X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פס"ד הפוך להחלטתו של לדור

לו הייתי יחזקאל ביניש

ביהמ"ש העליון שב וקובע, כי מצוקה כלכלית אינה עילה להימנעות מתשלום מס ואף אינה סיבה להקל בעונשו של עבריין מס החלטתו של לדור בגיבוי מזוז בנושא עו"ד יחזקאל ביניש הייתה הפוכה
▪  ▪  ▪
ביניש. לא העביר כספי ניכויים

מצבו הכלכלי הקשה של עבריין מס אינו מהווה סיבה להקל בעונשו, וכך גם העובדה שאינו יכול להסיר את מחדליו משום שהוכרז כפושט רגל. כך קובע (יום ד', 20.2.13) שופט בית המשפט העליון, אורי שהם.
דבריו של שהם מחזירים לזיכרון את פרשת עו"ד יחזקאל ביניש, בעלה של מי שהייתה נשיאת בית המשפט העליון, שנחשפה ב-News1. יחזקאל ביניש היה יו"ר התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור, ונחקר בחשד לאחריותו לכך שהתזמורת לא העבירה למס הכנסה כספים שניכתה במקור. הסברו של ביניש היה, כי התזמורת נקלעה למצוקה כלכלית משום שרשויות ציבוריות לא עמדו בהתחייבויותיהן כלפיה. מס הכנסה המליץ להעמיד אותו לדין, גם בגין כספים שמשך אישית באופן בלתי חוקי, אך בשנת 2005 החליט פרקליט המדינה, משה לדור, בגיבוי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לסגור את התיק.
אותה החלטה עוררה כעס רב במס הכנסה, משום שעמדה בניגוד מוחלט למדיניות הקבועה ולפיה מצוקה כלכלית אינה עילה להימנעות מתשלום מיסים. פסק דינו של שהם מבהיר שוב בעקיפין, כי אותה החלטה אכן הייתה יוצאת-דופן, וכי אם היה מדובר בנישום אחר - סביר להניח שהמדינה הייתה ממצה איתו את הדין.
שהם חוזר על ההלכה שהשתרשה בעליון, ולפיה יש להחמיר בענישה על עבירות מס, וכי ברוב המקרים יש להטיל על עברייני מס מאסרים בפועל ולא להסתפק בעבודות שירות. "יש לגזור את דינם של עברייני המס תוך מתן הבכורה לשיקולי ההרתעה, ולהעדיפם על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם", מזכיר שהם.
בהתייחסו לחוסר היכולת לפרוע את חובות המס בשל פשיטת רגל, אומר שהם: "בית משפט זה קבע בעבר, כפי שציינה גם ערכאת הערעור, כי לא ניתן לראות בהעדר היכולת לגבות מהעבריין את חוב המס, במישור האזרחי, משום הסרת המחדל על ידו או שיקול להקלה בעונשו. קבלת עמדתו של בא-כוח המבקש, לפיה יש לראות בנסיבות האמורות כשיקול לקולא, עשויה לעודד נישומים אחרים לבצע עבירות מס, ולשמוט את הקרקע מתחת לעיקרון ההרתעה, העומד בבסיס הגדרתן כעבירות פליליות.
"אף טענתו של המבקש, כי בסופו של יום, יזכו רשויות המס לקבל את כספי החוב בחזרה, אינה מובילה למסקנה, כי יש להקל בעונשו. המבקש מנע העברתם של כספים, אשר נועדו לקופת הציבורית, ובכך גיבש את חובו למשיבה. כעת מבקש הוא מבעלת חובו להמתין תקופה בלתי ידועה מראש, עד לפרעון החוב, ועוד לראות בכך טעם להקל בעונשו. איני סבור כי הדבר ראוי מבחינה מוסרית, וודאי שאין לעמדה זו כל עוגן משפטי".
בנוגע למצב הכלכלי אומר שהם, כי רוב עברייני המס הם אנשים נורמטיביים שביצעו את עבירותיהם בשל מצוקה כלכלית. מצב זה אינו מצדיק הקלה בעונשם, בפרט כאשר מדובר בעבירה של אי-העברת ניכויים במקור.
שהם דחה את בקשתו של משה אודיז לערער על חומרת עונשו - חמישה חודשי עבודות שירות. אודיז הודה והורשע בשורה של עבירות שעניינן אי-העברת כספי ניכויים ואי-הגשת דוחות. את אודיז ייצג עו"ד רון טורקלטאוב.

תאריך:  21/02/2013   |   עודכן:  21/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לו הייתי יחזקאל ביניש
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כמה קל להיות שופט שכיר במגדל
סדק בצדק  |  21/02/13 09:16
 
- באמת!!! ציפת להיגון????
רינטינטין  |  21/02/13 12:21
2
יש דרג ויש זרג, כמה עצוב!!
ה.א.  |  21/02/13 09:37
3
קוראים לשוויון ועושים פרוטקציה
דרדלה  |  21/02/13 09:46
4
בעלי שופטות מעל לחוק .
נירון קיסר   |  21/02/13 09:46
5
שפוט השופטים
נסיכת המינוס   |  21/02/13 10:15
6
מתברר שיש דם אדום ויש דם כחול. ל"ת
לבורנט  |  21/02/13 10:55
7
צומת הבנקים
נסיכת המינוס   |  21/02/13 12:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ביניש
איתמר לוין
נשיאת בית המשפט העליון הזמינה למפגש פרידה את כל אמצעי התקשורת - פרט ל-News1. הנשיאה והדוברת שלה כנראה שכחו את חובתה של רשות שלטונית: לנהוג בשוויון. אבל אם הן חשבו שבכך יענישו אותנו - טעות בידיהן. אנו נמשיך בדרכנו, נחשוף את הליקויים ונתריע על המחדלים
יואב יצחק
נשיאת העליון דורית ביניש פעלה לקידום אישים לכהונת שופט בית המשפט העליון    חמישה מהם סייעו בחילוץ בעלה, עו"ד יחזקאל ביניש, מהגשת כתב אישום נגדו (עדנה ארבל, אליקים רובינשטיין, דוד חשין, עוזי פוגלמן ומני מזוז); השישי דחה ערעור אזרחי שהוגש נגדו והיה עלול להביכו (צבי זילברטל)    במדינה מתוקנת הייתה ביניש נחקרת ומועמדת לדין
נופר הלוי הדר
הערעור הוגש על-ידי לקוחו לשעבר בנימין נגר    השופטים פסקו: התיישנות    עו"ד ביניש הוא בעלה של הנשיאה דורית ביניש
יואב יצחק
חברה העוסקת בתיירות רכשה נכס    עו"ד ביניש שימש פרקליט הצדדים    אלא שחלפו יותר מ-10 שנים וביניש לא ביצע רישום הזכויות    החברה תבעה וניצחה, אך בית המשפט נמנע מלחייבו בהוצאות
יואב יצחק
ביניש הצליחה להביא למינויו של פוגלמן לכהונת שופט בית המשפט העליון, אותו פוגלמן שסייע בחילוץ בעלה מתיק פלילי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il