X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשת הפעילה מרכול ענק בלתי חוקי במבשרת ציון, ובמקום להרוס אותו כפי שהורה בית המשפט - בנתה לצידו מבנים נוספים ביהמ"ש: יש להטיל קנס שיהפוך את העבירה לבלתי כדאית
▪  ▪  ▪
לוי. מניע כלכלי [צילום: פלאש 90]

רשת רמי לוי תשלם קנס של 900,000 שקל בשל הקמה והפעלה של מרכול ללא רישיון במבשרת ציון, תוך הפרה מתמשכת של צו שיפוטי. כך קבע (7.2.13) שופט בית משפט השלום בבית שמש, ירון מינטקביץ.
רמי לוי הקימה בשנת 2006 מבנה בן 1,000 מ"ר ששימש כמרכול, באזור המיועד למלאכה. היא הצטוותה להרוס אותו עד 13.12.08, אך לא עשתה זאת. יתרה מזאת: הרשת הקימה מבנים נוספים, שאחד מהם - בשטח של 600 מ"ר - משמש עד היום לאיחסון מוצרים הנמכרים במרכול. הרשת הודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון, בו נקבע שיוטל עליה קנס שינוע בין 450,000 שקל ל-1.05 מיליון שקל, וכי היא תהרוס את המבנים.
מינטקביץ' אומר: "עבירות של בנייה ללא היתר ובנייה בניגוד לתוכנית הן מכת מדינה, הגורמת לנזקים סביבתיים וחברתיים קשים... הנאשמת הקימה חנות מרכול על כביש ראשי, באזור המשמש לתעשיה. אין מדובר באי התאמה 'טכנית' לתוכנית המתאר אלא בעניין מהותי. לא בכדי לא קיבלה הנאשמת היתר להפעלת המרכול במקומו הנוכחי. עסק של מרכול מתאפיין בתנועת לקוחות ערה, המחייבת הכשרת חניות רבות לכלי רכב והתאמת תוכנית התנועה לפעילות העסקית. היות שהמניע לעבירה הוא כלכלי, יש להשית בגינה קנס כספי כבד, הנמדד במאות אלפי שקלים".
עוד הדגיש מינטקביץ' את החומרה הרבה של הפרת צו ההריסה, אשר לדבריו מצדיקה מאסר על תנאי וקנס כבד. "עבירה זו, יש בה כדי לחתור תחת הערך הבסיסי של הציות לחוק. עבירה זו מחייבת השתת עונשים כבדים, אשר יבטאו את חמרת העבירה וירתיעו מפני ביצועה", הוא אומר. "אין ספק, כי בחירתה של הנאשמת להפר את החוק ולא לבצע צו ההריסה, נבעה מתחשיב פשוט, כי המשך השימוש בבנייה משתלם לה יותר מאשר הריסתה, אף אם יוטל קנס כספי".
מינטקביץ' מוסיף: "בעת גזירת הדין, תפקידו של בית המשפט הוא לשנות את תחשיב הרווח וההפסד אותו עושים עברייני בנייה, באופן שיהפוך ביצוע עבירות בניה לבלתי משתלם כלכלית. מטרה זו תושג, רק אם יוטלו קנסות כבדים ומרתיעים, אשר יש בהם לבטא את חומרת העבירות ולאזן את הרווח הכלכלי שבצידן".
מינטקביץ' גם הטיל על רמי לוי קנס על תנאי בסך 500,000 שקל, שיופעל אם תעבור שוב על חוקי התכנון והבנייה במשך שלוש שנים. את הוועדה המקומית הראל ייצג עו"ד יוסי חביליו, ואת רמי לוי - עו"ד רן אפרתי.

תאריך:  14/02/2013   |   עודכן:  14/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש מסתייג מנסיונה של החברה החרדית לפתור בעצמה עבירות מין, מזהיר שמשמעות הדבר היא העברת הבעיה ממקום למקום ומביע תקווה שמנהיגי הציבור יבינו שיש לפנות למשטרה
איתמר לוין
ביהמ"ש מציע להפנות לגישור את תביעת מאפיות אנג'ל נגד המדינה בנושא עידכון מחירי הלחם
מערכת אתר ערוץ הספורט
רכז בולס מתעכב בשיקום. טורקוגלו הושעה מ-20 משחקים
מערכת אתר ערוץ הספורט
אלן אנדרסון כיכב בנצחון של טורונטו בניו יורק
אלעזר לוין
"יולי עופר אמר לי פעם, שאישור פרויקט נמשך 21 שנים, ולמשפחתו יש פרויקט בהרצליה שתקוע 30 שנה"    "מערכת הרישוי מושחתת "    יזמי נדל"ן מתלוננים על סחבת של שנים    האם המצב ישתפר? איש לא הרים יד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il