X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האוצר והות"ת בחרו בחברה המתמחה במסחור קניין רוחני על-רקע היעדרו של מנגנון יעיל שכזה ברבים מהמוסדות להשכלה גבוהה בישראל, ובייחוד במכללות
▪  ▪  ▪
מסה קריטית של פרויקטים פוטנציאליים [צילום: AP]

משרד האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה בחרו (יום ד', 13.2.13) בחברת "רוזטה אי פי" לספק שירותי מסחור ידע למוסדות להשכלה גבוהה, המתוקצבים על-ידי המדינה באמצעות הוועדה לתכנון ותקצוב.
רוזטה אי פי תחפש אחר מחקרים פוטנציאלים ליישום במוסדות המחקר, תפעל לשווק ולמכור את הקניין רוחני שימוסחר עבור המוסדות ותנהל רישום של הקניין במסגרת ההתקשרות של החברה מול המוסדות.
כמו-כן, תפעל החברה לארגון והשתתפות בכנסים על-מנת לחשוף את הידע של המוסדות בפני גורמים מהתעשיה ותערוך מחקרים יישומיים לפי הזמנת צדדים שלישיים בתעשיה ובמסחר או תתן ייעוץ בנושאים אלה, תוך שימוש במשאבי המוסדות.
באוצר אומרים כי רוזטה הציגה צוות בעל היכרות עמוקה עם התעשיה הכולל ניסיון ורקע בנושא רישום ומסחור קניין רוחני במגוון תחומים טכנולוגיים ותעשייתיים כדוגמת הנדסה, עיצוב, מדעי המחשב ומדעי החיים.
היעדר יכולות מסחור ידע למספר רב של מוסדות
בבחינה שקיימו אגף תקציבים במשרד האוצר, הות"ת ולשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת עלה הצורך ב"חיזוק הקשר בין האקדמיה לתעשיה" אשר הוביל לעבודת מטה שנערכה בשנתיים האחרונות. במסגרת עבודה זו, נבחנו תהליכי העברת הידע מהמוסדות האקדמיים בישראל לתעשיה, ובכלל זה שיפור וסיוע בפעילות המנגנונים הקיימים, זיהוי כשלי השוק, חסמים אפשריים וגיבוש כלים מסייעים.
תהליך הבחינה העלה, בין היתר שבישראל, באופן יחסי למדינות מובילות אחרות, קיימת מערכת מפותחת ומתקדמת בתחום זה וכן קיימות מספר חברות מסחור ידע חזקות ומצליחות. יחד עם זאת, זוהו קשיים וחסמים אשר מונעים את ניצול מלוא הפוטנציאל הגלום בתחום. החסם הבולט, הוא היעדר יכולות מסחור ידע למספר רב של מוסדות להשכלה גבוהה ומוסדות מחקר נוספים. למעשה, מעבר למספר מוסדות מצומצם, להם חברות העברת טכנולוגיה ומסחור ידע ותיקות ומבוססות וכן מסורת רבת שנים וידע מצטבר רב בנושא, קיים מעגל נוסף של מוסדות להשכלה גבוהה ומוסדות מחקר נוספים להם אין מנגנון יעיל ומנוסה למסחור הידע ובפרט ידע חדש בעל פוטנציאל מסחרי גבוה.
היקף הידע למסחור של כל אחד מהמוסדות ובפרט מכללות נמוך משמעותית מההיקף המקביל באוניברסיטאות ולכן אינו מצדיק את הקצאת המשאבים הדרושה להקמת חברת מסחור איכותית בכל מוסד. אולם נראה כי לכל הגופים ביחד קיימת מסה קריטית של פרויקטים פוטנציאליים. המהלך יתרום למיצוי פוטנציאל מסחור הידע, להעלאת רמות החדשנות ויכולות התחרותיות של התעשיה הישראלית ולהגדלת מקורות ההכנסה של מוסדות המחקר בישראל.
בהצעות שהוגשו ניתן דגש מיוחד לאיכות הקבוצה ולניסיון הרלוונטי של חבריה ותוכנית הפעולה שלה. תקופת ההתקשרות בין המדינה לחברה הזוכה נקבעה לשמונה שנים, עם אפשרות להארכה לתקופות שלא תעלנה על ארבע שנים נוספות, בכפוף לעמידתה באבני דרך כפי שנקבעו במכרז.

תאריך:  13/02/2013   |   עודכן:  13/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוזטה תמסחר הקניין הרוחני של האקדמיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח פנה אל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיפנה לבית המשפט ויבקש לצמצם את צו איסור הפרסום בפרשה הביטחונית החמורה    דורש פרסום מידע ומתן תשובות לשאלות העוסקות בנסיבות מותו של בן זיגייר בתא השמור בכלא רמלה
עופר וולפסון
רשמה ביקושים הגבוהים ב-55% מההיצע בשלב הציבורי של הגיוס    המחיר בו גייסה החברה את אגרות החוב משקף תשואה של כ-3.78%
עופר וולפסון
ספייסנט, חברת-הבת של גילת, חתמה על חוזה ל-5 שנים עם אופציה להארכה, ששוויו 20 מיליון דולר, עם ארגון השילוח    תתקין בעבורו שירותי קישוריות רשת עבור 5,700 מוקדיו
עופר וולפסון
ההסתדרות צפויה להכריז על סכסוך עבודה בכלל משרדי הממשלה וברשויות המקומיות על-רקע המגמה ההולכת וגוברת להחתמת עובדי מדינה בחוזים אישיים
איתמר לוין
בכתב האישום נטען שעו"ד מוטי גלוסקה תיווך בשוחד לראש עיריית רמת גן והוא מופיע ברשימת עדי התביעה - אך מעמדו לא הובהר: עד מדינה, נאשם או מי שהתיק נגדו ייסגר. במצב זה, יש לפרקליטות אמצעי לחץ משמעותי נגדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il