X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בימים הקרובים מתכוון הוועד לשקול את צעדיו במטרה להחריף את הצעדים הארגוניים ובהם השבתת הפעילות עד כדי פגיעה בפעילות המסחר הימי מוחים על העברת פעילויות מישראל לחו"ל ועל קליטת עובדים חדשים שלא במסגרת ההסכם הקיבוצי
▪  ▪  ▪
חשש לפגיעה קשה בפעילות [צילום: AP]

בעקבות המבוי הסתום אליו נקלע המו"מ עם ההנהלה, החליט הבוקר (ג', 19.2.13) ועד עובדי צים לפתוח בעיצומים.
כזכור, לפני שבועיים הוכרז סכסוך עבודה בצים לאחר שההסתדרות נעתרה לבקשת ועד עובדי צים להכריז על סכסוך העבודה לאור הפגיעה המתמשכת בחוסנו של ההסכם הקיבוצי. במהלך השבועיים האחרונים נעתר הוועד לבקשת ההנהלה לנהל מו"מ על דרישות העובדים, אולם עד כה לא הושגה כל התקדמות.
הבוקר אסף הוועד את עובדי החברה ברחבת הכניסה לבניין החברה בחיפה ועדכן אותם על כשלון המו"מ עד כה. הצעד הראשון בו נקט הוועד הוא החלטה שלא להשיב לטלפונים ולשבות מכל פעילות דואר אלקטרוני החל מהבוקר ועד חצות. בימים הקרובים מתכוון הוועד לשקול את צעדיו במטרה להחריף את הצעדים הארגוניים ובהם השבתת הפעילות עד כדי פגיעה בפעילות המסחר הימי.
כזכור, הסיבות לסכסוך העבודה הינן על העברת פעילויות מישראל לחו"ל ועל קליטת עובדים חדשים שלא במסגרת ההסכם הקיבוצי.
במקביל להכרזה על סכסוך העבודה, מועצת העובדים מכינה תביעה שתוגש לבית הדין לעבודה כנגד הנהלת החברה, בגין הפרה ביודעין של סעיפים רבים בהסכמי העבודה החתומים, וזאת במטרה לאלץ את מועצת העובדים לשנות את ההסכמים הקיימים.
ועד עובדי צים מסר בתגובה: "הוועד החליט להילחם על ההסכם הקיבוצי ועל עתידה של חברת צים. לצערנו, הנהלת החברה פירשה את נכונותנו לתרום לשגשוגה של החברה, כחולשה. ההכרזה על סכסוך העבודה היא תחילת של מאבק לשימור מעמדה של צים כמוביל הימי הלאומי".
לטענת ועד העובדים, המאבק הוא אומנם על מימוש ההסכמים הקיבוציים, על אי-פגיעה במעמד העובדים המאורגנים ובהבטחת השארת הפעילות בארץ והבטחת מקור תעסוקת העובדים. לא מדובר בסכסוך עבודה אלא במאבק על שמירת מעמדה של צים כמוביל הימי הלאומי ושמירה על האינטרס של מדינת ישראל. לדבריו, הפגיעה בעובדים היא מסווה כי בפועל עלות העובדים (3%) שולית ביחס למחזור החברה.
בוועד העובדים מסבירים כי מאז פרוץ המשבר הכלכלי ב-2008 הסכימו העובדים לוויתורים רבים בתנאי השכר, שהניבו חסכון שאינו שנוי במחלוקת לחברה, בסכום של מעל 50 מיליון שקל. עוד נמסר כי "העובדים שיתפו פעולה עם ההנהלה מתוך הזדהות מלאה עם החברה, אלא שמאז החתימה על ההסכם הקיבוצי בשנת 2011 מפרה הנהלת החברה באופן שיטתי וכמעט יום יומי את ההסכם במטרה לפלג את העובדים, ליצור מעמדות, לשחוק את העובדים הקיימים ולהחליש את הועד. יש לראות בהחלשת העובדים בחברה על-רקע ניסיונותיה של הנהלת החברה לרוקן את צים ישראל מנכסיה כדי להכשיר את הקרקע לפיצול החברה".
"העובדים בישראל תרמו באופן מינורי בלבד"
הנהלת צים מסרה בתגובה: "צים נמצאת בתהליכי התייעלות מסיביים החל מ-2010. החברה נקטה בצעדי התייעלות בכל מרכיבי ההוצאה התפעוליים בהיקף של מאות מילוני דולר, וביניהם קיצוץ בשכר המנהלים וצמצום כוח האגם במאות עובדים במשרדיה בחו"ל. העובדים בישראל תרמו באופן מינורי בלבד בהשוואה לצעדים הדרסטיים שנעשו.
"ועד העובדים אף ביקש להוסיף הטבות נוספות בשווי 4 מיליון דולר, כגון הנחה לנופשונים, סבסוד תלושי קניה והורדה של מחיר ארוחת הצהריים. ואולם המשך המשבר אינו מותיר אפשרות אחרת ומחייב המשך ההתיעלות הכוללת עזיבת עובדים וצמצום ההטבות המפליגות של העובדים. ההנהלה מקיימת מגעים עם ההסתדרות במרחב חיפה כדי להגיע לפתרון הסכסוך וקוראת לשיתוף פעולה מצד הוועד והעובדים".

תאריך:  19/02/2013   |   עודכן:  19/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי צים מאיימים לפגוע בפעילות המסחר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יש ימאים שעובדים קשה מאוד בים  ל"ת
שגב דאדו segevdad  |  19/02/13 22:48
2
עוד מחלה ממארת................
אליפז  |  20/02/13 04:04
3
העובדים הולכים לצעד של התאבדות
בוז'גלו משה  |  20/02/13 07:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל יועז
בן זיגייר נמצא תלוי במקלחת תא המעצר כשעל צווארו כרוך סדין    השופטת בלטמן-קדראי בדוח על סיבת המוות של זיגייר: "משימות הפיקוח על המנוח לא קוימו"    משפחתו: "החקירה העלתה מחדלים העולים כדי גרם מוות ברשלנות"
שרלי שטרית
האמריקנים ראו באי היפני הקטן יעד אסטרטגי קל לכיבוש    היפנים התכוננו כהלכה וחיכו לטרף    היום לפני 68 שנה, שעה 02:00, נורה הפגז הראשון
יפעת גדות
יחד עם חומרים מזינים וחמצן, הקפאין עובר בחופשיות את מחסום השליה, אך העובר המתפתח אינו מבטא עדיין את האינזים הנדרש כדי לנטרל אותו בצורה יעילה
איתמר לוין
עד המדינה שב וטוען, כי לא שילם למהנדס העיר ירושלים לשעבר תמורת בדיקות היתכנות שביצע עבורו    אומר ששכר אותו לפרויקט בת"א כדי לקדם פתרון בעיה מול מהנדס העיר דאז
תומר לוי
מאמן הפועל חיפה דירבן. ברקוביץ' יחזור להרכב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il