X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אנשים הישנים בין 9-7 שעות שינה בכל לילה בדרך כלל גם נהנים מבריאות כללית טובה יותר אלו שישנו שינה נורמלית הקפידו על התזונה המגוונת ביותר, ואלו שישנו מעט מאוד שעות בכל לילה צרכו את המזונות הכי פחות מגוונים
▪  ▪  ▪
מה הכנסנו לפה? [צילום: פלאש 90]

מה שאנו אוכלים יכול להשפיע על איכות השינה שלנו. כך מוכיח לנו מחקר חדש. חוקרים גילו כי חומרים מזינים מסוימים משחקים תפקיד במשך השינה. הם הגיעו גם למסקנה כי אנשים שאוכלים מגוון מזונות (סמן לתזונה כללית בריאה) נהנים מדפוסי השינה הבריאים ביותר.
למרות שרבים מאיתנו מכירים בכך שיש קשר בין מה שאנו אוכלים לדרך בה אנו ישנים, מעט מאוד מחקרים מדעיים חקרו את הקשר, במיוחד במצבים ב"חיים האמיתיים" כך לדברי החוקרים, מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פנסילבניה.
באופן כללי, ידוע כי אלו המדווחים על בין 7 ל-9 שעות שינה בכל לילה בדרך כלל גם נהנים מבריאות כללית טובה יותר, ולכן החוקרים ניסו לענות על שאלה פשוטה: "האם יש הבדלים בתזונה בקרב אלו שדיווחו על שעות שינה מעטות יותר, רבות יותר או על דפוס שינה סטנדרטי?"
כדי לענות על השאלה ניתחו החוקרים נתונים ממחקר לאומי שנעשה בין השנים 2008-2007 (US National Health and Nutrition Examination Survey) וגילו כי אנשים שדיווחו על מעט שעות שינה (6-5 שעות שינה בלילה) צרכו את כמות הקלוריות הרבה ביותר, אחריהם אלו שישנו שינה נורמלית (8-7 שעות שינה בלילה), אלו שישנו מעט מאוד שעות שינה (פחות מחמש שעות) ואלו שישנו הרבה מאוד שעות בכל לילה (9 שעות או יותר).
בהיבט של תזונה נכונה, אלו שישנו שינה נורמלית הקפידו על התזונה המגוונת ביותר, ואלו שישנו מעט מאוד שעות בכל לילה צרכו את המזונות הכי פחות מגוונים.
ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Appetite.
האם ניתן לשנות את דפוסי השינה?
שינה קצרה מאוד נמצאה קשורה לצריכה נמוכה יותר של כימיקל הנקרא ליקופן (הנמצא במזונות בצבע כתום ואדום, כמו עגבניות), פחמימות ומי ברז. שינה קצרה נמצאה קשורה לצריכה נמוכה של ויטמין C, מי ברז, סלניום (מינרל הנמצא באגוזים, בבשר ובצדפות) ולצריכה גבוהה של חומרים מזינים הנמצאים בירקות בעלי עלים ירוקים (הנקראים לוטאין וזקסנטין).
שינה ארוכה נמצאה קשורה לצריכה נמוכה יותר של חומר הנמצא בשוקולד ובתה (ונקרא תאוברומין), שומן רווי הנקרא חומצה דודקנואית, כולין (הנמצא בביצים ובבשרים שמנים), פחמימות וצריכה גבוהה של אלכוהול.
בסך-הכל, אנשים שישנו 8-7 שעות בכל לילה היו שונים במונחים של תזונה, בהשוואה לאנשים שישנו פחות או יותר. החוקרים גילו גם כי שינה קצרה או ממושכת קשורה למגוון מצומצם יותר של מזונות. השאלה שנותרה עדיין ללא מענה היא האם שינויים בהרגלי התזונה יכולים לשנות את דפוסי השינה?
ישנה חשיבות גדולה לחקר הנושא משום שידוע כי שינה קצרה קשורה לבעיות בריאות, כולל לעלייה במשקל, לסוכרת ולמחלות קרדיווסקולריות. ידוע גם כי אנשים שישנים שעות ארוכות מדי סובלים מהשלכות בריאותיות שליליות. לכן, אם ניתן יהיה להצביע על הרכב החומרים המזינים האידיאלי במטרה לעודד שינה איכותית ובריאה, ניתן יהיה אולי להירתם בדרך זו למלחמה בהשמנה ובגורמי סיכון בריאותיים אחרים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם התזונה קובעת את איכות השינה שלנו?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לילך ויסמן
גורם בכיר המעורב במגעים: "בנט יוכל לבחור בכל תיק כלכלי בכיר שיהיה מעוניין בו, פרט לשר האוצר"    בנט יוכל לקבל גם את ראשות ועדת הכלכלה אם יחפוץ בכך    נציגי יאיר לפיד מופתעים ממתווה הליכוד לגיוס חרדים
עופר וולפסון
שר האוצר שטייניץ אישר העלאת מחירים, לאחר שוועדת המחירים המליצה על העלאה בשיעור כפול    ההעלאה נמנעה לפני כחודשיים בהוראת ראש הממשלה, עד לאחר הבחירות
מערכת אתר ערוץ הספורט
אחרי 2,700 שנה: הענף העתיק יצא מהמשחקים ב-2020
עידן יוסף
הכתבת לענייני כלכלה ברשת ב' היא הזוכה בפרס הישראלי לתקשורת כלכלית איכותית לשנת תשע"ג-2013    תקבל פרס בגובה 5,000 דולר מאגודת לדעת
מחלקה ראשונה
ד"ר שוקי אמרני, המשנה למנכ"ל משרד הפנים: קיים צורך להגביר את האפקטיביות של ממצאי הביקורת ככלי ניהולי בתהליך קבלת החלטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il