X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה המחוזית דרום המליצה על התוואי המזרחי לרכבת לאילת, לפי המתווה שהציע משרד התחבורה קבעה כי בהצעת המשרד להגנת הסביבה יש חסרונות רבים
▪  ▪  ▪
עבודות תשתית במסילת הרכבת [צילום אילוסטרציה: רכבת ישראל]

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, בראשות אבי הלר, ממונה מחוז דרום במשרד הפנים, בחנה את שלוש החלופות לתוואי הרכבת לאילת והחליטה להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובנייה על התוואי המזרחי, בקטע באורך של כ-60 ק"מ, בין דימונה לחצבה ("מישור ימין").
בפני הוועדה הוצגו לתוואי הרכבת לאילת, אשר אמורה לנוע במהירות של 260-220 קמ"ש, שלוש חלופות: מזרחית, מרכזית ומערבית. הוועדה החליטה לבחור את החלופה המזרחית שהוכנה על-ידי חברת נתיבי ישראל מהנימוקים הבאים:
  • תוואי בעל היתכנות הנדסית,
  • עלות כספית נמוכה,
  • נוחות תפעולית של הרכבת המאפשרת נסיעת רכבות רבות לאורך התוואי,
  • מיעוט סיכונים בטיחותיים,
  • צמצום פגיעה בסביבה, תוך הפיכת חווית הנסיעה לחוויה נופית.
בוועדה ציינו כי אומנם החלופה המערבית, שהוצעה על-ידי המשרד להגנת הסביבה, היא חלופה שמיטיבה עם הסביבה, אולם לדעת חברי הוועדה יש בה חסרונות רבים:
  • מבחינה תפעולית החלופה גורמת להקטנת יכולת התפעול של הרכבת ב-30% כך שפחות רכבות יוכלו לעבור בתוואי,
  • תוספת עלות כספית עקב הוספת מנהרה באורך של למעלה מ-13 ק"מ,
  • סיכונים בטיחותיים עקב המנהור: בעיות איוורור, פתחי מילוט, סכנת חסימה או תאונה.
במטרה לצמצם את הפגיעה בסביבה, הנחתה הוועדה את עורכי התוכנית במסגרת תסקיר ההשפעה על הסביבה פרקים ג'-ה', לשים דגש על פתרונות להפחתת הפגיעה בנוף באזור נחל סיף ומציאת פתרונות הנדסיים שישלבו בין התוואי, הנוף והסביבה.
עתה תועבר ההמלצה למועצה הארצית, אשר תדון בנושא ותגבש המלצה לממשלה היכן יעבור תוואי הרכבת לאילת, אשר הוגדר כפרויקט תשתית לאומית.
לפני כחודשיים, אישרה הוועדה שני קטעים נוספים במסלול הרכבת: בין באר שבע לדימונה ובין חצבה לבין אילת והיום הסתיים הדיון בוועדה המחוזית, בשלושת הקטעים.
שר התחבורה ישראל כ"ץ ברך על החלטתה ההיסטורית של הוועדה, וציין כי ההחלטה מיישמת הלכה למעשה, את מדיניות משרד התחבורה לקירוב הפריפריה למרכז ולחיזוק הקשר בין אילת למרכז הארץ. זאת, בהתאם לתוכנית נתיבי ישראל שנועדה ליצור רשת כבישים ומסילות ברזל, אשר יחברו בקשר ישיר ומהיר את צפון הארץ ודרומה עם המרכז.
כ"ץ הוסיף כי מעבר ליתרונות הכלכליים, הבטיחותיים והסביבתיים של הפרויקט, מדובר במיזם בעל חשיבות אסטרטגית ולאומית רבה, שישמש חיבור מסילתי בין הים האדום לים התיכון ויאפשר מעבר סחורות בין אסיה לאירופה.
"אנו משוכנעים כי תוכנית זו תתרום למדינת ישראל בחיזוק קשרי המסחר ברמה הבינלאומית. הפרויקט יביא ברכה למפעלי הדרום, המהווים מרכיב גדול ומשמעותי בייצוא הישראלי בנגב ובערבה ולתיירות באילת ובדרום וכן להורדת משאיות מהכבישים, להגברת הבטיחות, בכבישי הדרום ולהפחתת זיהום האוויר. לפרויקט תרומה חברתית ממדרגה ראשונה, עבור 700 אלף תושבים המתגוררים בדרום הארץ", דברי כ"ץ.
מנכ"ל חברת נתיבי ישראל שי ברס, אמר כי בהחלטת הוועדה "נשמר מעל לכל האינטרס הלאומי, מבלי שיהיו מנצחים או מפסידים". תכנון קו הרכבת לאילת מקודם על-ידי חברת 'נתיבי ישראל', בהתאם להחלטת ממשלה. על-פי התכנון, הקו יכלול שתי מסילות נוסעים, למשא ולרכבות נוסעים ולארכו יוקמו 5 תחנות נוסעים, 8 תחנות תפעוליות וארבעה מסופי מטען. על סמך בדיקות מקצועיות, נקבע כי תחנות הנוסעים תהיינה בבאר שבע, דימונה, ספיר, קטורה רמון ואילת".
תכנון קו הרכבת לאילת התקדם בקצב עבודה גבוה במיוחד. שישה משרדי תכנון, שכל אחד מהם קידם במקביל קטע מסילה של כ-40 ק"מ, פעלו במטרה להגיע לשלב הפקדת התוכנית. במסגרת התכנון, נבחנו שבע חלופות שונות, אשר צומצמו לבסוף לשלוש עיקריות. תוואי מסילת הנוסעים לאילת יהיה באורך של 240 ק"מ ואילו מסלול רכבות המשא יהיה באורך של 260 ק"מ.

תאריך:  11/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר קו הרכבת לאילת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
והשאלה: למה צריך רכבת לאילת?
ZE  |  11/02/13 17:52
2
השאלה מטופשת...... ל"ת
ניסו מאילת  |  11/02/13 18:17
3
הירוקים
אורי פ  |  11/02/13 19:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
פרסום ראשון: נוסעי התחבורה הציבורית בתל אביב יהיו הראשונים לדלג על נהג האוטובוס - הם יוכלו לעלות מהדלת האחורית ולשלם על הנסיעה באמצעות כרטיס חכם
עידן יוסף
משרת מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שתוקם תהיה ללא מכרז    המנהל יכהן 4+4 שנים    הסחבת נמשכת: יישום החלטת הממשלה על הפצת תזכיר חוק להקמת הרשות מתעכב כבר תשעה חודשים
עידן יוסף
פורסם המכרז לביצוע פורטל שנקר: מבנה תת-קרקעי שיחבר בין הקטע העילי לקטע התחתי של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן על ציר ז'בוטינסקי בפתח תקוה
עידן יוסף
ארגונים שונים פנו לחברי הכנסת הנכנסים בדרישה להעלות את נושא התחבורה הציבורית לסדר היום ולהשקיע בה יותר מאשר בתחבורה פרטית, השקעה שתוצאתה תתבטא בחיסכון של מיליארדי שקלים
עידן יוסף
הח"כ המיועד, שהיה מנכ"ל של חברת תחבורה ציבורית, מעוניין לקדם את הנושא בכנסת הבאה, ורואה הקמת מסלולים ייחודיים לאוטובוסים כמוצא המרכזי לגודש בכבישים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il