X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחד ממנהלי ההשקעות הבכירים במשק פורש מכלל ביטוח ועובר לתפקיד מקביל בחברה המתחרה הפניקס יחליף את גרינשטיין, שכנראה לא היה סיפור הצלחה פרישה חמישית בתוך חודשיים בצמרת כלל האם יקיר נפגע מיחסו של כהן טעות מביכה בהפניקס
▪  ▪  ▪
רועי יקיר. עובר [צילום: סיון פרג']

טלטלה בענף הביטוח: רועי יקיר, מנהל "כנף", חברת ההשקעות הפיננסיות של כלל ביטוח, פורש לאחר 13 שנים בתפקידו. הוא עובר לתפקיד מקביל בחברה המתחרה, הפניקס, ויחליף את גד גרינשטיין.
יקיר נחשב לאחד ממנהלי ההשקעות המעולים במשק. הוא אחראי לתשואות הגבוהות שהשיגו ההשקעות הפיננסיות של כלל ביטוח, וכן לרכישות מוצלחות של נדל"ן.
נראה, שיקיר נפגע לאחר שנודע לו כי המנכ"ל החדש, איזי כהן, מבקש "להצניח" לתפקיד מעל ראשו את המשנה למנכ"ל בנק הפועלים, ענת לוין, שהייתה בעבר מנהלת ההשקעות של מגדל. זאת, במסגרת המדיניות של כהן - לשעבר מנכ"ל מגדל - להעביר לכלל ביטוח מנהלים בכירים לשעבר במגדל, במקום מנהלים פורשים (ראו בהמשך).
במקביל, ביקש מנהל ההשקעות הראשי של הפניקס, גד גרינשטין, לפרוש מתפקידו, אם כי יישאר בקבוצה. גרינשטיין לא היה סיפור הצלחה, וההשקעות הפיננסיות של הפניקס נתנו אשתקד תשואות נמוכות לעומת חברות אחרות. גם בעסקי הנדל"ן לא היו עסקות מסעירות. גרינשטיין ביקש כבר לפני מספר חודשים לפרוש מתפקידו.

שמע על הפרישה 90 דקות לפני ההודעה

הפרישה הייתה הזדמנות מצוינת לרועי יקיר לעזוב את כלל ולעבור להפניקס, שם מקבל אותו המנכ"ל אייל לפידות בזרועות פתוחות. לאיזי כהן נודע על הפרישה אתמול ב-5 אחר-הצהריים, 90 דקות לפני שהפניקס הודיעה רשמית על מינויו של יקיר. ההפתעה בכלל ביטוח הייתה כה גדולה, עד שהיא הודיעה על פרישת יקיר רק הבוקר (יום ה', 14.2.13) ב-09.07, ועדין לא הודיעה מי יחליף את יקיר.
יקיר יפרוש בפועל בעוד חודשיים, ב-13 במאי, משום שעליו להודיע על פרישה 60 יום מראש. ייתכן שתאריך הפרישה ישתנה. לכלל ביטוח יש לכאורה זמן להודיע על מינוי מנהל השקעות חדש, אך עליה להביא בחשבון תקופת חפיפה, או פרישה מוקדמת יותר של יקיר. ייתכן שהתפקיד יינתן ללימור דנש, מנהל השקעות הנוסטרו (כספים עצמיים) של החברה.

לפידות לא הודה לגרינשטיין על השגיו

מנכ"ל הפניקס לפידות הודיע כי הוא מודה לגרינשטיין "על תקופתו כמנהל ההשקעות, ועל ההתמודדות על האתגרים שניצבו לפניו". בניגוד למקובל, לא הודה לפידות לגרינשטיין על שירותו ועל השגיו. זהו רמז דק – לפחות – לכך שגרינשטיין לא היה סיפור הצלחה גדול.

טעות מביכה: "יתחיל לעבוד ב-2020"

טעות מביכה אירעה אמש להפניקס. בהודעתה הרשמית על מינויו של יקיר היא הודיעה, כי המינוי ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2020(!), כלומר בעוד כשמונה שנים...ברור שיש כאן טעות דפוס או הקלדה. לא ברור איך אירעה טעות מוזרה כזו, ביחוד בהודעה רשמית, שנמסרה גם לרשויות ולציבור בעלי המניות. בנוסף, לא ברור מהו התאריך האמיתי שבו יתחיל יקיר לעבוד. לכאורה, ב-13 במאי, אולם כאמור, ייתכן שהמועד ישתנה, יוקדם או יידחה במקצת.

פרישה חמישית של בכירי מגדל

התפטרותו של יקיר היא פרישה חמישית של בכירי מגדל, מאז מונה איזי כהן למנכ"ל, ב-2 בדצמבר. ימים מספר לאחר שהחל בתפקידו, פרשו בבת אחת ארבעה בכירים: מנהל החטיבה לחיסכון ארוך טווח רמי דיין (לשעבר המשנה למפקח על הביטוח), מנהל חטיבת ביטוח כללי יצחק קליין, מנהל חטיבת פיתוח עסקי שי פוגל (לשעבר מנכ"ל החברה לביטוח ישיר) ומנהל החטיבה הכלכלית עומר בן פזי. כן פרשו כמה מנהלים בדרג שני.

כלל ו-9 בנות: ההסתדרות היא הגוף היציג

עוד הודיעה כלל ביטוח, כי היא מכירה בהסתדרות כגוף היציג של עובדי החברה. בכך נענתה לבקשת ההסתדרות, שפנתה אליה בעניין זה לפני 10 ימים. הודעת כלל ביטוח חלה על החברה-האם ועל 9 בנות ונכדות, כולל כלל בריאות, כלל פנסיה וגמל, כלל ביטוח אשראי וחברות אחרות. זהו כמובן הישג להסתדרות, וגם לעובדי החברה. מעניין יהיה לראות באלו חברות ביטוח ילכו העובדים בעקבות כלל ביטוח.

תאריך:  14/02/2013   |   עודכן:  14/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טלטלה בביטוח: יקיר עובר מכלל להפניקס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעדיף להשקיע את הכסף בפקדון רי
נמרוד32  |  25/02/13 14:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סניגורו של ראש עיריית ר"ג: שערורייה רודפת שערורייה בטיפול בתיק נגדו    תשובתם של בר ויתר הנאשמים לכתב האישום נדחתה לחודש מאי לצורך לימוד חומר החקירה התופס 220 קרטונים
אסף אקרמן
גיא כהן: "הראש בגביע". עוד היום: מכבי ראשל"צ-סביון
רועי גלדסטון
פניני ומכבי מוכנים לקרב (21:00, ישיר באפליקציה)
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע: דני חברי בעט ללא כל סיבה בשוהה בלתי חוקי    שוטר נוסף שהיה מעורב באירוע הועמד רק לדין משמעתי ושימש כעד תביעה, אך ניסה לסייע ככל יכולתו לעמיתו
יפעת גדות
בקרב תושבים באזורים בהם נפגעו היערות ממזיקים היו עשרות אלפי מקרי מוות נוספים בהשוואה לשיעור התמותה בקרב אנשים שהתגוררו באזורים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il