X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשטרה תפעל במישור הפלילי, כולל העמדה לדין של משמיעי קריאות גזעניות והרחקה מהמגרשים קורא לגופי הספורט להגיע עד כדי הפסקת משחקים בשל אירועים גזעניים
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: ערוץ 2]

מערכת אכיפת החוק תפעל בנחישות, ביד קשה, ולאורך זמן, עד למיגור גילויי הגזענות במגרשי הכדורגל בכלל וסביב בית"ר ירושלים בפרט. כך הודיע (יום ב', 18.2.13) עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אסף הראל, ליו"ר הקבוצה, איציק קורנפיין, בעקבות דיון שכינס יהודה וינשטיין, בהשתתפות המפכ"ל יוחנן דנינו, פרקליט המדינה משה לדור ובכירים נוספים.
הראל הוסיף: "הפרקליטות ומשטרת ישראל תפעלנה, באמצעות הכלים המשפטיים שבידיהן, הפליליים והמנהליים, כדי למנוע גילויי אלימות וגזענות וכדי להביא את האחראים להם לדין. שילוב ידיים זה של הגורמים הבכירים ביותר משקף את הדחייה החד-משמעית של רשויות המדינה את הגזענות, ואת מאבקן הנחרץ והבלתי מתפשר בה".
בזירה המשפטית, הוסיף הראל, ייעשה כל הדרוש כדי להילחם בגזענות, ובכלל זה מעצר והבאה לדין של עברייני הגזענות; שינויי חקיקה ככל שיידרשו; ובחינת שימוש בתמריצים לעידוד פעילות ספורטיבית המקדמת את הסובלנות, הכבוד ההדדי ומתן ייצוג לכלל המגזרים בחברה הישראלית. בין היתר ינקטו הצעדים הבאים:
  • המשטרה תפעל למצות את הדין עם משמיעי קריאות גזעניות באמצעות נקיטת הליכים פליליים על-פי חוק איסור אלימות בספורט. מדובר בעבירה שעונשה עד שנתיים מאסר.
  • המשטרה תנקוט במדיניות מחמירה ובלתי מתפשרת, במסגרתה תשתמש בכלי של הרחקת אוהדים מן המגרש, ככל שיידרש. אוהדים יורחקו לא רק מהמשחק בו קראו קריאות גזעניות, הפרו את הסדר הציבורי וכדומה, אלא גם ממשחקים נוספים, תוך שלעיתים יחויבו להתייצב בתחנות משטרה במהלך המשחקים על-מנת לוודא את קיום צו ההרחקה. היועץ, יהודה וינשטיין, ביקש מהמשטרה להקפיד על יעוד של הרחקות, כך שניתן יהיה להחמיר את הטיפול במתפרעים סדרתיים.
  • המשטרה תמשיך לפעול במישור המודיעיני והחקירתי כלפי ארגון "לה-פמיליה" של אוהדי בית"ר, הנחשב לגרעין הקשה של המתפרעים, וייבחנו דרכים לאיסוף ראיות ובמידת הצורך לנקיטת צעדים נגד הפרות חוק מצד הארגון ואנשיו.
  • לדברי הראל, "מצופה מגורמי האכיפה לפעול בהתמדה ולאורך זמן כדי להפסיק את תופעת הקריאות הגזעניות והפרות הסדר ביציעים. מדובר במאמץ ארוך שיש לצפות מהמשטרה ומהפרקליטות להשקיע לאורך זמן, תוך שימוש בעבירות הייעודיות, וביישום מדיניות של אפס סובלנות".
  • וינשטיין קורא לגופי הספורט לעשות שימוש במכלול הכלים המשמעתיים שבסמכותם, בכדי לטפל במקרים בהם מתרחשות הפרות סדר או תופעות גזענות המוניות, ובמקרי קיצון, אף להפסיק את אירוע הספורט, והכל בהתאם לתקנונים המחייבים לפי חוק הספורט.
  • וינשטיין סיכם על קיום דיון המשך בלשכתו בעוד שלושה חודשים, לשם קבלת דיווח ועידכון על יישום ההחלטות שהתקבלו בישיבה זו, ובחינת צעדים נוספים ככל שידרשו.

תאריך:  18/02/2013   |   עודכן:  18/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וינשטיין: להחמיר המאבק בגזענות בכדורגל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הוועדה המחוזית "תשקול אפשרות" לקידום תוכנית להפיכת המתחם לגן לאומי, למרות שבידי היזמים - חברות מעוז דניאל ואולין - אישורים לבניית כפר נופש    הערכה: הקפאת הבנייה תחייב לשלם פיצויים גבוהים ליזמים
מערכת אתר ערוץ הספורט
המדורגת 114 בעולם נכנעה 6:2, 6:2 לקירסטן פליפקנס
אלעזר לוין
רכשה מעורק 50% בחברה הישראלית    שי פלדמן מגיע מחו"ל, לאחר שנבחר למנכ"ל במקום חוה פרידמן-שפירא, בתוקף מ-1 באפריל    המנכ"ל הישראלית עשויה לעבור לחו"ל
איציק וולף
סרטון אבטחה תיעד כיצד עבר רכבו של רנ"צ יוחנן דנינו באור אדום ודרס רוכב קטנוע    דנינו, שהיה ברכב באותה עת, צפה בסרטון והשעה את נהגו עד לתום החקירה    ל-News1 נודע: לנהג נערך שימוע לפני מספר ימים והוחלט שלא לשלול את רשיונו
אלעזר לוין
בקרן י' של הפניקס יש כיום כ-18.4 מיליארד שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il