X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כמחצית מהמדדים אותם בוחן האוצר לבחינת בריאות המשק רשמו שיפור ברבעון החולף, בהם יציבות מחירים, הלכי הרוח של הציבור ומצבו של שוק ההון הרעה נרשמה בנתוני סחר החוץ והגירעון
▪  ▪  ▪
שטייניץ ופישר. משק בהמתנה [צילום: פלאש 90]

בחודשים נובמבר ודצמבר לא חלו שינויים משמעותיים במצב במשק, כאשר מחד-גיסא, בשוק ההון ובהלכי הרוח של הציבור נרשם שיפור ומאידך-גיסא, בפעילות הכלכלית הריאלית נשמרה היציבות. מנגד, בפעילות סחר החוץ נרשמה דווקא הרעה. כך עולה (יום ב', 11.2.13) מפרסום הסקירה החודשית של משרד האוצר.
כאמור, יציבות המחירים במשק נותרה גבוהה בחודשים האחרונים, כאשר בנק ישראל הפחית את הריבית בסוף דצמבר ברבע נקודת אחוז, והותיר את הריבית ללא שינוי בסוף ינואר. במקביל, בשוק ההון נרשמה מגמה חיובית בחודשים דצמבר-ינואר, וחלה עלייה בהיקף הנפקות האג"ח הקונצרני והמניות. נרשמו גם עליות מתונות במדדי המניות בחודש דצמבר.
ההתפתחויות בכלכלה העולמית בחודשים האחרונים היו בעיקר חיוביות. כך למשל, החשש מפני גלישה למצוק הפיסקאלי הוסר. עם זאת, במדינות מובילות באירופה נמשכת החולשה בפעילות הכלכלית.
כמו-כן, בחודשים נובמבר ודצמבר נרשם שיפור מסוים בהלכי הרוח של הציבור בישראל. בתוך כך, מדד מנהלי הרכש רשם עלייה של כ-6 נקודות אחוז בחודש נובמבר ועלייה נוספת של 0.4 נקודת אחוז בחודש דצמבר, אך הוא ממשיך עדיין להצביע על צפי להתכווצות בפעילות התעשייתית. בחודש נובמבר נרשמה עלייה גם במדד אמון הצרכנים, בשיעור של כ-2.5 אחוזים, ובחודש דצמבר נותר המדד כמעט ללא שינוי. יש לציין, כי רמת המדד עדיין נמוכה בהשוואה למחצית הראשונה של 2012.
גידול בגרעון המסחרי
תמרורי האזהרה נוגעים לכך שבחודש דצמבר נרשמה עלייה בייבוא הסחורות וירידה בייצוא הסחורות, אשר הביאו לגידול בגירעון המסחרי. בייצוא הסחורות (ללא אוניות, מטוסים ויהלומים) נרשמה בחודש דצמבר ירידה של כ-1.4 אחוזים ביחס לחודש נובמבר, כאשר בשנת 2012 ירד הייצוא בכ-3 אחוזים (ממוצע 2012 לעומת ממוצע 2011). הירידה התבטאה בענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, כאשר בשאר רמות הטכנולוגיה נרשמה עלייה. בבחינת ארצות הסחר, נרשמה ירידה בייצוא הסחורות לארה"ב לעומת עלייה בייצוא לאיחוד האירופי. בייצוא השירותים נרשמה בחודש נובמבר עלייה של 6.2 אחוזים לאחר ירידות בחודשיים הקודמים.
במקביל, בחודש דצמבר נרשמה עלייה של כ-4.4 אחוזים בייבוא הסחורות (ללא אוניות, מטוסים ויהלומים), זאת לאחר ירידה חדה שנרשמה בחודש הקודם. העלייה באה לידי ביטוי בייבוא מוצרי השקעה, בעוד שבייבוא מוצרי צריכה ובייבוא חומרי גלם ללא אנרגיה נרשמה ירידה. כמו-כן, בחודש דצמבר נמשכה התנודתיות בייבוא חומרי האנרגיה, כאשר רכיב זה עלה בדצמבר בכ-21 אחוזים (נתונים מקוריים). בעקבות ההתפתחויות בייבוא וייצוא הסחורות, גדל הגירעון המסחרי (ללא אוניות, מטוסים ויהלומים) בחודש דצמבר בשיעור של כ-28 אחוזים.
בחודש דצמבר נרשמה ירידה של 4.4 אחוזים בכניסות התיירים מחו"ל, לאחר ירידות גם בשלושת החודשים הקודמים. יש לציין כי מגמת הירידה בכניסות התיירים נרשמה עוד לפני מבצע "עמוד ענן", אך ככל הנראה התגברה בעקבותיו. שער החליפין הריאלי של השקל תוסף בחודש דצמבר ב-2.1 אחוזים.
עלייה של 18% בכמות הדירות הנרכשות
בתחום הנדל"ן, עולה כי בחודש דצמבר נרכשו 10,700 דירות, בדומה לרמת השיא שנרשמה ביוני 2009. כמות זו מהווה עלייה של כ-11% בהשוואה לנובמבר, בהמשך לעלייה חדה של 21% שנרשמה בנובמבר בהשוואה לאוקטובר (אשר אופיין ברמת מכירות נמוכה יחסית בשל חג הסוכות). בהשוואה לדצמבר אשתקד, אשר עמד עדיין בצל המחאה החברתית, נרשמה עלייה חדה של 44% במספר העסקות.
בסיכום שנת 2012 נמכרו כ-102 אלף דירות, עלייה של 18% בהשוואה לשנת 2011, זאת לאחר ירידה בשיעור דומה שנרשמה בשנת 2011 (לעומת 2010).

תאריך:  11/02/2013   |   עודכן:  11/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נובמבר-ינואר: מגמה מעורבת במצב המשק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
איך אנחנו בוחרים בן או בת זוג? מה הן ההשפעות שיש לאטרקטיביות הפיסית על בחירת בן או בת זוג? ומה הן ההשפעות שיש למין ולהכנסה על מערכת היחסים?
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן פ.ס.ז', אנצ'לוטי, סומך על החלוץ לפני ולנסיה
שרלי שטרית
"מדינת האפיפיור" שלטה מאות שנים ברוב שטחי המגף, עד שנפוליאון הפסיד לגרמנים    היום לפני 84 שנים הוקם הוותיקן - קטן יותר בשטחו, עשיר יותר בתרבותו
ערן פיש
איפה הדרך? הבנייה הרעועה תרסק את האדומים מול מכבי
איציק וולף
סוכנות הידיעות האיטלקית הודיעה על התפטרות האפיפיור במפתיע לאחר שבע שנות כהונה בלבד    הסיבה הרשמית להתפטרות - בריאות לקויה אך ככל הנראה מעורבים בה גם חשדות לפלילים    יסיים את תפקידו ב-28 בפברואר ואז תתכנס מועצת החשמנים לבחירת מחליפו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il