X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יגאל אנקורי טען בספר שכתב, כי חברי הכנופייה ביצעו את הפשעים שיוחסו להם - למרות שהמדינה חזרה בה מהאישומים נגדם לאחר שהתברר שהודאותיהם הוצאו במכות
▪  ▪  ▪
ניב. סטימצקי לא אחראית [צילום: בוצ'צ'ו]

סגן ניצב בדימוס יגאל אנקורי ישלם 90,000 שקל לשלושה מנאשמי "כנופיית מע"צ", שזוכו מכל אשמה לאחר שנים ארוכות בכלא. זאת, לאחר שבספר שפרסם טען, כי למעשה ביצעו את העבירות שיוחסו להם. כך קבעה (7.2.13) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, ריבה ניב.
חברי "כנופיית מע"צ" הורשעו בשנת 1978 בשורה של עבירות חמורות, ורק בשנת 1994 - לאחר שסיימו לרצות את עונשיהם - הודה קצין משטרה בדימוס, שי שמחי, כי הודאותיהם הוצאו במכות. ב-1998 הודיעה המדינה, במסגרת משפט חוזר, כי היא חוזרת בה מן ההאשמות, והנאשמים-לשעבר זוכו בפיצויים.
אנקורי היה קצין מודיעין במשטרה בתקופה הרלוונטית והממונה על החקירה הסמויה בפרשה. בשנת 2006 כתב ספר זכרונות, שאחד הפרקים בו מוקדש לפרשת "כנופיית מע"צ". בין היתר כתב אנקורי: "ברצוני להוכיח שהנאשמים כלל לא היו אזרחים תמימים, חפים מפשע ושידי בכל מקרה נקיות... התברר לנו שיש לנו עניין עם כנופיה של מפלצות שפעלה בשטח כמחתרת מתחת לאפינו במשך כחמש שנים, עוד מימי נעוריהם. הם חילקו ביניהם תפקידים בהסכמה והקפידו על המשמעת כחברים בכנופיה.
"...רוב חברי הכנופיה היו עריקים מצה"ל שהשתמשו בדלק שקנו בתלושים גנובים מצה"ל כחומר בעירה בהצתות. את מבצעיהם ביצעו בעזרת רכבים גנובים. הם נהגו להחליף את מספרי הזיהוי של המכוניות הגנובות. כמו-כן, שכרו מכוניות פרטיות ליום אחד, שיכפלו את מפתחות הרכב, וביום שלמחרת גנבו את המכונית מחברת ההשכרה". בסוף הפרק נכתב: "חבל לי שכמה חוקרי משטרה עלובי נפש ומפירי חוק, פגמו בהליכי החקירה והמשפט והביאו לכך שהעבריינים הללו זוכו".
גדעון הררי, אורי גולבראו ויוסף רחימי - שהיו בין הנאשמים שזוכו ושמותיהם הוזכרו בידי אנקורי - הגישו נגדו תביעת לשון הרע. אנקורי טען, כי יש לקרוא את הפרק במלואו, שם צוין שהם זוכו, וכי מטרתו העיקרית הייתה להבהיר שהוא לא נטל חלק בחקירות הבלתי-חוקיות.
ניב דחתה את טענות ההגנה של אנקורי. לדבריה, לא הייתה עליו חובה חוקית כלשהי לבצע את הפרסום ולא היה לו אינטרס אישי כשר עליו ביקש להגן: "כאן, חלפה לה הפרשה זה מכבר, הנתבע פרש מהמשטרה ואיש לא האשים אותו כי ביצע את החקירות האסורות... הגנה על שמו הטוב של הנתבע או של אותם שוטרים שלא חטאו בחטא החקירה האסורה, לא חייב השמצתם של התובעים". עוד היא קובעת, כי אין המדובר בהבעת דעה אלא במה שמתיימר להיות הצגת עובדה.
לעומת זאת, דחתה ניב את התביעה נגד רשת סטימצקי, אשר מכרה את הספר והורידה אותו מן המדפים לאור דרישת התובעים. ניב קיבלה את עמדתה של סטימצקי, לפיה אין זה מידתי להטיל עליה לבדוק במשקפיים משפטיים כל ספר שהיא מוכרת. "הטלת החובה אליה חותרים התובעים - איננה מידתית ואפשר שהיא אף מגבילה את חופש הביטוי", אומרת ניב.
ניב חייבה את אנקורי לפצות כל אחד מן התובעים ב-30,000 שקל וכן לשלם להם הוצאות בסך 7,000 שקל. התובעים חויבו לשלם לסטימצקי הוצאות בסך 5,000 שקל. את התובעים ייצגה עו"ד ורד פרי; את אנקורי - עו"ד יהל מרחבי; ואת סטימצקי - עו"ד ברק כלב.

תאריך:  17/02/2013   |   עודכן:  17/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קצין משטרה יפצה חברי כנופיית מע"צ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אי רצון לשנות מצב הרשעות השוא1
פרפר  |  17/02/13 17:33
2
המשך.........אי רצון לשנות...2
פרפר  |  17/02/13 17:46
3
סוף..........אי רצון לשנות 3
פרפר  |  17/02/13 17:52
4
יש שוטרים שתופרים יש פרקליטים
שמחה ברטר  |  17/02/13 19:21
5
נו ?
טולסטוי  |  18/02/13 11:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט רוזן: "הוא נתן צ'קים ליד שרה? הצ'קים התקבלו? זה העיקר" - ויש להתמקד בשאלה האם הם היוו שוחד לאורי לופוליאנסקי או תרומות לגיטימיות
איציק וולף
פרופסור משה קוה יפרוש בעוד שמונה חודשים בעקבות החלטת המועצה להשכלה גבוהה להגביל את כהונת ראשי האוניברסיטאות לשלוש קדנציות בלבד    בין המועמדים הבולטים להחליפו: שר המדע היוצא, פרופ' דניאל הרשקוביץ
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס לראשונה לפרשת מותו של איש המוסד בן זיגייר    "באף דיון אין לזלזל בבטחון המדינה, אנחנו לא כשאר המדינות"    "סומך לחלוטין על כוחות הביטחון ועל רשויות המשפט"
מירב ארד
בן-שמעון שימש משנת 2007 כסמנכ"ל בהתאחדות בוני הארץ, סגן מנהל אגף תשתיות ובנייה חוזית ומ"מ מנהל אגף בנייה ויזמות
עידן יוסף
אנרכיסטים מהימין שהודיעו לראש ישיבת איתמר על כוונתם להפגין נגד השתתפות אלוף שהוציא צווי הרחקה נגדם בעצרת זיכרון לנרצחי משפחת פוגל בישיבה נתקלו בתגובה חריפה מצד ראש הישיבה אביחי רונצקי שאיים כי יחטפו מכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il