X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקבוצות חוצה צפון ושפיר הנדסה יתמודדו על הקמת קטע נוסף בכביש 6 באורך 20 קילומטרים, בין יקנעם לצומת סומך, שייפתח לתנועה בשנת 2017 הכביש מוארך במקביל מדרום, ובסופו ייפרש לאורך 180 ק"מ מהנגב ועד הגליל
▪  ▪  ▪
[צילום: כביש 6]

שתי הצעות הוגשו (יום ג', 12.2.13) במכרז להקמה, מימון, תפעול ותחזוקה של הקטעים הצפוניים, קטעים מס' 3 ו-7, בכביש חוצה ישראל (כביש 6).
המכרז נערך על-ידי ועדת המכרזים הבין-משרדית שמונתה לנושא בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית במשרד האוצר, רו"ח יריב נחמה, ובה שותפים נציגי משרדי האוצר והתחבורה וחברת כביש חוצה ישראל.
שני המציעים במכרז הם קבוצת "חוצה צפון" המשותפת לחברות שיכון ובינוי (50%) ואפריקה-ישראל (50%), ו"שפיר הנדסה חוצה ישראל צפון" של חברת שפיר הנדסה (100%).
קטעי הכביש יוקמו בשיטת BOT, לפיה הזוכה יתכנן, יקים, יתפעל ויתחזק את הפרויקט למשך 34 שנים, ובסיומן ישיבו לרשות המדינה.
הפרויקט כולל סלילת כביש באורך כולל של כ-20 ק"מ, כריית שלוש מנהרות כפולות שאורכן הכולל כ-5 ק"מ, בניית מחלפים שיחברו את כביש 6 למערך הכבישים האזורי, וכן, הרחבה ושדרוג של כביש 70 בתוואי הפרויקט. הכביש צפוי להיפתח לתנועה בשנת 2017. הנסיעה במנהרות החדשות תהיה מחויבת בתשלום אגרה, על-פי התעריפים שאושרו על-ידי הממשלה, כך שנסיעה בשעות השפל תהיה זולה יותר, והנוסעים בשני המקטעים ברצף ייהנו מהנחה בתשלום.
הכביש המתוכנן בין יקנעם לסומך הינו המקטע השלישי בכביש חוצה ישראל אשר יוקם בשיטת BOT. המקטע הראשון שהוקם בשיטה זו, משורק ועד עירון, נפתח לתנועה בשנת 2004. מקטע כביש נוסף שהתבצע בשיטת BOT הינו ההארכה מעירון ועד עין תות, שנפתחה לתנועה בשנת 2009.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, מסר כי "הארכת כביש 6 מיקנעם לסומך היא חלק מתוכנית 'נתיבי ישראל' שאושרה בממשלה בשנת 2010, במסגרתה הוחלט על בחינה, תכנון ויישום פרויקטיי תחבורה לשיפור הנגישות התחבורתית בנגב ובגליל, ובכך, לאפשר פיזור מאוזן יותר של האוכלוסיה ופריסת הפעילות התעסוקתית והכלכלית ברחבי הארץ".
מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל (הרשות הממונה על קידום ויישום הפרויקט), ראובן לבאון, ציין כי הארכת הכביש מצפון הינה במקביל להארכה נוספת של הכביש מדרום מבית קמה לצומת שוקת באורך של כ-20 ק"מ. בכך, יובטח רצף של כ-180 ק"מ מהגליל לנגב, דבר שיביא להאצה של מגמת החיבור בין הפריפריה למרכז.

תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  13/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2 הצעות להקמת החלק הצפוני של חוצה ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן ריאל רוצה לחגוג שוב באלופות ומוכן ליונייטד
רועי גלדסטון
האמריקאי שלקח אליפות עם גליל במו"מ עם האדומים
מערכת אתר ערוץ הספורט
מנג'ר האדומים מתרגש. אברה: "חייבים ליצור הרתעה"
שרלי שטרית
פרשנויות רבות ניתנו לציור המפורסם עם הפה הפעור והעיניים החלולות - מלבד אחת: פשר צעקתם של מנהלי הגלריה, היום לפני 19 שנה, כשגילו שהציור היקר נגנב
מערכת אתר ערוץ הספורט
בעלי אשקלון נשלח למעצר בית לאחר תקיפת קרובת משפחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il