X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יחד עם חומרים מזינים וחמצן, הקפאין עובר בחופשיות את מחסום השליה, אך העובר המתפתח אינו מבטא עדיין את האינזים הנדרש כדי לנטרל אותו בצורה יעילה
▪  ▪  ▪
מה את שותה? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
קפאין - מרפא או מזיק?
יפעת גדות
למרות שקפה נתפס אצל רבים כמקור הנפוץ ביותר לקפאין, הקפאין נמצא גם באופן טבעי בתה ובשוקולד, במשקאות קלים ובתרופות רבות ללא מרשם כמו משככי כאבים ותרופות נגד הצטננות
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
קפאין ופעילות גופנית מגנים מפני סרטן

   יפעת גדות
האהבה לקפאין - תלויה בגנים

   יפעת גדות
קפאין לטיפול בעיניים יבשות

התזונה של האם חשובה להתפתחות העובר ולבריאות הילד גם בגיל מאוחר יותר. ידוע כי הוספת ויטמינים מסוימים לתזונה תורמת לבריאות העובר גם כן. לדוגמה, חומצה פולית (ויטמין B9) מורידה את הסיכון לשדרה שסועה.
אך לא כל מה שצורכת האם יעיל להתפתחות התינוק. מחקר חדש שפורסם בכתב העת BMC Medicine הראה כי קפאין קשור למשקל לידה נמוך ולעלייה באורך ההריון.
יחד עם חומרים מזינים וחמצן, הקפאין עובר בחופשיות את מחסום השליה, אך העובר המתפתח אינו מבטא עדיין את האינזים הנדרש כדי לנטרל אותו בצורה יעילה. ארגון הבריאות העולמי (WHO) מציע להגביל את הכמות הנצרכת של קפאין ל-300 מיליגרם ביום במהלך ההריון ובמספר מדינות ההמלצות מדברות על הגבלה של 200 מיליגרם - פחות מכוס קפה אחת ברשתות מסוימות.
כוס קפה אחת?
כדי לחקור את השפעת צריכת הקפאין של האם במהלך ההריון על התינוק, צוות חוקרים מהמוסד הנורבגי לבריאות הציבור השתמש במידע על תזונת אימהות ועל פרטי לידות שנאסף לאורך עשר שנים. לאחר שהוצאו מהמחקר נשים עם מצבים בריאותיים או כאלו הקשורים להריון הוא כלל קרוב ל-60,000 הריונות. במסגרת המחקר נעשה מעקב אחר כל מקורות הקפאין שנצרכו - קפה, תה, משקאות מוגזים, וכן מזון כגון קקאו, עוגות, קינוחים ושוקולד.
לדברי החוקרים, למרות שצריכת קפאין קשורה בצורה משמעותית לעישון, שידוע שמעלה את הסיכון הן ללידת פג והן למשקל קטן של היילוד, המחקר הנוכחי לא גילה כל קשר בין קפאין בכלל או קפאין מקפה בפרט ללידת פג, אך כן נמצא קשר בין קפאין ללידת תינוק במשקל נמוך. הקשר נשמר גם לאחר שנבדקו נתונים רק של אימהות לא מעשנות, מה שמרמז על כך שלקפאין עצמו יש השפעה על משקל היילוד.
למעשה, החוקרים גילו כי קפאין מכל המקורות גרם לירידה במשקל הלידה. לתינוק שצפוי להיוולד במשקל 3.6 קילוגרם, מדובר בירידה של 28-21 גרם לכל 100 מיליגרם קפאין ביום. אך לא מדובר רק בקפאין אלא גם במקור שלו, שמשפיע על תוצאות ההריון. קפאין מכל המקורות האריך את משך ההריון בחמש שעות לכל 100 מיליגרם קפאין ביום, אך צריכת קפאין מקפה נמצאה קשורה להריון ארוך עוד יותר - שמונה שעות לכל 100 מיליגרם של קפאין ביום.
משמעות הקשר היא שלא מדובר רק בקפאין שבקפה המאריך את משך ההריון אלא במרכיב בקפה שאחראי למשך הזמן הנוסף, או שיש קשר התנהגותי לשתיית קפה שלא קיים אצל נשים ששתו רק תה (לדוגמה). תינוקות שנולדו במשקל נמוך נמצאים בסיכון גבוה יותר הן בטווח הקצר והן לאורך כל חייהם לבעיות בריאותיות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  19/02/2013   |   עודכן:  19/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עד המדינה שב וטוען, כי לא שילם למהנדס העיר ירושלים לשעבר תמורת בדיקות היתכנות שביצע עבורו    אומר ששכר אותו לפרויקט בת"א כדי לקדם פתרון בעיה מול מהנדס העיר דאז
תומר לוי
מאמן הפועל חיפה דירבן. ברקוביץ' יחזור להרכב?
אלעזר לוין
החלו בשיפוץ דירות ברמת גן, בתל אביב ובקרית אונו על-פי תמ"א 38
מוטי פשכצקי
מעצרו של חבר לה פמיליה הוארך. 2 חשודים אחרים נעצרו
אלעזר לוין
הסיכון וההפרשות לחובות מסופקים יוגדלו    ההוראות יקשו על קבלת הלוואות בינוניות וגדולות לרכישת דירות    נחמה קטנה: הוקטנו ההפרשות לערבויות חוק מכר על דירות שנמסרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il