביקש ארכה כדי להשלים את נימוקיו    ביהמ"ש: מדובר בחוסר תום לב וברדידות הנובעת מרשלנות, חיפזון או זלזול של עורך הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il