X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איך אנחנו בוחרים בן או בת זוג? מה הן ההשפעות שיש לאטרקטיביות הפיסית על בחירת בן או בת זוג? ומה הן ההשפעות שיש למין ולהכנסה על מערכת היחסים?
▪  ▪  ▪
יש לה סיכוי גדול יותר? [צילום: פלאש 90]

אין מי שלא מכיר את הקלישאות: "זו הייתה אהבה ממבט ראשון", "זה היופי הפנימי שבאמת קובע", או "ניגודים נמשכים האחד לשני". אך האם כל הקלישאות האלו עומדות במבחן המציאות כשאנו בוחרים בבן או בבת זוג רומנטיים?
סוציולוגים מאוניברסיטת נוטרדאם חקרו את ההשפעות שיש לאטרקטיביות הפיסית ולגיל על בחירת בן או בת זוג ואת ההשפעות שיש למין ולהכנסה על מערכות יחסים. המחקר מספק תובנה חדשה ומעמיקה לסיבות ולתזמון שחיציו של קופידון פוגעים.
באחד המחקרים, תחת הכותרת "Handsome Wants as Handsome Does", שפורסם בכתב העת Biodemography and Social Biology, בדקו החוקרים את השפעות האטרקטיביות הפיסית על הבחירות המיניות והרומנטיות של אנשים צעירים (מספר בני או בנות זוג, סטטוס מערכת היחסים, תזמון יחסי המין) וגילו מה הם ההבדלים המגדריים בהעדפות.
היווצרות זוגיות היא לעתים קרובות עניין תחרותי, תהליך התאמה בן שני צדדים בו אנשים סוחרים במרומז בנכסים שלהם עם אלו שיש לבן או לבת הזוג ומנסים למצוא את בן או בת הזוג הנחשקים ביותר ואת מערכת היחסים המתגמלת ביותר אותה הם יכולים להשיג. מטאפורה זו של "מוכרים-קונים" חלה בראש ובראשונה בהיבט של נישואים ומתמקדת בהמרה של הכנסה או מעמד במקורות נחשקים כגון אטרקטיביות פיסית. אך ניתן בקלות להסביר בעזרתה גם בחירת בן או בת זוג בקרב צעירים עוד לפני הנישואים, עוד בשלב ה"דייטים".
המחקר מראה כי בדיוק כפי שניתן להמיר מראה אטרקטיבי בסטטוס ובמשאבים פיננסיים, הרי שניתן להמיר אטרקטיביות בשליטה במידת המחויבות ביחסים ובהתקדמות הפעילות המינית.
בין ממצאי המחקר:
  • נשים אטרקטיביות במיוחד נוטות יותר ליצור מערכות יחסים בלעדיות ולא לנהל מערכות יחסים המבוססות על סקס בלבד. הן נוטות גם שלא לקיים יחסי מין בשבוע הראשון של המפגש עם בן הזוג. כפי הנראה, הבדלים אלו קיימים משום שנשים אטרקטיביות משתמשות בכוח הגדול שלהן בשוק הפנויים והפנויות כדי לשלוט במערכות היחסים אותן ישיגו.
  • לגבי נשים, מספר בני הזוג המיניים יורד ככל שמידת האטרקטיביות הפיסית עולה, בעוד שעבור גברים, מספר בני הזוג המיניים עולה עם העלייה במידת האטרקטיביות.
  • לגבי נשים, מספר בני הזוג המיניים בלבד עליהם דיווחו נמצא קשור למשקל; נשים רזות מדווחות על פחות בני זוג. רזון הוא ממד של אטרקטיביות בעיני נשים, ולכן ממצא זה עקבי ודומה לממצא הקודם - נשים אטרקטיביות יותר מדווחות על פחות בני זוג במיטה.
מחקר נוסף שערכו החוקרים לאחרונה בחן ודחה את הסטריאוטיפ של נשים הסוחרות ביופיין תמורה הסטטוס של בן הזוג. המחקר הראה כי הסטריאוטיפ אכן "מצדיק את עצמו" לעתים קרובות בבחירות יומיומיות גם בקרב אנשים "נורמלים", כלומר שיופייה של האישה והסטטוס של הגבר (השכלה, הכנסה) קשורים האחד לשני, וכי קיימת נטייה שיעלו וירדו יחד.
למרות שנעשו מחקרים אחרים בתחום הם התעלמו, לדברי החוקרים, ממספר עובדות:
ראשית, אנשים במעמד גבוה יותר, בממוצע, דורגו אטרקטיביים יותר מבחינה פיסית אולי משום שהסבירות שיסבלו מעודף משקל נמוכה יותר והסיכויים שיהיו לבושים בבגדים יפים יותר גבוהה יותר וכולי.
שנית, המשמעות הגדולה ביותר בבחירת בן או בת זוג היא דמיון - בהשכלה, במוצא, באמונה ובאטרקטיביות פיסית.
לאחר שלוקחים שני גורמים אלו בחשבון, המחקר מראה כי למעשה אין לנשים נטייה כללית לסחור ביופי תמורת כסף.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  11/02/2013   |   עודכן:  11/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם נשים מוכרות יופי תמורת כסף?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן פ.ס.ז', אנצ'לוטי, סומך על החלוץ לפני ולנסיה
שרלי שטרית
"מדינת האפיפיור" שלטה מאות שנים ברוב שטחי המגף, עד שנפוליאון הפסיד לגרמנים    היום לפני 84 שנים הוקם הוותיקן - קטן יותר בשטחו, עשיר יותר בתרבותו
ערן פיש
איפה הדרך? הבנייה הרעועה תרסק את האדומים מול מכבי
איציק וולף
סוכנות הידיעות האיטלקית הודיעה על התפטרות האפיפיור במפתיע לאחר שבע שנות כהונה בלבד    הסיבה הרשמית להתפטרות - בריאות לקויה אך ככל הנראה מעורבים בה גם חשדות לפלילים    יסיים את תפקידו ב-28 בפברואר ואז תתכנס מועצת החשמנים לבחירת מחליפו
אסף אקרמן
הגארד צפוי להמשיך. ריימר מורגן: "מכאן אלך ואשתפר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il