X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוסר תמיכה בספורטאים בישראל זו הטענה העולה מפי רבים במסגרת בדיון בכנס באר-שבע לשלום הילד במסגרת מושב שעסק בסיכוי להצמיח אלופים אולימפיים מקרב ילדים בישראל
▪  ▪  ▪
כספי. השקיעו בו? [צילום: בוצ'צ'ו]

"בתרבות הישראלית עדיין החלום של ההורים הוא שהילד יגדל להיות רופא או איש הייטק, בטח לא ספורטאי". כך אמרה אמש (ב', 11.2.13) מנכ"לית משרד התרבות והספורט, אורלי פרומן, בדיון בכנס באר-שבע לשלום הילד שנערך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במסגרת מושב שעסק בסיכוי להצמיח אלופים אולימפיים מקרב ילדים בישראל.
אליס שלזינגר, סגנית אלופת אירופה בג'ודו, אמרה גם היא כי "אין מספיק תרבות ספורט בארץ. ספורטאים מצטיינים אינם מקבלים תמיכה כספית מספקת, וללא תמיכה אמיתית וחזקה של הורים מעורבים ילד לא יכול להתפתח לספורטאי מצטיין".
שמעון כספי, אביו של שחקן הכדורסל עומרי כספי, השחקן הישראלי הראשון שהגיע ל-NBA, סיפר כי בארצות הברית, נעשו מחקרים על עומרי, כדי ללמוד איך התפתח ליכולות כמו אלו שיש לו. בארץ, לעומת זאת, מפרגנים לו הרבה פחות. "צריך לזהות מה נכון לשחקן ולא מה נכון לאגודות ולעסקנים, שהאינטרס שלהם הוא תמיד רק בטווח הקצר", אמר אביו של עומרי.
פרופ' רוני לידור, נשיא המכללה האקדמית "וינגייט", טען כי צריך לסגור את אגודות הספורט לילדים, ולהעביר את כל הטיפוח של ספורטאים צעירים למערכת החינוך. כפי שמעודדים מצוינות במערכת החינוך, כך צריך לעודד גם מצוינות ספורט, בדומה למודל האמריקני.
סיבוכים רפואיים
יורם כהן, מנהל היחידה לטיפול ספורטאים צעירים מצטיינים, התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל, העלה את השאלה האם מדינת ישראל רוצה או יכולה להידמות לארצות כמו סין, שיש להן הישגים אולימפיים רבים אך לשם כך מפעילות לחצים קשים מאוד על ילדים מגיל צעיר מאוד.
פרופ' דן נמט, מנהל מרכז ספורט ובריאות לילדים ונוער וסגן מנהל מחלקת הילדים במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, סיפר כי כיום, ברפואת ילדים, נתקלים הרופאים בסיבוכים רפואיים שלא היו מוכרים כמעט בעבר, שכולם תוצאה של היעדר פעילות גופנית בקרב ילדים. לדבריו, הבסיס צריך להיות פעילות גופנית שגרתית במערכת החינוך ובפעילויות חברתיות. ספורט תחרותי לא מבוקר עלול לפגוע בהתפתחות הפיזיולוגית של הילדים כפי שהדבר מוכר בתחום ההתעמלות האומנותית.
מנכ"לית משרד התרבות והספורט, אורלי פרומן, ציינה כי במדינת ישראל אין אווירה מעודדת ספורט. במיוחד אמורים הדברים לגבי עידוד בנות לעסוק בספורט. רק 6,000 בנות מכלל 43,000 הספורטאים מתחת לגיל 18 הן בנות. לדעתה, הדבר נובע בין השאר מסטראוטיפים של אבות שלא רוצים "בנות גבריות". כמו-כן, מנכ"לית המשרד קראה לרשויות המקומיות ליצור תוכנית שבה כל ילד בישראל יוכל להשתתף לפחות בחוג ספורט אחד חינם ללא תשלום.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי רוצה ילד ספורטאי?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פעילות גופנית זה בריא, אבל לא
אלון_  |  12/02/13 16:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירלי בר דיין
הצוות המקצועי איפס את השחקנים אחרי החגיגה בדרבי
מירב ארד
כך עולה ממחקר שערך משרד התיירות ביחס למוצר התיירותי בישראל בארה"ב, בבריטניה ובברזיל    בניו-יורק נמצא הפוטנציאל הגדול ביותר    בבריטניה סובלת ישראל מתדמית שלילית    בברזיל מתלהבים לבקר ב'ארץ הקודש'
איציק וולף
המדינה הקומוניסטית בחצי האי הקוריאני ממשיכה את מסעה בדרך להשגת יכולת גרעינית מוכחת    ארצות הברית וקוריאה הדרומית דיווחו על עדויות לפיצוץ גרעיני שאירע באותו מקום שבו ערכה קוריאה הצפונית את שני הניסויים הקודמים
יפעת גדות
משקל לידה גבוה נמצא קשור להשמנה בשלב מאוחר יותר בחיים
איתמר לוין
בית הדין לעבודה דחה תביעה של עובדת לקבלת פיצויי פיטורים לאחר שהתפטרה בשל הצבת מצלמות אבטחה באיזורים הציבוריים של מקום עבודתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il