X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקר מלמד כי ב-2012 אמצעי התשלום מבוסס האשראי הלך וביסס את מעמדו כתחליף מזומן כמעט מלא קרוב ל-70% מהישראלים מחזיקים בכרטיס אשראי ומקרב בעלי הכנסה הגבוהה מהממוצע - 90% מעדיפים אותו על פני כל אמצעי תשלום אחר דרישה להרחבת אפשרויות התשלום באשראי בשירותי התחבורה הציבורית
▪  ▪  ▪
רוב הישראלים מוציאים יותר מ-2,000 שקל בחודש באשראי [צילום: פלאש 90]

שני שלישים מהישראלים עושים שימוש בכרטיס האשראי גם בתשלומים הפחותים מ-50 שקלים, כאשר התשלום הממוצע שממנו מחליט הישראלי לשלם בכרטיס אשראי במקום במזומן הוא 92 שקלים. כך עולה (יום ג', 12.2.13) מסקר "אינדקס מסטרקארד" השנתי, שנערך באמצעות חברת TNS טלסקר, הבוחן את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיסי האשראי בישראל.
מהסקר עולה כי 90% מקרב בעלי הכנסה מעל לממוצע מעדיפים להשתמש באשראי על פני כל אמצעי תשלום אחר וכי גם בקרב כל בעלי ההכנסה, רוב הישראלים (68.4%) מעדיפים את כרטיס האשראי כאמצעי התשלום המועדף.
הסקר מלמד עוד כי 69% מהישראלים מחזיקים ברשותם כרטיס אשראי אחד או שניים ו-12% מהישראלים אף מחזיקים בארבעה כרטיסים או יותר, לעומת 5% שעשו כן בבדיקה שנערכה בסוף שנת 2011. עוד נמצא, כי חלה ירידה בקרב המחזיקים בכרטיס אשראי אחד: 33% השנה לעומת 40% ב-2011.
כמו-כן, 62.9% אינם בוחרים, למעשה, את כרטיס האשראי שלהם אלא משתמשים בכרטיס האשראי שבחר עבורם הבנק בו מתנהל חשבונם. רק 26% ציינו כי הם בוחרים את כרטיס האשראי לפי עלויות עמלות השימוש בו, ההטבות וההנחות שהוא מעניק. 23% בוחרים בכרטיס לפי יתרונות נוספים שהוא מעניק, כגון קנייה בפריסה נוחה יותר לתשלומים ו-21% ענו כי הם בוחרים להשתמש במותגי כרטיסים ידועים.
6.7% משלמים באשראי גם במוניות
קרוב למחצית מהישראלים (47.5%) מוציאים בין 2,000 ל-5,000 שקלים בחודש בכרטיס האשראי שלהם, ו-33.3% מהישראלים משלמים מעל 5,000 שקלים בחודש באמצעות כרטיס אשראי.
גם השנה השימוש הנפוץ ביותר בכרטיס האשראי (60% מהנסקרים) הוא עבור קניות בסופרמרקט. קטגוריות פופולריות נוספות לתשלום בכרטיסי אשראי הן תשלום על דלק (47% מכלל הנסקרים), תשלומי חשבונות (ארנונה, גז, חשמל, מים וכדומה - 45.9% מהנסקרים), ורכישת בגדים ומוצרי אלקטרוניקה (41.5% ו-40.8%, בהתאמה).
התשלום בכרטיס אשראי עבור שימוש במוניות מתבצע בידי 6.7% מהנסקרים, כאשר הקבוצה השלטת בסגנון תשלום זה היא גילאי 29-18, אשר 23.3% מהם משלמים בצורה זו על נסיעותיהם במוניות. 45% מהנשאלים ציינו כי היו מעוניינים לשלם באמצעות כרטיס אשראי עבור שימוש בכל שירותי התחבורה הציבורית, כאשר כיום אופציה זו אינה אפשרית במלואה. מקומות נוספים בהם היו שמחים הישראלים לשלם בכרטיסי אשראי לו הייתה ניתנת האפשרות לכך הם אתרי תיירות (41.8% מהנשאלים), שווקים (34.9%) ושירותי בריאות (33.4% מהנשאלים).
עוד נמצא כי כמעט מחצית מהישראלים (49.8%) מעדיפים לשלם את החשבונות הביתיים שלהם באמצעות כרטיס האשראי, כאשר 35.5% מהנשאלים מעדיפים לשלם דרך הוראת קבע.

תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כרטיס האשראי - פופולרי גם לתשלומים קטנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בג"ץ דחה עתירה שביקשה להשהות את הטיפול עד להשלמת חקיקה שתקל על בני זוג לקבל חישוב נפרד    קובע: העותרים למעשה מבקשים להורות לרשות לפעול בניגוד לפסיקת העליון
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את עתירת תושבי בית צפאפה נגד הקטע שיחבר את שכונתם עם גילה    קובע: נעשו מאמצים ניכרים למזער את הפגיעה בתושבים; העתירה הוגשה בשיהוי כבד מאוד
מוטי פשכצקי
בי-ם הורו לו למחוק את ההודעה. 3 מראשי הארגון נחקרו
עידן יוסף
אומ"ץ טוענת כי וינשטיין הסיג את האינטרס הציבורי באופן תמוה    "תחושה שהמשטרה לא חוקרת ב'מגרש של הגדולים'"
עופר וולפסון
הבוקר פג תוקף צו איסור הפרסום מפרשת "קוד שביר" שבמהלך חקירתה נעצרו 17 חשודים    החשודים העיקריים: יעקב מור ואבנר שפיר, חשודים כי גבו עמלות על חשבוניות פיקטיביות שהנפיקו בהיקף כולל של לפחות 300 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il