X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הורה להשיב מיידית לעבודתו את קב"ט קריית הממשלה ברמלה לאחר שקבע, כי אין ממש בנימוקיה של המדינה לפיטוריו הקב"ט: אני ושניים מעמיתי פוטרנו בשל גילנו
▪  ▪  ▪
קרית הממשלה ברמלה. הקב"ט שלף אקדח

המדינה פעלה משיקולים זרים כאשר פיטרה את קב"ט קריית הממשלה ברמלה. כך קובע (30.1.13) בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, כאשר הורה להשיב את שלום כהן לעבודתו עד להכרעה בתביעתו נגד פיטוריו.
כהן משמש כקב"ט קריית הממשלה ברמלה מאז 1999. העילה הרשמית לפיטוריו הייתה אירוע שהתרחש במאי 2012, בו שלף את אקדחו של אחד המאבטחים ולטענת הלה - כיוון אותו נגדו. כהן טען, כי נכנס לחדר המאבטחים והבחין בכך שאקדחו של אותו מאבטח אינו קשור בסרט האבטחה כפי שנדרש בתקנות הבטיחות. כדי להדגים את הסכנה שבדבר, הוא שלף את האקדח מנרתיקו של המאבטח, אך לדבריו לא כיוון אותו לעברו. המשטרה סגרה את התיק בנושא מחוסר ראיות.
באוגוסט 2012 זומן כהן אל סגן מנהל אגף בכיר חירום וביטחון במשרד האוצר, מבלי שנמסר לו מראש מהו נושא הפגישה, שם נמסר לו שלאור אירוע זה - אין הוא מתאים לתפקידו והמדינה מבקשת לסיים את העסקתו. לאחר מכן נערך לו מה שהוגדר כשימוע, וכעבור ארבעה חודשים נמסר לו על פיטוריו החל מ-31.1.13. כהן טען, כי הסיבה האמיתית לפיטוריו היא גילו - 60 - וכי מסיבות דומות פוטרו קב"טים בקריות הממשלה בבאר שבע ובחיפה.
השופטת אורנית אגסי ציינה, כי על כהן יהיה להוכיח בהליך העיקרי את טענת האפליה מחמת גיל. מכל מקום, בשלב זה של צו זמני השתכנע בית הדין, כי מדובר בפיטורים משיקולים זרים וכי נימוקיה של המדינה לפיטורים אינם משכנעים. לדברי אגסי, למרות שהתנהגותו של כהן באותו אירוע הייתה חריגה ומיותרת, אין ממש בחומרה שהמדינה מייחסת לו, שכן המשטרה לא ביטלה את אישורה להעסקתו של כהן כקב"ט.
"הבירור והטחת האשמות שהטילה המדינה באמצעות עובדיה והחלטתה כי התנהלות המבקש מהווה סיכון בהמשך העסקתו ניתנה לכאורה משיקולים זרים. בעניין זה נציין, כי לאחר האירוע ולכל הפחות ממחצית מאי עת התקבלה התלונה אצל הממונים במשרד האוצר, לא הושהה המבקש מעבודתו ולו ליום אחד והמשיך לעבוד כרגיל בתפקידו. על כן הטיעון של המדינה כי יש סיכון בהמשך העסקתו, אינו סביר ומהווה נימוק סתמי לשם פיטוריו", קובעת אגסי. היא גם מציינת, כי ההחלטה לפטר את כהן באה דווקא לאחר שהמשטרה סגרה את התיק נגדו.
עוד אומר בית הדין, כי לכהן לא נערך שימוע כדין, וכי הטענות הנוספות נגדו - כאילו הוא מטיל אימה על המאבטחים וכי הופעתו החיצונית אינה נאותה (שיער אסוף עם קוקו) - הועלו רק בתשובת המדינה לתביעתו, ולכן לא ייתכן שהיוו נימוק אמיתי לפיטוריו. לפיכך הורה בית הדין להשיב מיידית את כהן לעבודתו ולשלם לו הוצאות בסך 8,000 שקל. כהן מיוצג בידי עו"ד הדס שגיא.

תאריך:  17/02/2013   |   עודכן:  17/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד: המדינה פיטרה קב"ט משיקולים זרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי החמיר בעונשו של אנס, אך בית המשפט העליון הפחית את העונש לזה שנקבע בהסדר הטיעון    קובע: יש לסטות מן ההסדרים רק במקרים חריגים ונדירים
אביתר בן-צדף
עוד חמישה עובדים אזרחיים באקדמיה ננזפו, ושניים מהם התפטרו בעקבות משפטם
אביתר בן-צדף
ביקורת ציבורית על הערכת העיטור החדש כבכיר לכוכב הארד עם תוספת קרבית, המוענק לחיילים קרביים, שגילו גבורה מול פני האויב
איתמר לוין
השופט בדימוס הוציא צו למאסרו של עופר מקסימוב בשל אי-תשלום הקנס שהוטל עליו בפרשת הבנק למסחר - למעלה מחודש לפני המועד שקבע הוא עצמו לתשלום הקנס    ביהמ"ש קבע: הצו בטל מעיקרו
איתמר לוין
היו"ר היוצא של הוועדה לביקורת המדינה מבקש לכנס אותה בהרכב זמני, עוד לפני הקמת הממשלה, כדי לדון בפרשה ולשקול אפשרות להקים ועדת חקירה ממלכתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il