X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש דחה את עתירת תושבי בית צפאפה נגד הקטע שיחבר את שכונתם עם גילה קובע: נעשו מאמצים ניכרים למזער את הפגיעה בתושבים; העתירה הוגשה בשיהוי כבד מאוד
▪  ▪  ▪
דרך בגין. השקעה של מיליארד שקל [צילום: עידן יוסף]

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, נאוה בן-אור, דחתה (יום א', 10.2.13) עתירה שהגישו תושבים בשכונת בית צפאפה בירושלים נגד סלילת חלקו הדרומי והאחרון של כביש בגין, החוצה את העיר מצפונה לדרומה.
העתירה התייחסה לקטע בן 1.5 ק"מ מרחוב דב יוסף שבפאתי השכונה ועד רחוב הרוזמרין בשכונת גילה, והוא חלק מהשלב האחרון של הכביש שההשקעה בו מסתכמת במיליארד שקל. מדובר בכביש שיכלול שלושה נתיבים בכל כיוון.
תושבי השכונה והמינהל הקהילתי שלה העלו שורה של טענות נגד הליכי התכנון והאישור של הכביש, בין היתר בטענה שהפגיעה בהם תהיה בלתי נסבלת ושניתן להעדיף חלופות אחרות. בן-אור דחתה את כל הטענות, בין היתר בציינה את הליכי התכנון הממושכים שקדמו לאישור התוכנית.
בן-אור קובעת: "המסקנה, איפוא, כי ניתנה תשומת לב מירבית לחלופות השונות כמו גם לצרכיהם של תושבי השכונה, וכי הבחירה שנעשתה הינה בחירה עניינית וסבירה, המיוסדת על שיקולים מקצועיים מובהקים. טענת המשיבות כי החלופות שהוצעו על-ידי העותרים אינן בנות יישום מכל היבט רלוונטי: הן מן ההיבט ההנדסי, הן מן ההיבט הכלכלי והן מן ההיבט של לוחות זמנים הגיוניים לשם השלמת הפרויקט מגובה בחוות דעת מקצועיות ואין זה מדרכו של בית משפט לעניינים מנהליים להתערב בכגון אלה. כך גם מקובלת עלי טענת המשיבות לפיה נערך איזון הולם בין התועלות הרבות הצפויות לכלל הציבור מהשלמת הפרויקט לבין מידת הפגיעה בתושבי השכונה, שנעשו מאמצים רבים כדי לצמצמה".
לבסוף אומרת בן-אור, כי העתירה לוקה בשיהוי כבד מאוד, שכן התושבים ידעו על התוכנית מאז 1985, ובשנים שחלפו כבר הושקעו בה מאות מיליוני שקלים. "הנזק מכל יום עיכוב מגיע כדי 661,000 המדובר בנזק כבד עד מאוד (למעלה מ-240 מיליון שקל בשנה אך בשל העיכוב), שלא לדבר על אובדן התועלות הציבוריות הצפויות מן הפרויקט", היא מציינת.
התושבים יוצגו בידי עו"ד מוהנד ג'בארה, עיריית ירושלים יוצגה בידי עוה"ד אמנון מרחב ואילנית מיכאלי, חברת מוריה יוצגה בידי עוה"ד מאיה אשכנזי והילי פרייס, ומשרד התחבורה - בידי עו"ד רננה אמיר. בן-אור נמנעה מלפסוק הוצאות.

תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה סלילת המקטע האחרון בדרך בגין בי-ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
בי-ם הורו לו למחוק את ההודעה. 3 מראשי הארגון נחקרו
עידן יוסף
אומ"ץ טוענת כי וינשטיין הסיג את האינטרס הציבורי באופן תמוה    "תחושה שהמשטרה לא חוקרת ב'מגרש של הגדולים'"
עופר וולפסון
הבוקר פג תוקף צו איסור הפרסום מפרשת "קוד שביר" שבמהלך חקירתה נעצרו 17 חשודים    החשודים העיקריים: יעקב מור ואבנר שפיר, חשודים כי גבו עמלות על חשבוניות פיקטיביות שהנפיקו בהיקף כולל של לפחות 300 מיליון שקל
איתמר לוין
שופט מחוזי בחיפה קבע ששישה עדים שאיחרו ב-50 דקות - ובהם שני שוטרים - ישלמו 40 שקל כל אחד לאוצר המדינה, תוך שהוא מדגיש שמדובר הפעם בקנס סמלי בלבד
עופר וולפסון
בשנת תשע"ג כ-85% מילדי קבוצת הגיל 4-3 כבר לומדים בגנים מוכרים בהתאם להמלצות ועדת טרכטנברג    עדיין לא קיים מענה בחוק לקבוצת הגיל הצעירה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il