X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל התיקים לירון אסא, בעליו של בית ההשקעות מומנטום, נמנע מלשלוח ל-11 מלקוחותיו לפחות, דוחות רבעוניים על מצב השקעותיהם כנדרש בחוק במקרים מסוימים שלח דוחות מטעים ושקריים, במטרה להסתיר מלקוחותיו הפסדים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

רשיונו של מנהל התיקים לירון אסא יבוטל לצמיתות והוא יימנע מכהונה כנושא משרה בגופים מפוקחים למשך חמש שנים. כך עולה (ב', 18.2.13) מהחלטת מותב ועדת האכיפה המנהלית, בראשות השופט בדימוס יהושוע גרוס, וחברי המותב עו"ד רוני טלמור וד"ר מאיר סוקולר, אשר אישר אמש את הסדר האכיפה המנהלית שנחתם ב-12 בנובמבר 2012 בין רשות ניירות ערך מצד אחד, ובין אסא מנגד. ד"ר אילנה מודעי, מנהלת מחלקת האכיפה המנהלית, ועו"ד טל אמיר, ממחלקת אכיפה מנהלית, ייצגו את רשות ניירות ערך במו"מ לכריתת ההסדר.
בפרשה הוגש כנגד אסא כתב טענות מנהלי, ועם חתימת הסדר האכיפה הופסק ההליך המנהלי כנגד אסא והתיק כנגדו נסגר בתנאים. על-פי הסדר האכיפה הודה המשיב בעובדות ובהפרות הנזכרות בכתב הטענות והסכים לסנקציות שננקטו נגדו.
הסדר האכיפה מייחס לאסא הפרת אמונים כלפי ֹשְמוֹנָה מלקוחותיו לפחות, בדרך של שליחת דוחות מטעים לאותם הלקוחות על אודות הרכב ושווי תיק ההשקעות שניהל עבורם, במטרה להסתיר מהם הפסדים שנגרמו עקב עסקות כושלות לתיק ההשקעות שנוהל על ידו וכדי למנוע את הפסקת התקשרותם עמו.
כמו-כן, אסא הפר את חובת הדיווח החלה עליו בהיותו בעל רישיון ניהול תיקים, לאחר שנמנע מלשלוח ל-11 מלקוחותיו לפחות, דוחות רבעוניים על מצב השקעותיהם כנדרש בחוק, או ששלח להם דוחות מטעים.
בנוסף, הוא ביצע פעילות אסורה על-ידי בעל רישיון, לאחר שסחר עבור חשבונות חברת מומנטום שבשליטתו, ב-45 מקרים שונים, בניגוד לאיסור הקבוע בחוק הייעוץ.
"מבין החמורים שמנהל תיקים יכול לעולל ללקוחותיו"
ועדת האכיפה המנהלית קבעה כי מצאה את מעשיו של אסא מבין החמורים שמנהל תיקים יכול לעולל ללקוחותיו. במרכז הפרשה נמצא מעשה סילוף נתוני דוחות והעברתם ללקוחות. המותב ציין כי "אמנם, אין טענה כי המפר לקח מכספיהם לכיסו, אולם הוא מעל בצורה חמורה באמון לקוחותיו, ופגע ביכולתם של הלקוחות להחליט בצורה מושכלת לגבי המשך הניהול של כספם על ידיו. המשיב פגע באינטרסים העומדים בבסיס חוק הייעוץ ובהם הגנה על כספי לקוחות אשר מנוהלים על-ידי המתווכים הפיננסים והגנה על אמון הציבור בפעילותם של אותם מתווכים".
ועדת האכיפה המנהלית קיבלה את עמדת הרשות ביחס לנימוקה מדוע אמצעי האכיפה בהסדר אינם כוללים סנקציה של עיצום כספי בגין ההפרות שביצע המשיב, אלא סנקציות של הגבלת עיסוק בלבד. "מדובר בתוצאת איזון ראויה, נוכח מצבו הכלכלי הקשה של המשיב, עליו הצהיר המשיב במסגרת תצהיר עליו חתם בקשר להכנסותיו והוצאותיו המראה על חוסר אמצעים והעדר יכולת לעמוד בעיצום כספי", צוין בהחלטה. "בנוסף, ממסמכים שצורפו לבקשה לאישור ההסדר עולה, כי עסקו החדש של המשיב בתחום נגרות הגינה טרם מפיק רווחים, הוצאותיו עולות על הכנסותיו, מתנהלים נגדו הליכי הוצאה לפועל, והוא על סף פשיטת רגל. נוכח מצבו הכלכלי של המשיב מצאה הרשות להסתפק באמצעי אכיפה לא-כספיים, אך גם חמורים לא פחות, אשר נותנים לדעתה מענה אכיפתי הולם בנסיבות העניין. עוד מוסיפה הרשות, כי כל עיצום שיוטל על המשיב ויועבר לאוצר המדינה, יגרע מיכולתו של המשיב לשלם את החובות שלו לנושיו שרובם לקוחות לשעבר שלו".
באשר לשני אמצעי האכיפה שהושתו בהסדר - קבעה ועדת האכיפה המנהלית כי שני אמצעי האכיפה הנ"ל, המוסכמים על הצדדים, משלימים זה את זה בהגבלת העיסוק של המשיב. אמצעי האכיפה של ביטול רישיון, מונע מן המשיב באופן ישיר לנהל כספי ציבור כבעל רישיון ניהול תיקים, ובמקביל אמצעי אכיפה של איסור כהונה למשך חמש שנים שולל מן המשיב את היכולת להיות בעל השפעה ומעורב בפעילות אשר מפוקחת בשל היותה נוגעת לכספי ציבור, מתוקף כהונה בתפקיד בכיר בגוף מפוקח.
עוד ציינה ועדת האכיפה המנהלית, כי אמצעי האכיפה הכלולים בהסדר הם מבין הסנקציות החמורות שבסמכות ועדת האכיפה המינהלית להטיל במסגרת חוק ניירות ערך, בשל הפגיעה בחופש העיסוק הגלומה בהם.

תאריך:  19/02/2013   |   עודכן:  19/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסדר אושר: רשיונו של אסא יבוטל לצמיתות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו אברג'יל
מאמן ב"ש לקראת שבת. המשחק נדחה ל-20:00
יפעת גדות
בדיקות עיניים קבועות, הימנעות מחשיפה לשמש והכרת ההיסטוריה הרפואית שלכם    טיפים חשובים לשמירה על ראייה תקינה ועיניים בריאות
אסף אקרמן
עף: השלישית תפגוש את השניה בקרב על היתרון בפלייאוף
רועי גלדסטון
פרסום ראשון: השחקן שוחרר לאחר חודש וחצי
דניאל שחק וענבל ששון
בלאט לא באמת יכול לחלק כוחות, הפועל עדיין מדשדשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il