X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר שנערך במרכז למניעת סרטן שבמרכז הרפואי תל אביב מצא כי 2.4% מ-1,000 נבדקים בריאים נמצאו לוקים בסרטן בזכות הבדיקות קיבלו הנבדקים טיפול בזמן, שאיפשר להם להחלים באופן מלא
▪  ▪  ▪
10 נמצאו עם סרטן שד [צילום: AP]
פרופ' נדיר ארבר. ניתן למנוע את המחלה לפני התפרצותה [צילום: מירי גטניו]

בקרב 2.4% מנבדקים שחשבו שהם בריאים לחלוטין, נמצאו גידולים סרטניים. כך עולה ממחקר שנערך במרכז המשולב לאבחון ומניעת סרטן הפועל במסגרת המרכז הרפואי תל אביב.
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של 1,000 נבדקים בריאים בגיל ממוצע של 48, שהגיעו מיוזמתם לבדיקות סקר, בין ינואר 2006 לינואר 2010. חשוב לציין, כי הנבדקים בחרו להגיע למרכז במסגרת בדיקה שגרתית, מתוך מודעות גבוהה למחלת הסרטן ולחשיבות הגילוי המוקדם, ולא הופנו על-ידי רופא משפחה או רופא אחר.
במסגרת היום, עברו הנבדקים בדיקות לגילוי מוקדם של 11 סוגי הסרטן השכיחים ביותר בישראל: סרטן חלל הפה, סרטן בלוטת המגן, סרטן המעי הגס, סרטן העור, סרטן ריאות, סרטן השד, סרטן הרחם וצוואר הרחם, סרטן הערמונית וסרטן האשכים.
מנתוני המחקר עולה, כי בקרב 2.4% מהנבדקים שדיווחו על עצמם כבריאים, נמצאו גידולים סרטניים. במרבית המקרים, מדובר היה בגידולים ממאירים בשלבים ראשוניים של המחלה, באופן שאיפשר טיפול והחלמה מלאה.
עוד עולה, כי מבין 24 הנבדקים שבהם התגלה סרטן, 10 נמצאו עם סרטן שד (אף שמרבית הנבדקים היו גברים), 7 נמצאו עם סרטן במערכת העיכול, 3 עם סרטן עור וסרטן ערמונית.
להפתעת החוקרים, לא נמצא אף מקרה של סרטן הריאות - אף שמדובר בסרטן שאחראי למספר הגבוה ביותר של מקרי מוות בעולם, ולמרות העובדה ש-45% מהנבדקים עישנו בעבר או בהווה וכן גם רקע משפחתי של סרטן לא נמצא כבעל קשר מובהק להימצאות גידולים סרטניים.
מתוצאות המחקר עוד עולה, כי בקרב 7.1% מהנבדקים נמצאו גידולים שפירים או טרום-סרטניים, כמחציתם התגלו במערכת העיכול, והיתר ברחם או בצוואר הרחם, בעור ובפה. גם כאן, הגידולים הוסרו במלואם.
על-פי הממצאים, נבדקים מעל גיל 50 היו בסיכון גבוה משמעותית ללקות בסרטן ולפתח הן גידולים שפירים והן גידולים ממאירים, בהשוואה לגילאים צעירים יותר.
גורמים נוספים שנמצאו בהתאמה מלאה להימצאות גידולים סרטניים היו: השמנת יתר, צריכת אלכוהול של יותר משתי מנות ביום ועישון למשך 30 שנה או יותר של קופסת סיגריות ביום.
פרופ' נדיר ארבר, מנהל המרכז למניעת סרטן, מסר: "גם בקרב האוכלוסיה הבריאה עלולים להתגלות גידולים סרטניים ובשיעור לא מבוטל, אבל החדשות הטובות הן, שבזכות גילוי מוקדם ובטיפול מתאים, ניתן למנוע את המחלה לפני התפרצותה, ובכך להציל חיים".

ממצאי המחקר פורסמו בגיליון האחרון של European Journal of Internal Medicine.
תאריך:  10/02/2013   |   עודכן:  10/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדיקה שגרתית גילתה סרטן באנשים בריאים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אנא פרסמו את פרטי המרכז למניעת
edit  |  12/02/13 22:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
הריון בקרב נערות מתחת לגיל 20, הינו גורם סיכון לסיבוכים הכוללים משקלי לידה נמוכים ולידה מוקדמת    פרופ' שיינר: "הריון בקרב מתבגרות כרוך בסיבוכים מהותיים גם ללא קשר למוצא היולדת"
איציק וולף
גורמים מדיניים: הנשיא האמריקני קבע את ביקורו בישראל בעיקר לנוכח חששותיו מפני תקיפה ישראלית עצמאית על מתקני הגרעין האירניים    זאת לנוכח קביעת נתניהו בנאומו באו"ם שאביב 2013 הוא נקודת זמן משמעותית
יפעת גדות
מערכת ה-WIRION הינה מערכת ייחודית מוגנת פטנט, מסוג פילטר להגנה מפני תסחיפים הנוצרים במהלך הליך צנתורי לפתיחת כלי דם חסומים
אלעזר לוין
אם תהיה עסקה - ישלמו 390 מיליון שקל    זהו ניסיון רביעי של אזורים למכור את חלקה, 50%, בקניון    הנסיונות למכור לעזריאלי והראל נכשלו והמו"מ עם כלל ביטוח הוקפא    שיכון ובינוי מחכה בצד לניצול "זכות סירוב"
יפעת גדות
גברים שדיווחו על לחץ קבוע היו בסיכון גבוה ב-45% לפתח סוכרת, בהשוואה לגברים שלא דיווחו על לחץ בהווה ובעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il